Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies näytti mun synnytyskertomuksen äidilleen

Vierailija
17.07.2022 |

Kun tulin paikalle ja näin sen paperin pöydällä kysyin että mitä tuo tuossa tekee. Mies vastasi että näytti äidilleen. Suutuin mutta en siinä vieraiden edessä kehdannut asiasta sanoa. Jälkikäteen sanoin vihaisesti että ei mun lääkäripaperit hänen äidilleen kuulu, onpa kiva kun siinä luki esim mun masennustaustasta jota en haluaisi anopille kertoa.

Mies sanoi eka että ihan normaalia että äidilleen näyttää tollasta ja kun suutuin enemmän kun ei edes tajunnut miksei noin voi tehdä niin alkoi imitoida sellaisella kimeällä äänellä "voi olen *mirjami* ja niin spesiaali tapaus etten voi edes anopille näyttää synnytyskertomusta vaikka sitä kiinnostaa".

On myös ehtinyt haukkua mut surkeaksi äidiksi monta kertaa. Myös vartalosta alkoi nyt 7 vuoden yhdessä olon jälkeen huomautella ja vitsailla kun en näytä samalta kuin ennen raskautta ja synnytystä. Tätä ennen ei koskaan sanonut mitään negatiivista edes vitsillä. No sen sanoi positiivista ettei häntä koskaan häirinnyt mun pienet tissit ennen mutta nyt kun on nähnyt mitä menetti (tissit tietysti nyt imettäessä kasvaneet) joten ei tiedä voiko tottua enää entisiin. En ottanut tuotakaan kovin hyvin ja vastaus oli että vitsillä vaan hei, älä nyt ota noin vakavasti.

Kiitos että sain avautua, en kehtaa tutuille kertoa. Ps. Tiedän myös etten ole itse täydellinen. Pps. Mies ei ollut alkuunkaan tämmöinen aiemmin.

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun synnytyskertomuksessa oli kyllä vain synnytyskertomus. Ei mitään taustaa muista mahdollisista sairauksista.

Vierailija
42/78 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olisin kyllä ihan vieraiden kuullen sanonut, että miksi nämä on täällä ja nämä on minun henkilökohtaisia papereitani eikä kuulu anopeille. Siinä olisi äiti ja poika saanut nieleskellä ja miettiä kuinka sairasta uteliaisuus voi joskus olla.

onko sinulla salattavaa? salasitko mt-ongelmasi myös mieheltäsi? ei ihme, jos miestä harmittaa, kun on tullut huijatuksi ja huonot geenisi ovat jo siirtyneet lapseenkin. lapsellakin voi siis olla mt-ongelma

V**** mitä trollausta, mutta miksi kenenkään sairauskertomustekstit kuuluisi ulkopuolisille? Kuinka sairasta voikaan olla, että joku anoppi haluaa nähdä miniänsä synnytyskertomuksen!? Siis miksi kukaan haluaisi nähdä sellaisia? Joku mt-ongelma on oltava sellaisella ihmisellä ja näemmä periytynyt siihen lapseenkin eli poikaansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun synnytyskertomuksessa oli kyllä vain synnytyskertomus. Ei mitään taustaa muista mahdollisista sairauksista.

porvoossa on käytössä laajennettu synnytyskertomus, joka sisältää anopilta salassapidettäviä tietoja

Vierailija
44/78 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olisin kyllä ihan vieraiden kuullen sanonut, että miksi nämä on täällä ja nämä on minun henkilökohtaisia papereitani eikä kuulu anopeille. Siinä olisi äiti ja poika saanut nieleskellä ja miettiä kuinka sairasta uteliaisuus voi joskus olla.

onko sinulla salattavaa? salasitko mt-ongelmasi myös mieheltäsi? ei ihme, jos miestä harmittaa, kun on tullut huijatuksi ja huonot geenisi ovat jo siirtyneet lapseenkin. lapsellakin voi siis olla mt-ongelma

V**** mitä trollausta, mutta miksi kenenkään sairauskertomustekstit kuuluisi ulkopuolisille? Kuinka sairasta voikaan olla, että joku anoppi haluaa nähdä miniänsä synnytyskertomuksen!? Siis miksi kukaan haluaisi nähdä sellaisia? Joku mt-ongelma on oltava sellaisella ihmisellä ja näemmä periytynyt siihen lapseenkin eli poikaansa.

onko synnytys sairaus? tulitko raskaaksi pyhästä hengestä?

Vierailija
45/78 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

porvoossa on käytössä laajennettu synnytyskertomus, joka sisältää anopilta salassapidettäviä tietoja

Apua!

Just menossa Porvooseen synnyttämään. Tuleeko siihen kertomukseen myös terapiassa tunnustettu uskottomuus ja anopin haukkuminen 😱

Vierailija
46/78 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

onko synnytys sairaus? tulitko raskaaksi pyhästä hengestä?

Juu, kyllä tulin. Mutta ihan oikeasti miksi sinä haluaisit nähdä toisten synnytyskertomuksia? Saatko jotain kiksejä?

Vierailija
47/78 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiannoin

Vierailija
48/78 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua!

Just menossa Porvooseen synnyttämään. Tuleeko siihen kertomukseen myös terapiassa tunnustettu uskottomuus ja anopin haukkuminen 😱

kyllä. lisäksi tulee 12 vuotiaana tekemäsi näpistys ja nopeusvalvontakameroiden kuvat

Vierailija
49/78 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa laittautua oikein nätiksi ja alkaa hymyillä ja heilutella iloisesti vieraille miehille. Meikkaus, lyhyt mekko, push up:it ja kampaaja tekevät ihmeitä. Kuntosalille ja viihteelle kannattaa myös lähteä. Mies luulee, että lapsen kautta hän sai sinulle pallon jalkaan, ja voi kohdella miten vain. Eli kannattaa vähän tehdä miehen oloa epämukavaksi ja flirttailla muille miehille. Itse teen aina näin, kun mies alkaa kohdella minua itsestään selvyytenä. Yleensä loppuu miehen temppuilut aina siihen, kun hän huomaa, että muitakin ottajia olisi.

Jatkan. Ulkonäön arvostelu on tosi alhaista mieheltä. Mun oma mies teki samaa synnytyksen jälkeen, vaikka mitään lisäkiloja tai arpia mulle ei tullut. Ihan mallin mitoissa olin eli koin sen täysin perusteettomana. Mies vain koki päässeensä niskan päälle ja saaneensa pallon vaimon jalkaan vauvan avulla. Mutta meillä tosiaan auttoi tuo, kun teki miehen olon vähän epävarmaksi. Miehet ovat typeriä, ja välillä typerän käytöksen korjaamiseen pitää käyttää vielä typerämpiä keinoja. Mutta ei kai sillä väliä, jos se auttaa. Se on sitä psykologiaa.

Synnytyskertomuksen vuotamiseen sanoisin, että miehelle ei ehkä jatkossa kannata kertoa kaikkea, ja lukollinen kaappi voi olla hyvä hankinta.

Vierailija
50/78 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrität siis esittää anopille terveempää kuin olet. Näytteleminen on raskasta.

siksi naiset muuttavat pieniltä paikkakunnilta suurempiin kaupunkeihin. suuressa kaupungissa on helpompi näytellä tervettä. kukaan ei tiedä, kuinka hullu oikeasti olet.

Vierailija
51/78 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy myöntää, että tämä oli varmaan ensimmäinen avaus täällä näistä suuttumisista tms, että oon muuttanut mieltäni alkuperäisestä kannastani. Pidin siis alustavasti ihan olemattomana valituksena, siis tuon otsikossa mainitun synnytyskertomuksen näyttämisen.

Tämä siis siitä syystä, että kun ei oo itsellä lapsia, eikä tuo aiheena nyt niin kiinnosta, niin oletin synnytyskertomuksen sisältävän kuvausta vain tyyliin mahdollisten tikkien määrästä ja muista, itse synnytykseen liittyvistä ongelmista, jos siis niitä on ollut.

Vierailija
52/78 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trololololol.

Kuka enää vuonna 2022 tulostaa mitään synnytyskertomuksia?

Miksi ihmeessä synnytyskertomuksessa mainittaisi joku masennustausta? Se kertoo kirjaimellisesti miten synnytys eteni, eli ellet masentunut kesken synnytyksen, ei sitä siinä mainittaisi.

Seuraavalla kerralla vähän enemmän yritystä peliin, kiitos.

Vierailija
53/78 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haista itte.

Vierailija
54/78 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveystiedot ovat aina salassapidettäviä asioita, myös perheenjäsenten kesken. Vain lähiomaisella on oikeus saada tietoja, ja senkin voi kieltää.

Kai tämä on provo, kun en ole koskaan kuullut kenenkään edes ottaneen kirjallista synnytyskertomusta kotona leviteltäväksi. Ja olisiko siinä edes mainintaa mistään muusta kuin synnytystapahtumasta?

Jos tämä olisi totta, niin synnytyskertomuksen näyttäminen äidilleen ei todellakaan olisi se pahin asia! 

Minä sain nuorimpani v 2007, vielä silloin taisi olla paperiset. Ainakin esikoisen, 1998, kohdalla oli varmasti.

Mä sain 2005 eikä sieltä mitään papereita annettu/

Lopettakaa tämä jankkaus. Jossain sairaalassa annetaan paperiset, jossain ei. Kannasta ne joka tapauksessa myös löytyy.

Itse synnytin neljä viikkoa sitten ja sain paperisen synnytyskertomuksen.

Vierailija
55/78 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimenpideyhteenveto alkaa mulla näin: "kiireellinen sektio. preoperatiivinen arviointi: 28v ensisynnyttäjä. Astma, aiemmin masennusta."

Siivosin juuri papereita pois niin saitte nyt ihan sanatarkasti tiedon. Olkaa hyvä. Ap

Vierailija
56/78 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ennen parisuhteessa jossa mies oli samanlainen kuin sinulla ja aina kun suutuin hänen puheistaan tai jutuistaa, sain kuulla sen kuuluisan "hei se oli vaan vitsi, sulla ei sitten yhtään ole huumorintajua" joo-o, mulla on huumorintajua, ja paljonkin, mutta tuollaiset asiat, kuka hitto tuollaisesta edes vitsailee? Ei mun tulisi mieleenikään että olisin "vitsillä" sanonut kaupan KASSALLA että "tuolla mun miehellä on niin pieni muna" niin kuin hän minun alapäästäni kaupan kassalla sanoi ja sitten kun suutuin, hän hoki että se oli vaan vitsi ja naureskeli. Myyjäkin siinä totesi että ei kukaan tuollaisilla asioilla vitsaile niin mies raivostui myyjällekin.

Vierailija
57/78 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trololololol.

Kuka enää vuonna 2022 tulostaa mitään synnytyskertomuksia?

Miksi ihmeessä synnytyskertomuksessa mainittaisi joku masennustausta? Se kertoo kirjaimellisesti miten synnytys eteni, eli ellet masentunut kesken synnytyksen, ei sitä siinä mainittaisi.

Seuraavalla kerralla vähän enemmän yritystä peliin, kiitos.

Painu sinä nyt h****ttiin noiden trollihuuteluidesi kanssa, tarviiko oikeasti joka keskusteluun tulla mölöttämään kun kukaan ei sinua tänne kaipaa?

Kuten jo sanoinkin, synnytin muutama viikko sitten ja paperisena sain synnytyskertomuksen. Riippuu ihan sairaalan tavoista. Joka tapauksessa kertomus löytyy myös omakannasta.

Vierailija
58/78 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika törkeetä. Ei sais lukea. Olen pahoillani. Tuo on todella loukkaavaa!

Vierailija
59/78 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos mies kokee, että sinäkään et enää ole entinen, vaan sinusta on tullut vihainen kiukkupussi, joka suuttuu kaikesta ja jolle ei kelpaa mikään? Menkää perheterapiaan ja mies saattaa siellä sanoa asioita, jotka loukkaavat sinua todella pahasti, mutta terapeutin kannustamana hän saa ne sanottua. Sitten ryhdytte rakentamaan parisuhdettanne uudestaan ja sinä opettelet näkemään, että teitä on siinä kaksi ja molemmat ovat kokeneet toisen olevan ilkeä omaan napaansa tuijottaja.

Synnytyksen aikainen ja jälkeinen hormonimyrsky on valtava. Osa naisista joutuu sen johdosta psykoosiin, kaikille se on raskas. Sen tehtävä on muuttaa naisesta äiti, ihminen, joka reagoi nimenomaan vauvansa tarpeisiin, ja pyrkii pitämään pienen ihmisen elossa, hinnalla millä hyvänsä.

Miehen täytyy tietää tämä etukäteen, ja kestää se, koska nainen ei tälle voi yhtään mitään. Tietysti rumaa käytöstä ei tarvitse sietää, ja rajoja saa asettaa, mutta täytyy myös ymmärtää, mitä tapahtuu. Ja pikkuhiljaa ne hormonit päästävät otteestaan, ja nainen palaa kyllä omaksi itsekseen.

Käyttäkää ehkäisyä, jos ette ole kyllin aikuisia lisääntymään.

Huonoa käytöstä hormoneihin vedoten ei tartte sietää sen paremmin kuin Pmms-tapauksiltakaan. Isä on yhtälailla vastuussa vauvasta ja kykenee tätä hoitamaan.

Vierailija
60/78 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viis siitä, että näytti yksityisiä terveystietoja, mutta tuo muu pottuilu, alentaminen ja nimittely - en kuuntelis hetkeäkään! Miksi ihmiset pitää normaalina käytöksenä tuollaista "olen mirjami ja niin erityinen"-vinkunaa? Tai toisen haukkumista "vitsailun" varjolla? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme