Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko asunnossasi kirjahylly?

Vierailija
16.07.2022 |

Joku toimittelija taas väittää Iltiksessä, ettei "moderneissa" asunnoissa ole useinkaan kirjahyllyä ja neuvoo miten kirjansa saa hävitettyä.

Kommentit (178)

61/178 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset hyllyt tekevät asunnoista sottaisen ja tunkkaisen tuntuiset. Näyttää keräilijän touhulta ja siltä että eipä ole tulleet luetuksi kun siellä vielä pölyttyvät.

Vierailija
62/178 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vielä. Olen yrittänyt etsiä sopivaa, mutta sellaista tuntuu olevan todella vaikea löytää nykyään.

Haluaisin kirjahyllyn/vitriini lasiovilla. Olen miettinyt ikean billyä, mutta se ei kuitenkaan ihan nappaa. On jotenkin mitään sanomattoman näköinen... olisiko kellään antaa vinkkejä kauniista ajattomasta valkoisesta kirjahyllystä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/178 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2875 kirjoitti:

Sellaiset hyllyt tekevät asunnoista sottaisen ja tunkkaisen tuntuiset. Näyttää keräilijän touhulta ja siltä että eipä ole tulleet luetuksi kun siellä vielä pölyttyvät.

Et sitten tiennyt, että kirjat eivät ole kertakäyttötavaroita.

Vierailija
64/178 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

90-luvun lopun moduulikirjahylly hävitettiin vuosituhannen vaihteessa 20 vuoden käytön jälkeen. Nyt on 50-luvun String-tyyppinen kirjahylly, mutta se ei ole olohuoneessa, eikä siinä ole kirjoja.

Onko seinillä HOME-tauluja?

Vierailija
65/178 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli useampi mutta alkoi nokka nuhisemaan ja yskittämään kaikenmoisesta niin vein osan kirpparille (jonkin uskonnon, en muista mikä se oli mutta ottivat kirjoja vastaan veloituksetta) ja osan heitin roskiin.

Varmaan olisi muutoin vieläkin. Välillä jonkin kirjan olen ostanut mutta luettuani heittänyt pois em. syystä.

Kirpparit ei enää ota vastaan kirjoja, joitain vuosia sitten vielä ottivat. Saisivat perustaa jonkin paikan johon voisi viedä muille haettavaksi ettei roskiin menisi, joissain lähiöissähän sellaisia onkin mitä lehdistä lukenut ja samoin joissain kerrostaloissa omia pieniä "saa ottaa"-paikkoja lehdille ja kirjoille. Ei tietysti kaupungit perusta jottei menisi viimeisetkin kirjojen myyjät mutta muut voisi. Netin lahjoitetaan-paikkoja en viitsi käyttää, turhan iso vaiva jonkin kirjan tms. arvottoman takia.

Useissa kirjastoissa on tällainen, ja jos omasta puuttuu, sellaista voi ehdottaa.

66/178 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kirjahyllyjä kolmessa huoneessa. Vältän nykyään kirjojen ostoa, kun tila ei riitä. Hankin vain klassikoita ja harvinaisuuksia paperisina kirjoina ja muuten ekirjoina.

Vierailija
67/178 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Iso (ja todella kallis) kirjahylly.

Ja siis siellä on kirjoja ei espanjalaisia viuhkoja.

N50

Vierailija
68/178 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan noiden toimittelijoiden kirjoituksia todesta ota? Ne on vaan viihdettä.

On kirjahylly (täynnä kirjoja) ja pysyy myös, mua ei trendit heiluttele.

Vierailija
69/178 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia joitakin haittaa se, että toisilla on vielä kirjoja? Haittaako näitä ihmisiä sekin, että jotkut kerää vielä LP-levyjä? Eikö mitään vanhaa saisi olla? Minusta kirjat ovat myös kodikkaan näköisiä. Nykyasunnot ovat ankeita kun on hyllyt tyhjää täynnä ja hyllyissä vaan jotain koristekrääsää ja mietelause kirjaimia, kun ei muutakaan laitettavaa sinne ole. Minulla on jopa vanhoja lehtiäkin jonkin verran tallella. On ihan kiva välillä katsoa mitä lehdissä on julkaistu vuosikymmeniä sitten ja verrata sitä nykyjournalismiin. Löytyy paljon asioita, jotka olin itsekin ehtinyt unohtaa jo. Ei menneisyyttä kannata kokonaan siivota pois. 

Vierailija
70/178 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ostaa kirjoja mitä luetaan ehkä kerran tai kaksi? sit kirjahylly pursuaa vanhoista kirjoista jotka pölyyntyy ja seuraava sukupolvi todennäköisesti heittää roskiin. Voiko ihminen olla niin ahne että ei riitä kirjaston palvelut tai digitaaliset versiot? Ymmärrän jos kaikkea valikoimasta ei löydy mut silti.

Vierailija
71/178 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedä, että tämä on elitistinen ja ylimielinen ajatus, mutta en osaa pitää sivistyneenä ihmistä, jolla ei ole kirjahyllyä ja kirjoja.

Kukaan ei ole kiinnostunut sinun mielipiteestäsi. :) N22

Eikä sinun.

Vierailija
72/178 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sellainen pieni, Ikean Billy lasiovilla. Mulla on kirjoja koska tykkään lukea tiettyjä kirjoja useamman kerran. Monesti tulee mieliteko lukea nyt heti joku näistä ja sen on oltava silloin heti myös saatavilla.

Vierailija
73/178 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vielä. Olen yrittänyt etsiä sopivaa, mutta sellaista tuntuu olevan todella vaikea löytää nykyään.

Haluaisin kirjahyllyn/vitriini lasiovilla. Olen miettinyt ikean billyä, mutta se ei kuitenkaan ihan nappaa. On jotenkin mitään sanomattoman näköinen... olisiko kellään antaa vinkkejä kauniista ajattomasta valkoisesta kirjahyllystä?

Saisko Boknäsiä valkoisena?

Vierailija
74/178 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Boknäs. Mutta hintaan nolla lisää ikearimpulaan verrattuna

Vierailija
75/178 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2875 kirjoitti:

Ihmiset sisustaa kotiaan itsensä, ei sua varten.

Vierailija
76/178 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisko Boknäsiä valkoisena?

Saa, meillä on.

Vierailija
77/178 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kirjahyllyä eikä tule. Pyrin olemaan minimalisti ja välttelen turhan ostamista. 

Aika säälittävää alapeukutusta. Ootteko kaikki jotai hamstraajia mulle toi ja talo pursuaa kaikesta turhasta roinasta?

Vierailija
78/178 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2875 kirjoitti:

Et sitten tiennyt, että kirjat eivät ole kertakäyttötavaroita.

Kyllähän ne on. Kerran kun olet lukenut niin ei sitä kahdesti tarvitse lukea, ellei ole joku koulukirja

Vierailija
79/178 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ostaa kirjoja mitä luetaan ehkä kerran tai kaksi? sit kirjahylly pursuaa vanhoista kirjoista jotka pölyyntyy ja seuraava sukupolvi todennäköisesti heittää roskiin. Voiko ihminen olla niin ahne että ei riitä kirjaston palvelut tai digitaaliset versiot? Ymmärrän jos kaikkea valikoimasta ei löydy mut silti.

Uutuuskirjoja voi joutua jonottamaan kirjastosta kuukausia, ostamalla sen saa luettavaksi heti. E-kirjassa ei ole samaa tunnelmaa, eikä sitä voi selailla ainakaan yhtä helposti kuin paperikirjaa.

Vierailija
80/178 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lasiovelliset kirjakaapit.