Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko asunnossasi kirjahylly?

Vierailija
16.07.2022 |

Joku toimittelija taas väittää Iltiksessä, ettei "moderneissa" asunnoissa ole useinkaan kirjahyllyä ja neuvoo miten kirjansa saa hävitettyä.

Kommentit (178)

Vierailija
21/178 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos asunnossa ei ole kirjahyllyä, niin missä kirjoja ja koriste-esineitä pidetään?

Kirjoja saa kirjastosta. Ei niitä tarvitse lukemisen jälkeen hillota nurkissa pölyttymässä.

Ei kirjaston valikoima on rajallinen.

Jos tulee yhtäkkiä halu fiilistellä jonkun 50-luvun harrastekirjan kanssa, on kirjasto vähän hankala ratkaisu.

Vierailija
22/178 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos asunnossa ei ole kirjahyllyä, niin missä kirjoja ja koriste-esineitä pidetään?

Kirjoja saa kirjastosta. Ei niitä tarvitse lukemisen jälkeen hillota nurkissa pölyttymässä.

Kirjastosta ei saisi edes promillea niistä kirjoista, mitä minulla on hyllyssä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/178 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia kirjoja ei saa kirjastosta. Eikä e- tai äänikirjoina. On kirjoja, mitkä haluaa lukea uudelleen ja uudelleen. Kirjoja, mistä haluaa tarkistaa jonkun yksityiskohdan juuri sillä hetkellä eikä sitten kun kirjasto aukeaa tai edellinen lainaaja joskus palauttaa kirjan. Kirjoja, mitkä haluaa säilyttää tunnearvon takia vaikkei niitä enää lukisikaan. Toki moni säilyttää sellaisiakin kirjoja, mitä ei oikeasti enää tarvitsisi, mutta sekin on sallittua.

Taiidat olla se terävin kynä penaaliissa.

Vierailija
24/178 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kaksi kirjahyllykköä mutta ei ole montakaan kirjaa. Ne on osa kalustusta, esim Tv on alatasolla.

Vierailija
25/178 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjastosta ei saisi edes promillea niistä kirjoista, mitä minulla on hyllyssä.

Kirjojen hävittäjät luultavasti eivät lue edes niitä kirjoja mitä kirjaston hyllyiltä löytyy.

Vierailija
26/178 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökillä yksi kirjahylly, kotona 9+ kolme lasten kirjahyllyä. Ja nämä siis erillisiä hyllykköjä, hyllymetrejä on yhteensä kymmeniä. Meillä on erillinen kirjastohuone, kirjahyllyt eivät ole olohuoneessa.

Vierailija
27/178 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en halua lukea tahmaisia kirjaston kirjoja, mitä muut on näpelöineet ja tiputelleet muruja väliin.  Useissa kirjoissa on juttuja/ajatuksia,  joihin halua myöhemmin palata. Kirjaton koti olisi kuin tyhjä pää.

Vierailija
28/178 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on

Vierailija
29/178 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin. Missä minä muuten pitäisi  kirjojani? Niitä on olemassa paljon muutakin tarkoitusta varten kuin vain läpi luettavaksi. Mainittakoon nyt perheraamattu, sukukirja, muutama mielenkiintoinen paikallishistoria ja tietokirja.  Myös kirjaston kirjoja sopii säilyttää kirjahyllyssä. Siis jos ne vaan siihen sopivat.

Vierailija
30/178 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, en tee sillä mitään. Onko sulla cd-hylly?

Minulla on sellaisia CD-torneja ja osa ceedeistä on sopivissa laatikoissa, C-kasetit ovat sellaisessa hyllymäisessä laitoksessa. Kirjahyllykin pursuilee kirjoja.

Vierailija
31/178 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kirjahylly löytyy, mutta pitäisi hommata varmaan kaksi lisääkin, koska tuo kirjahylly on aivan täysi ja olen kasannut kirjoja sen päällekin. Myös kaapeissa on kymmeniä kirjoja, tänään ostin kaksi kirjaa lisää. Olen lapsesta asti lukenut mielelläni ja minulle pitää olla oikea kirja luettavaksi.

Vierailija
32/178 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen meillä oli vain yksi iso kirjahylly, toki melko täyteen ahdettu. Yritimme karsia kirjoja, kun lasten kirjoja alkoi kertyä, mutta saimme karsittua vain muutaman. Joten lasten huoneeseen tuli myös kirjahylly. Ja kun lapsetkin ovat innokkaita lukijoita on tarvittu vielä yksi hylly olohuoneeseenkin, jossa mieluiten lukevat. Yksi hylly on omistettu lainassa oleville kirjaston kirjoille myös.

Vierailija
33/178 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Juuri hankin sellaisen. Ihanan, käytetyn 70- luvun kirjahyllyn. Nyt lastaan sen täyteen kirjoja

Vierailija
34/178 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aika monta kirjahyllyä kotona, joissa on yhteensä noin 4000-5000 nidettä.

En ole kiinnostunut surffaamaan sisustusmuotien aallonharjalla, rakastan lukemista, rakastan kirjoja.

Vierailija
35/178 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli vuosikymmeniä avonaisia kirjahyllyjä kolmella seinällä yhdessä huoneessa. Eläkkeelle päästyäni teetätin lasiovelliset kirjakaapit. Kirjahyllyistä pölynpyyhintä kesti aina päiväkausia kun sieltä putkahti esille joku kirja, jota rupesinkin selailemaan tai peräti lukemaan. Suurin osa taitaa itselläkin olla sellaisia kirjoja, joita ei missään kirjastoissa ole. Romaaneita ei ole, joskus niitäkin nuorempana lukaisin ja lahjoitin saman tien eteenpäin. Enimmäkseen historiallisia vanhoja kirjoja, löytöjä ja peritty anopilta. 

Vierailija
36/178 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Lisäksi mulla on VHS-kasetteja, joita ihan katsonkin yhä. Ei elokuviakaan läheskään kaikkia löydy mistään helposti, varsinkaan jotain sellaisia mitkä eivät koskaan saavuttaneet valtavaa suosiota, mutta joista itse tykkään. Ja on joitakin CD-levyjä ja C-kasettejakin vielä tallella. Mulla on oikein mankkarikin vielä, tupladekillä =D 

Älkääs yhtään naureskelko. Kyllä ne kirjatkin tulee arvoon arvaamattomaan jos ennuste ensi talven sähkökatkoista pitää paikkansa. Olen ennenkin sähkökatkojen aikana lueskellut kirjoja kynttilänvalossa. Siinä sitä vasta on tunnelmaa. 

Vierailija
37/178 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi kulmakirjahyllyä täynnä mangaa ja videopelejä. Mangaa on yli 2000 euron edestä ja koko ajan tulee lisää. ^.^ M27

Vierailija
38/178 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia kirjoja ei saa kirjastosta. Eikä e- tai äänikirjoina. On kirjoja, mitkä haluaa lukea uudelleen ja uudelleen. Kirjoja, mistä haluaa tarkistaa jonkun yksityiskohdan juuri sillä hetkellä eikä sitten kun kirjasto aukeaa tai edellinen lainaaja joskus palauttaa kirjan. Kirjoja, mitkä haluaa säilyttää tunnearvon takia vaikkei niitä enää lukisikaan. Toki moni säilyttää sellaisiakin kirjoja, mitä ei oikeasti enää tarvitsisi, mutta sekin on sallittua.

Taiidat olla se terävin kynä penaaliissa.

Oletko sinä se tylsin?

Vierailija
39/178 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasiovellinen 40-luvun kirjahylly. En säilytä kuin rakkaimmat kirjat. Muut löytyy e-kirjana ja kirjastosta.

Vierailija
40/178 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeassa talossa on oma kirjasto.