Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko asunnossasi kirjahylly?

Vierailija
16.07.2022 |

Joku toimittelija taas väittää Iltiksessä, ettei "moderneissa" asunnoissa ole useinkaan kirjahyllyä ja neuvoo miten kirjansa saa hävitettyä.

Kommentit (178)

Vierailija
161/178 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, neljä kirjahyllyä.

Olen hävittänyt suuren osan kirjoistani, mutta paljon olen myös säästänyt kirjoja ihan lapsuudesta asti. Ne ovat muuttuneet osaksi identiteettiäni ja tehneet minut sellaiseksi kuin olen. Nyt en ole vuosiin ostanut uusia kirjoja, mutta kun kesällä sain tuntuvan palkankorotuksen, menin heti ja ostin viisi uutta kirjaa Prisman uutuushyllystä. Olin niihin kirjoihin kyllä myös kirjaston lainausjonossa, mutta koska jono on kymmeniä ihmisiä pitkä, saisin ne kirjat vasta joskus lähempänä ensi kesää.

Vierailija
162/178 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Noin 20 kirjaa jäljellä, ne ovat ovellisessa kaapissa. Nykyään luen bookbeatista kännykällä. Lenkillä kuuntelen äänikirjoja. Menee noin 10kirjaa kuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/178 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Noin 20 kirjaa jäljellä, ne ovat ovellisessa kaapissa. Nykyään luen bookbeatista kännykällä. Lenkillä kuuntelen äänikirjoja. Menee noin 10kirjaa kuussa.

Kuuntelet varmaan aika lyhyitä kirjoja. Ne, joita itse lainaan äänikirjoina, kestävät jotain 15 tuntia, enkä aina ehdi edes kuunnella niitä sen kahden viikon laina-ajan aikana.

Vierailija
164/178 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaksi kulmakirjahyllyä täynnä mangaa ja videopelejä. Mangaa on yli 2000 euron edestä ja koko ajan tulee lisää. ^.^ M27

Hienoa nähdä, että edes osa nuorista lukee kirjallisuutta.

Manga on kirjallisuutta yhtä vähän kuin videopelit ovat urheilua.

En myöskään kutsu hidasta kävelyäni maratonjuoksuksi.

Vierailija
165/178 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2875 kirjoitti:

Sellaiset hyllyt tekevät asunnoista sottaisen ja tunkkaisen tuntuiset. Näyttää keräilijän touhulta ja siltä että eipä ole tulleet luetuksi kun siellä vielä pölyttyvät.

Et sitten tiennyt, että kirjat eivät ole kertakäyttötavaroita.

Kyllähän ne on. Kerran kun olet lukenut niin ei sitä kahdesti tarvitse lukea, ellei ole joku koulukirja

"Onpas!" Todella vakuuttava argumentti.

Tiesitkö, että lukemalla voi laajentaa sanavarastoaan ja sujuvoittaa ulosantiaan? Suosittelen kokeilemaan.

Vierailija
166/178 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai, kysy vaan, kuinka monta. Pitäisi oikeastaan olla yksi kirjastohuone.

Ymmärrän kyllä, että ei modernit ihmiset lue kirjoja, mutta kirjahyllyssä voi olla paljon muuta. Meillä siinä on mm. yrityksen paperit, harrastuspaperit, työ- ja palkka-asiat. perintö- ja muut omaisuuspaperit, opiskeluajan tärkeimmät asiat, joita voi vielä tarvita ( todella vähän muihin verrattuna)...  Niin ja tietenkin tärkeitä kirjoja.

Miten ovatkaan monet diktatuurit toimineet? Yhteistä niille on kirjojen polttaminen.

Vierailija
167/178 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä löytyy, kaksikin. Työhuoneesta ja olohuoneesta. Olohuoneen kirjahylly ei ole sellainen perinteinen jossa on TV keskellä vaan kirjat ovat lasioven takana.

Vierailija
168/178 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai on - en ole sivistymätön moukka.

Olethan. Kannattaa lukea ne sun kirjat, niin ehkä et olisi enää sivistymätön moukka. Riippuu tietysti siitä onko kirjahyllysi täynnä Aku Ankkoja.

Vierailija
169/178 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoja on kiva kerätä.

Vierailija
170/178 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on jopa kirjasto/työhuone. Kolmella seinällä kirjahyllyt lattiasta kattoon täynnä kirjoja.

Ihanan kodikasta! En voisi kuvitella kotia ilman kirjahyllyjä.

Vierailija
171/178 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 kirjahyllyä. Neljä olohuoneessa, kahdessa niistä on kirjoja, yhdessä videopelejä ja yhdessä huonekasveja, pikku koristeita, muutama valokuvakehys sekä koirani tuhkauurna.

Makuuhuoneessa kaksi kirjahyllyä täynnä mangaa(mangaa on myös vaatekaapissa laatikoissa odottamassa että saan ostettua lisää hyllyjä).

N. 35

Vierailija
172/178 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2875 kirjoitti:

Sellaiset hyllyt tekevät asunnoista sottaisen ja tunkkaisen tuntuiset. Näyttää keräilijän touhulta ja siltä että eipä ole tulleet luetuksi kun siellä vielä pölyttyvät.

Et sitten tiennyt, että kirjat eivät ole kertakäyttötavaroita.

Kyllähän ne on. Kerran kun olet lukenut niin ei sitä kahdesti tarvitse lukea, ellei ole joku koulukirja

"Onpas!" Todella vakuuttava argumentti.

Tiesitkö, että lukemalla voi laajentaa sanavarastoaan ja sujuvoittaa ulosantiaan? Suosittelen kokeilemaan.

Hoho, olipa hurja sivallus. Ylpeänä pyyhkimään kirjahyllyä kunnon näpäytyksen jälkeen.

t. Ohis

Vierailija
173/178 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, harrastan lukemista ja kerään lempikirjailijoideni teoksia sekä klassikoita. Mieheni ei juurikaan lue, mutta ostaa silti mielenkiintoiselta vaikuttavia kirjoja, koska tietää että minulle ne kuitenkin kelpaavat. 

Vierailija
174/178 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos asunnossa ei ole kirjahyllyä, niin missä kirjoja ja koriste-esineitä pidetään?

Kirjoja saa kirjastosta. Ei niitä tarvitse lukemisen jälkeen hillota nurkissa pölyttymässä.

Kaikkia kirjoja ei saa kirjastosta. Eikä e- tai äänikirjoina. On kirjoja, mitkä haluaa lukea uudelleen ja uudelleen. Kirjoja, mistä haluaa tarkistaa jonkun yksityiskohdan juuri sillä hetkellä eikä sitten kun kirjasto aukeaa tai edellinen lainaaja joskus palauttaa kirjan. Kirjoja, mitkä haluaa säilyttää tunnearvon takia vaikkei niitä enää lukisikaan. Toki moni säilyttää sellaisiakin kirjoja, mitä ei oikeasti enää tarvitsisi, mutta sekin on sallittua.

Mitä järkeä lukea uudelleen kun tiedät jo mitä siinä tapahtuu? Eri asia joku ammattikirjallisuus. Tietokirjatkin vanhenee melko nopeasti

Et voi olla tosissasi?! Katsoko sä elokuvat ja sarjat vain kerran? Kuuntelet levyt vain kerran? Tai Spotifyssä kuuntelet jokaisen kappaleen vain kerran?

Niin kirja luetaan uusiksi koska siitä pitää ja haluaa uppoutua sen maailmaan uudestaan. Elokuva tai sarja katsotaan uudestaan koska pitää niistä. Levyt kuunnellaan uudestaan koska pitää niistä. Spotifyssa voi tehdä kuuntelulistoja omista suosikkikappaleista.

Vierailija
175/178 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut kirjahylly siitä lähtien varmaan kun opin lukemaan ja toki jo ennen sitä mulla oli kirjoja. Olen nyt 43v. ja kirjahylly löytyy totta kai. Oma pieni kirjasto olisi kyllä ihana, mutta ei ole mahdollista tässä talossa. 

Vierailija
176/178 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jonkinlainen ulkohuussissa.

Vierailija
177/178 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mulla kirjahyllyt, mutta kirjojen sijaan niissä on leffoja.

Vierailija
178/178 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kirjastoauto