Korona oireet -peukutusketju
Elikkä kirjoittakaa yksi oire, joka teillä oli ja sitten muut peukuttaa oliko heillä sama oire vai ei.
Nuoli ylös = minullakin oli tämä oire
Nuoli alas = minulla ei ollut tätä oiretta.
Voin aloittaa:
Hajuaistin katoaminen
Kommentit (135)
Päänsärky jota kuvaa parhaiten ajatus jostain metallipiikistä jota työnnetään silmäkulmasta pään läpi.
Olin jo varma, että nyt katkesi verisuoni päästä tai tuli joku tukos, mutta ehei. Se oli vaan "lieväoireista" koronaa.
Kahtena iltana hetken lämpöilyolo, kolmantena kuume joka kesti aaltoillen pari viikkoa. Kuiva yskä, hengitys rohisi nukkumaanmennessä. 4pv maku- ja hajuaisti täysin poissa. Lihassärkyjä vaihtelevissa paikoissa. Heikotus, ei jaksanut edes ruokaa tehdä seisaallaan. Huimaus kävellessä vaikka muut oireet jo poissa.
maaliskuu 2021, rokottamaton, sittemmin terve
Menin niin heikkoon kuntoon, etten jaksanut edes viedä roskia tai koiraa pissalle.
Vierailija kirjoitti:
Jouduin sairaalaan.
Lisäkysymys: Miksi?
Elimistön kuivuminen, joka johtui äärettömän kovasta vesiripulista. Sitä kesti noin 5 päivää, mutta ripuli jatkui kokonaisuudessaan melkein 3 viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin vaan, miten ihmiskeho kestää, jos tämän voi saada aina vaan uudelleen parin kuukauden välein...
Ota lisää piikkiä hihaan jos sillä kestäisit😅😅
Miten tuo nyt liittyy mihinkään? Oli rokotettu tai rokottamaton, voi saada koronan useasti. Kukaan ei ole puhunut rokotuksista mitään 🙄
Mä olen sairastanut tämän kahdesti eli rokottamattomana keväällä -21 ja nyt alkukesästä 2x rokotettuna + kerran sairastaneena.
Oireissa ei ollut sitten mitään eroa paitsi tässä jälkimmäisessä yskä alkoi vikana, kun taas ekalla kertaa korona alkoi yskällä. Kummankin jälkeen meni myös toista kuukautta siihen, että yskästä pääsi eroon ja vasta sen jälkeen pystyi alkamaan normaalin lenkkeilyn vaikkakin syke oli hurja aiempaan verrattuna eli kunto suorastaan romahti tuossa ajassa vaikken varsinaisesti edes petipotilaana kummallakaan kertaa ollut.
Muuten oli ihan sama setti erilaisia oireita kuumeesta ripuliin ja tauti itsessään kesti parisen viikkoa. Nuhaa ei ollut kummallakaan kertaa.
Tulehdusarvo CRP yli 80.
(Itselläni oli 89, mitä infektiohoitajakin ihmetteli)
Keuhkoissa lääkärin mukaan nestettä, eli keuhkotulehdus, kesti pari kuukautta. Astmalääke ei auttanut koronayskään ja yskä jäi kesto-oireeksi koronan parantumisen jälkeenkin.
Tuntohäiriö sormessa. Sattuu, kun sormi hipaiseekin jotain, ei voi mm. käyttää kännykän kosketusnäyttöön.
Yhtäkkiä pulssi lähtee ihan itsestään tykyttämään, vaikka ei tekisi mitään vaan istuisi rauhassa paikallaan.
Näköhäiriöitä silmissä, ikäänkuin migreeni, jossa on sahalaitakuvioita ja näkökenttä katoaa pikkuhiljaa, mutta ilman päänsärkyä tms.
Jatkuvasti uudelleen tuleva kurkkukipu, joka menee pois ja tulee viikon kuluttua uudestaan. Tuli monen kk ajan jälkikäteen.
Heh, ei ole minulla rokotteita ja melkeinpä kaikki täällä luetellut oireet löytyy.