Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

PCO JA EHKÄISY

20.10.2006 |

en nyt tiedä kuuluuko tämä tähän kategoriaan, mutta kokeillaan..

Pco siis riesana täällä, joskaan ei ymmärtääkseni vaikeinta latua olevana.

Pikkuneiti syntyi reilut 5vkoa sitten ja olisi aiha ajatella taas ehkäisyä.

Olisinkin kysynyt mielipiteitänne ja kokemuksianne/tietoanne ehkäisyyn liittyen..

Omaa ehkäisytaustaa:

Pillerit ei käy: olen kuullut että Diane Novat olis pcolle hyvät pillerit,mutta nostivat mulla maksa-arvoja.Enkä muutenkaan tunnustaudu pillereiden ystäväkisi, muistan syödä niitä kaksi joka toinen päivä:) Ja kolmannekseen pillereillä saan 100% ehkäisyn:ei tee edes mieli mitään, minkä vuoksi pitäis ehkäistä :(

Ehkäisylaastaria kokeilin, mutta koin sen kuitenkin jotenkin hankalaksi, tuli kutisevaa näppyä laastarin alle ja laastarin reunat suttaantu helposti. Muuten oli melko positiivinen, ei kamalasti mieli-ala heittelyä.

Kokemuksia renkaasta?

Suositellaanko kierukkaa pcolle ollenkaan? Ajattelin vaan kun pillereiden puolesta puhuu kiertojen säännöllisyys ja jos esim.hormoonikierukalla loppuu vuodot kokonaan? Kuparikierukka ei taas kiehtos ollenkaan, olen kuullut että runsastuttaa vuotoja, mitä taas en kaipaa :)

Luulen että lapsilukumme on jo täynnä, mutta vannomatta tietysti paras, siksi esim. sterilisaatio on poissuljettu vaihtoehto ainakin toistaiseksi.

Jälkitarkastus lähestyy eikä päässä ole vielä mitään ajatusta, millasta ehkäsyä sitä pyytäs ja millä perusteella. Apuanne kyselen ihan senkin vuoksi, tiedän, ettei juuri minun jälkitarkastuslääkärilläni ole tietoa pcosta paljoakaan.

Minjuska ja hiirenherne 5vkoa

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierukkaa voi ehkä kokeilla, mutta lisää kyllä ihon rasvoittumista ja näppyjä helposti, eli jos iho-ongelmia ennestään niin en ainakaan suosittele. On myös aika kallis, joten ihan tosta vaan ei ehkä kannata kokeilla. Itse kokeilisin varmaan Yasmin-merkkisiä pillereitä. Maksa-arvoille turvallisemmat ja muutenkin vähemmän sivuvaikutuksia kuin Diane Novalla. Kuitenkin kaikki em. pillereiden hyvät puolet PCO:n kannalta!

Tuntuu kyllä, että PCO:laisten hyvät ehkäisyvaihtoehdot on aika vähissä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla