Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksi Suomen kaupunki, jos olisi pakko valita minne menisit viikonlopuksi lomalle?

Vierailija
16.07.2022 |

Ja miksi?

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin mennä joskus turistimatkalle esim. Helsingin Jakomäkeen tai muuhun vastaavaan paikkaan. Voisi olla yhtäaikaa pelottavaa ja mielenkiintoista. Näkisi miltä slummi näyttää nyky Suomessa. Ja jos vielä pääsisi katsomaan muutaman asunnonkin. Ja siis tämä ei ole ivailua. Olisi oikeasti mielenkiintoista.

Vierailija
62/89 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tampere hyvässä seurassa.

Kannattaa mennä junalla Tampereelle. Heti rautatieasemalla löytää hyvää seuraa, kun aseman liepeet ovat täynnä narkomaaneja vintti pimeänä.

Heti, kun astut rautatieaseman ovista ulos, niin näet tien toisella puolella juottolan josta aloittaa kaupunkiretki. Siitä sitten Hämeenkatua eteenpäin narkkeja ja juoppoja laskien. Se voittaa kuka bongaa eniten.

Jos turisteille Tamperetta esittelisin, niin kiertäisin Hämeenkadun kaukaa. Sivukatuja pitkin eteneminen on huomattavasti mielekkäämpää.

Olen itse asunut täällä 20 vuotta ja nähnyt keskustan kehityksen. Ratikka on hyvä juttu, mutta narkkiongelma on todellinen, mutta siihen ei puututa.

Tätä samaa p*skaa jauhetaan joka paikassa. Olen asunut Tampereella 40+ vuotta EIKÄ täällä törmää joka paikassa narkkeihin, edes keskustassa. Se on totta, että jos pyörit koko päivän ytimessä ja koluat rautatieaseman kaikki kauimmaisetkin kolkat, saatat jonkun nistin nähdä. Mutta ihan samalla tavalla niihin törmää muuallakin, ei Tampere ole mikään erityinen kaupunki tässä mielessä.

Itse asiasta sen verran, että Porvoo-Loviisa-Kotka-Hamina olisi kiva kokea viikonloppureissulla!

Joo, kävin viime viikonloppuna ja ei näkynyt lähellekään niin paljon kuin meillä Jyväskylässä. Mutta tosi roskaista oli keskustassa, en tiedä lokitko roskat levittävät. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tampere hyvässä seurassa.

Kannattaa mennä junalla Tampereelle. Heti rautatieasemalla löytää hyvää seuraa, kun aseman liepeet ovat täynnä narkomaaneja vintti pimeänä.

Heti, kun astut rautatieaseman ovista ulos, niin näet tien toisella puolella juottolan josta aloittaa kaupunkiretki. Siitä sitten Hämeenkatua eteenpäin narkkeja ja juoppoja laskien. Se voittaa kuka bongaa eniten.

Jos turisteille Tamperetta esittelisin, niin kiertäisin Hämeenkadun kaukaa. Sivukatuja pitkin eteneminen on huomattavasti mielekkäämpää.

Olen itse asunut täällä 20 vuotta ja nähnyt keskustan kehityksen. Ratikka on hyvä juttu, mutta narkkiongelma on todellinen, mutta siihen ei puututa.

Tampereen turistinähtävyyksien kärkipaikalle sopisi Tullintorin Tampere-talon ja yliopiston puoleiset alueet. Sinne kun kävelee keskellä arkipäivää, kokee joutuneensa yhtäkkiä kauhuelokuvaan.

Vierailija
64/89 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kouvola. Nythän on tosi trendikästä mennä paikkoihin jotka on ankeita.

Kouvola, Tykkimäki ja Repovesi!!

Vierailija
65/89 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kouvola. Nythän on tosi trendikästä mennä paikkoihin jotka on ankeita.

Kouvola, Tykkimäki ja Repovesi!!

No nyt nostit esiin ne alueen helmet. Tarkoitin Kouvolan keskustaa. 😃

Vierailija
66/89 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiin tietysti, siellä on eniten tekemistä ja näkemistä.

Vierailija
67/89 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imatra

Vierailija
68/89 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyitpä sopivasti kun juuri eilen illalla mietin, että olen käynyt Turun linnassa 12-vuotiaana koulun luokkaretkellä. Olen nyt 54v. Turussa olen kyllä muuten käynyt kun sisko asui siellä opiskellessaan ja Ruisrockissakin muutaman kerran. Tämän kesän reissut ois tehtynä, mutta jospa vielä Turkuun lähtisi  sitä linnaa ihmettelemään.

Vierailija
69/89 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä kesänä olen käynyt Hangossa ja Turussa. Hangossa on kivoja ruokapaikkoja (tai terasseja, voi istua iltaa ihan meren äärellä, paljon kauniita laivoja vieressä). Turustakin pidin! :)

Vierailija
70/89 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilomantsi. Kansallispuistot ja itärajan tuntumassa oleva kultturikyl, oliko se Möhkö vai mikä. En ole vielä vieraillut, mutta on tarkoitus syksyllä.

Vierailija
71/89 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en ainakaan menisi Savonlinnaan, Lappeenrantaan tai Imatralle, kaikki muut käyvät.

Tätäkö kysyttiin?

Vierailija
72/89 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varkaus voisi olla mielenkiintoinen siksi että siellä tuntuu kuin aika olisi pysähtynyt 70-80-luvuille, siellä etenkin keskustassa ja sen lähiympäristöissä on säilyneet suunnilleen kaikki sen aikakauden ja sitä vanhemmat rakennukset. Vesistöä ja rantoja myös paljon. Eräänlainen nostalginen trippi lähimenneisyyteen. Kaupunkia ei ole pilattu uudemmilla persoonattomilla harmailla betonibunkkereilla.

Kristiinankaupunki voisi olla toinen nostalgiatrippi vielä kaukaisempaan menneisyyteen, paljon vanhoja puutaloja ja saarikaupunki olisi sopivan kokoinen viikonloppureissun kohteeksi

Eihän se mikään saari ole.

Totta, Kerran oon siellä käynyt ja jäi mielikuva saaresta kun siltaa pitkin sinne ajetaan, mutta niemihän se onkin.

Vierailija
73/89 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikkeli. Kaunis kaupunki, paljon näkemistä, Engelin piirtämä kaava keskustassa, Naisvuori, Kenkävero, Emola, Nuijamies, lammet...

Vierailija
74/89 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilomantsi. Kansallispuistot ja itärajan tuntumassa oleva kultturikyl, oliko se Möhkö vai mikä. En ole vielä vieraillut, mutta on tarkoitus syksyllä.

Ilomantsi ei ole kaupunki. Kysyttiin kaupunkia.

Vierailija
75/89 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikkeli. Kaunis kaupunki, paljon näkemistä, Engelin piirtämä kaava keskustassa, Naisvuori, Kenkävero, Emola, Nuijamies, lammet...

Minäkin tykkään Mikkelistä ja muistan Naisvuoren.

Vierailija
76/89 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikkelistä tuli mieleen se torilla tapahtunut räjähdys.

Vierailija
77/89 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauma vois olla kiva. Tai vastaava länsirannikon idyllinen pikkukaupunki.

Vierailija
78/89 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinkäälle. Siellähän on terveellinen ilmasto.

Vierailija
79/89 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo! Tuonne haluaisin täältä Keski-Suomesta.

Vierailija
80/89 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi