Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykoottinen masennus

Vierailija
15.07.2022 |

Te jotka olette sairastaneet, kuinka se oireili?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos epäilet tälläistä niin lääkäriin. Jopa pelkkä masennus on vaikea voittaa ilman muiden apua.

Vierailija
2/8 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva nälkä ja kokoajan vilu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin tietäväni, että mikään ei koskaan parane ja menetän kaiken sen vähänkin, mikä minulla on. Lisäksi sitten erilaisia niitä perusmasennuksen oireita.

Vierailija
4/8 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mut itsellä neurologi laittoi syömään triptyliä, migreenin estoon: pienenä annoksena nostaa kipukynnystä. - Olin lähes psykoosissa: ajoin sen alas, mut googlasin, et voiko psykoosi olla lievä?

- Ei voi, joko on psykoosissa tai ei. Itellä sit vissiin olin, tai lähellä, mut putosin alas.

Sellasia juttuja, et en tod. halua kokeilla toiste.

(enkä leiki lääkkeitten ja viinan kanssa)

Vierailija
5/8 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskan marjat! Kirjoitin pitkän selostuksen, mutta "kommenttisi julkaistaan hyväksymisen jälkeen", eli ei koskaan. Ei täällä voi kertoa, yritä googlata.

Vierailija
6/8 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen ei oireile kun lopetat lääkkeiden ja alkoholin yhteiskäytön.

Vierailija
7/8 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla diagnostisoitiin synnytyksen jälkeinen masennus psykoottiseksi. Öisin oli harhoja, välillä koko makuuhuone täynnä porukkaa, kuulin ääniä, näin raakoja painajaisia yms. Söin pari vuotta mirtatsapiinia iltaisin, ja kun toimimaton lääke viimein lopetettiin, harhat loppuivat siihen paikkaan. Sitten jälkeenpäin luin Pharmacasta, että painajaiset ja hallusinaatiot olivat lääkkeen haittavaikutusluettelossa. Hoitava taho ei tätä hoksannut - minulla ei ollut psykoottista masennusta vaan lääkkeen haittavaikutus.

Vierailija
8/8 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä auttoi kun sai terapiassa käsitellä traumat, jotka johti psykoosiin nuorena. Neuroleptejä en syönyt kuin kuukauden kun niistä nousi heti verensokerit ja tuli muutenkin huono olo. Olisin varmaan työkyvyttömyyseläkeläinen diabeetikko jos olisin jatkanut niitä ketipinoreita. Psykoosi ei ole uusinut kun pidän huolta että saan tarpeeksi unta.