Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Trauma miehistä

Vierailija
15.07.2022 |

Auttaakohan mikään siihen, että pelkään miehiä. Olen jo pitkälti yli 40-vuotias, mutta ongelma vain pahenee. Pelkään tuntemattomia miehiä esim. metsäpoluilla kun olen lenkillä, pelkään aggressiivisesti käyttäytyviä miehiä, pelkään jopa taksikuskeja nykyään. Tämä rajoittaa elämää, en esim. yöaikaan pysty käymään itsenäisesti esim. kaupungilla, koska bussit ja taksit ovat poissuljettu vaihtoehto. On ristiriitaista, että sitä mukaa kun vanhenen, ja muutun yhä näkymättömämmäksi, pelko kasvaa.
Olen nähnyt lapsuudessani miehiä huonoimmillaan, olen nähnyt aggressiivisia, juoppoja, kaikella tavalla inhottavia miehiä. Olen käynyt terapioissa, tuloksetta.
Olen toki nähnyt paljon myös hyviä miehiä, mutta minulla kestää ikuisuus, että alan luottaa tiettyyn mieheen. Jollain tapaa mietin myös, että nimenomaan miehet ovat sotien, sorron ja väkivallan takana. Tottakai myös naiset pystyvät hirmutekoihin.
Mikä tähän auttaa, vai auttaako mikään? Olisi ihanaa kulkea vapaana pimeillä kaduilla, tarvitsematta koskaan pelätä. Syvä epäluulo kalvaa mieltä, eikä siihen tunnu löytyvän helpotusta.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies joutuu väkivallan uhriksi useammin kuin nainen. Kukaan, toistan kukaan ei ole kiinnostunut tästä tosiasiasta. Ettekö välitä edes poikalapsistanne? Nakkarilla lyödään tuntemattomia miehiä, erittäin harvoin naisia.

Vierailija
62/69 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan pimee.

Varmaan sama muija joka joskus lähti eka kipittää nopeempaa ja sit juoksee kun minä, mies, kävelin sussiunaa samalla jalkakäytävällä joku 50-100m hänen jäljessään.

Helppo tuomita, kun ei ole minkäänlaista empatiakykyä eikä ymmärrystä. Ollut varmaan helppo elämä sulla.

En nyt lähde ketään ukkoa karkuun juoksemaan, mutta pidän varani.  -Ap

Sä et tuu ikinä pääsee sun pelosta eroon, jos et päästä ketään miestä sun lähelles.

-sama-

Ei ole mitään syytä miksi naisen pitäisi päästää miestä lähelleen.

Lesbaattori tietää.

Seksi ei ole kaikille pakkomielle.

Yksin voi elää vallan hyvää elämää.

Mies ei paranna elämänlaatua millään tavalla.

Joo, huomaa että olet selkeästi tosi onnellinen ihminen kaikinpuolin, kukapa nainen nyt ei tohon samaan kelkkaan haluaisi.

m36

Niin, no sinulle mikään muu ei olisikaan oikea vastaus kuin se että miehet on ihania, ihanaa kun on oma rakas mies ja ai kuinka rakasta seksiä ja kuinka ihanaa että saan palvella miestä ja hän nauttii.

Joten sinun näsäviisas kommentti todistaa vain että teen itselleni hyvin ja oikein.

Ja taas kerran vetelet ihan omii satuja suoraan hatusta.

Ihan terve oot juu, ja onnellinen, ei unohdeta sitä.

Mikä pakkomielle sulla on minusta?

Selvästi paremmin minulla ainakin menee kun sinulla.

Kyllä, onnellinen olen, anteeksi sitä nyt pitäisi pyytää?

Vie naisinhosi jonnekin muualle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet miehet on väkivaltaisia, vielä suurempi määrä miehistä vihaa naisia.

Sinkkunaiset on tutkitusti onnellisimpia ja terveimpiä.

Ja sekös miehiä suututtaa.

Paras asia mitä nainen voi itselleen tehdä on pysyä kaukana miehistä!

Kuinka monet väkivaltaisia?

Kuinka monet on sanoneet vihaavansa naisia?

Vierailija
64/69 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan pimee.

Varmaan sama muija joka joskus lähti eka kipittää nopeempaa ja sit juoksee kun minä, mies, kävelin sussiunaa samalla jalkakäytävällä joku 50-100m hänen jäljessään.

Helppo tuomita, kun ei ole minkäänlaista empatiakykyä eikä ymmärrystä. Ollut varmaan helppo elämä sulla.

Sä et tuu ikinä pääsee sun pelosta eroon, jos et päästä ketään miestä sun lähelles.

-sama-

Lesbaattori tietää.

Joo, huomaa että olet selkeästi tosi onnellinen ihminen kaikinpuolin, kukapa nainen nyt ei tohon samaan kelkkaan haluaisi.

m36

Niin, no sinulle mikään muu ei olisikaan oikea vastaus kuin se että miehet on ihania, ihanaa kun on oma rakas mies ja ai kuinka rakasta seksiä ja kuinka ihanaa että saan palvella miestä ja hän nauttii.

Joten sinun näsäviisas kommentti todistaa vain että teen itselleni hyvin ja oikein.

Vierailija
65/69 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa kahden prosentin sääntö elämässä: jos todennäköisyys tapahtumalle on 2 prosenttia tai alle, niin anna mennä, mitään ei tule tapahtumaan. Mikäli riski nousee tuon yli, täytyy tehdä jotain etukäteisvalmisteluja ja pohdintoja.

Vierailija
66/69 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa miehistä ei ole väkivaltaisia. Seksityötä vapaaehtoisesti tekevistä on maailmanlaajuisesti naisia 99 prosenttia. En ala silti väittämään, että suurin osa naisista on hu*ria.

Vierailija
67/69 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta sshhh.!

Näitä asioita ei saa sanoa ääneen!

Miehet suuttuu!

Katsos kun naisten onnihan tulee siitä että saa palvoa ja palvella ah-niin-ihanaa miestä!!

Vierailija
68/69 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan pimee.

-sama-

Lesbaattori tietää.

m36

Ei mikään, mutta pakkohan tässä on nyt vähän antaa toistakin näkökulmaa noihin sun ilmeisen miehiä kohtaan tuntemasi syvän vihan synnyttämiin "hyviin neuvoihin".

Mä tykkään naisista ja naiset tykkää musta, jännä juttu miten on mahdollista vaikka miestenvihaajat on päät punasena huutaneet että se on väärin se.

m36

Vierailija
69/69 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko auttaa se, että olisi miesten kanssa tekemisissä enemmän jossain turvallisessa ympäristössä, missä joutuu kuitenkin vähän venymään? Monet harrastukset ovat kyllä naisvaltaisia paitsi kamppailulajit.

Voin olla tässä ihan väärässä, mutta itse ajattelen, että kehittämällä omia olemisen taitoja voi myös vähentää erilaisia pelkoja ja huolia. Ehkä assertiivisuustaitojen kehittäminen yms. auttaa. Nähdäkseni aika iso osa ihmisten ongelmista erilaisissa ihmissuhteissa johtuu siitä, että suostutaan liikaa asioihin ja annetaan liikaa periksi liian nopeasti siinä toivossa, että pääsisi helpommalla jatkossa. Ihmisen ei tarvitse olla mitenkään fyysisesti vahva ja kyvykäs sanoakseen ei ja pitääkseen oman päänsä, mikä jo ehkäisee yllättävän paljon asioita. 

En tiedä auttaako tämä sinua mitenkään, mutta minun nähdäkseni naiset eivät välttämättä ole vähemmän väkivaltaisia, vaan naisten väkivaltaisuus ilmenee eri tilanteissa. Iso osa miehistä on melko kilttejä ja monet naiset luottavat tähän ja kohtelevat miehiä aggressiivisesti tai huonosti. Minun nähdäkseni naiset eivät pelkää miehiä sillä tavalla, kuin joissakin mielipidekirjoituksissa annetaan ymmärtää, vaan osa naisista pelkää paljon ja osa miehistä taas pelkää naisia enemmän kuin keskivertonainen miehiä. 

Monesti naiset eivät ehkä ymmärrä sitä miten paljon miehet muokkaavat käytöstään naisten mieliksi, koska siitä ei puhuta. Miehet miettivät esim.kävelytahdin, miten läheltä kävelee tai kuinka kauan katsoo tai katsooko ollenkaan. Miehet myös muuttavat puheääntään pehmeämmäksi naisten mieliksi sekä säätelevät hymyä ja ilmeitä. Meidän kulttuurissa on minun nähdäkseni edelleen herrasmiessääntöjä, joiden noudattamatta jättämistä pidetään moukkamaisena. Nämä säännöt koskevat jollain tavalla myös naisia, mutta naiset saavat enemmän anteeksi. On harvinaista, että mies reagoi väkivallalla naisen moukkamaiseen käytökseen. Naiset ovat väkivaltaisempia miehiä kohtaan etenkin julkisilla paikoilla.