Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Trauma miehistä

Vierailija
15.07.2022 |

Auttaakohan mikään siihen, että pelkään miehiä. Olen jo pitkälti yli 40-vuotias, mutta ongelma vain pahenee. Pelkään tuntemattomia miehiä esim. metsäpoluilla kun olen lenkillä, pelkään aggressiivisesti käyttäytyviä miehiä, pelkään jopa taksikuskeja nykyään. Tämä rajoittaa elämää, en esim. yöaikaan pysty käymään itsenäisesti esim. kaupungilla, koska bussit ja taksit ovat poissuljettu vaihtoehto. On ristiriitaista, että sitä mukaa kun vanhenen, ja muutun yhä näkymättömämmäksi, pelko kasvaa.
Olen nähnyt lapsuudessani miehiä huonoimmillaan, olen nähnyt aggressiivisia, juoppoja, kaikella tavalla inhottavia miehiä. Olen käynyt terapioissa, tuloksetta.
Olen toki nähnyt paljon myös hyviä miehiä, mutta minulla kestää ikuisuus, että alan luottaa tiettyyn mieheen. Jollain tapaa mietin myös, että nimenomaan miehet ovat sotien, sorron ja väkivallan takana. Tottakai myös naiset pystyvät hirmutekoihin.
Mikä tähän auttaa, vai auttaako mikään? Olisi ihanaa kulkea vapaana pimeillä kaduilla, tarvitsematta koskaan pelätä. Syvä epäluulo kalvaa mieltä, eikä siihen tunnu löytyvän helpotusta.

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin samaistua tähän. Varmasti asiaan vaikutti väkivaltainen isäni, ja myöhemmin väkivaltainen mies. Nykyään tuntuu että pelkään lähes kaikkia miehiä, en vaan voi luottaa enää yhteenkään mieheen, kun kaikista rakkaimmat miehet ovat minua hakanneet. Miten voisin siis ikinä luottaa siihen että joku tuntematon mies ei haluaisi minulle pahaa?

Hyväksytkö sen että kaikki naiset tuomitaan muutamien tekojen perusteella niin kuin sinä tuomitset kaikki miehet muutamien tekojen perusteella

En tuomitse, vaan on vaikea luottaa koska rakkaimpani ovat minut pettäneet. Mistä siis voin koskaan tietää miten tuntematon/puolituttu aikoo minua kohdella, kun sellaiset joihin luotin täysin, olivat minua kohtaan väkivaltaisia. Tiedän, että suurin osa miehistä on luotettavia ja hyväsydämisiä mutta sitä ei tiedä, keitä he niistä kaikista miehistä ovat.

Vierailija
22/69 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin samaistua tähän. Varmasti asiaan vaikutti väkivaltainen isäni, ja myöhemmin väkivaltainen mies. Nykyään tuntuu että pelkään lähes kaikkia miehiä, en vaan voi luottaa enää yhteenkään mieheen, kun kaikista rakkaimmat miehet ovat minua hakanneet. Miten voisin siis ikinä luottaa siihen että joku tuntematon mies ei haluaisi minulle pahaa?

Hyväksytkö sen että kaikki naiset tuomitaan muutamien tekojen perusteella niin kuin sinä tuomitset kaikki miehet muutamien tekojen perusteella

En tuomitse, vaan on vaikea luottaa koska rakkaimpani ovat minut pettäneet. Mistä siis voin koskaan tietää miten tuntematon/puolituttu aikoo minua kohdella, kun sellaiset joihin luotin täysin, olivat minua kohtaan väkivaltaisia. Tiedän, että suurin osa miehistä on luotettavia ja hyväsydämisiä mutta sitä ei tiedä, keitä he niistä kaikista miehistä ovat.

Semmoset miehet millä on luonnostaan korkea suojeluvietti, harvemmin on mitää semmosia mitä sun saati muiden naisten tarvisi pelkää, ja tämmösii löytyy niistä sliipatuista aina tosi jörön näkösiin äijiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nainen ja kokenut väkivaltaa?

Vierailija
24/69 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko seurustellut aiemmin miehen kanssa?

Vierailija
25/69 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko nainen ja kokenut väkivaltaa?

Olen mies ja kokenut väkivaltaa molemmilta sukupuolilta.

-sama-

ps.

Mulla on itelläkin helvetinmoiset ennakkoluulot naisista kun on niin monesti joutunut petetyksi ja lyödyksi... mut ei kait täs auta ku yrittää uudestaan vaan paremmin kriteerein.

Vierailija
26/69 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan pimee.

Varmaan sama muija joka joskus lähti eka kipittää nopeempaa ja sit juoksee kun minä, mies, kävelin sussiunaa samalla jalkakäytävällä joku 50-100m hänen jäljessään.

Helppo tuomita, kun ei ole minkäänlaista empatiakykyä eikä ymmärrystä. Ollut varmaan helppo elämä sulla.

En nyt lähde ketään ukkoa karkuun juoksemaan, mutta pidän varani.  -Ap

Sä et tuu ikinä pääsee sun pelosta eroon, jos et päästä ketään miestä sun lähelles.

-sama-

Ei ole mitään syytä miksi naisen pitäisi päästää miestä lähelleen.

Vierailija
27/69 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan pimee.

Varmaan sama muija joka joskus lähti eka kipittää nopeempaa ja sit juoksee kun minä, mies, kävelin sussiunaa samalla jalkakäytävällä joku 50-100m hänen jäljessään.

Helppo tuomita, kun ei ole minkäänlaista empatiakykyä eikä ymmärrystä. Ollut varmaan helppo elämä sulla.

Sä et tuu ikinä pääsee sun pelosta eroon, jos et päästä ketään miestä sun lähelles.

-sama-

Lesbaattori tietää.

Vierailija
28/69 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapia?

Se taitaa olla suurin apu erilaisiin elämää haittaaviin pelkotiloihin.

Yhtälailla voisit pelätä jokaista autoa ja autoilijaa,voisit pelätä jokaista sairaanhoitajaa,jokaista naista ja jokaista eläintä. Koska ainahan on mahdollisuus että sinulle käy jotain.

Kannattaako pelätä vai pitäisikö alkaa elämään?

Vierailija
29/69 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilastojen mukaan nainen kohtaa todennäköisesti väkivaltaa kotonaan ja mies kadulla. Joten olet jo kohdannut sen siellä missä sen todennäköisimmin kohtaat.

Miehethän kohtaavat väkivaltaa naisten kanssa yhtä paljon. Väkivallan muoto on vaan erilaista.

Vierailija
30/69 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan! Tuohon vielä negatiiviset muut kokemukset.

Vierailija
31/69 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan pimee.

-sama-

Kyllä on. Minä ainakin halusin elämääni miehen jonka kanssa elämä. Minulla on kaikki suut päästää mies lähelleni. Onneksi päästin. Olen onnellinen. Toisin kuin te jotka pelkäätte.

Vierailija
32/69 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sulla on turvasuihke? Se auttaa vähän. Itse haluaisin aseenkin, mutta ampuisin varmasti, joten ei pysty. Mä en usko, että koskaan lakkaan pelkäämästä.

Vierailija
33/69 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Traumaa ei oikein pysty selättämään järjellä, liittyi se mihin tahansa. Reaktio syntyy jokatapauksessa. Luulisin, että selviämiseen ja eteenpäin pääsyyn tarvitaan sekä korvaavia kokemuksia että ahdistuksen- ja tunteittenhallinnan taitoja. Tietoisesti tunteitaan vasten vain pitää toimia, ensin ehkä jonkun kanssa yhdessä, sitten yksin. Ja hyväksyä myös se, että traumareaktio tulee edelleen, ja elää siitä huolimatta. Oppia erottamaan se, mikä on traumareaktio, ja mikä ei. Traumoille ei tarvitse altistaa itseään enempää kuin jaksaa, mutta eteenpäin menoon tarvitaan harjoittelua.

Ihmisistä ei aina näe päälle, onko he vaarallisia, se koskee sekä miehiä että naisia. Jossain määrin voi valita, että en usko ennakkoon tunteitani, ja luotan tapaamiini miehiin/naisiin. Varovainen tulee olla, jos liikkuu yksin yöllä tms, mutta ei miessukupuoli lähtökohtaisesti tahdo pahaa naisille. Varokeinoihin löytyy vinkkejä ties kuinka paljon. 

Olen nelikymppinen nainen traumataustalla. Yksi vaikeuteni on juuri miehet, ja koska ensimmäiset tuntemani miehet (perhettä) kohtelivat minua surkeasti, osin edelleenkin, minulla meni kauan, että ymmärsin, että onkin olemassa miehiä, jotka kohtelevat minua hyvin, ja minä saan edellyttää sitä itseäni kohtaan. Lapsuudessa selkäytimeen painuneet pelot eivät poistu käskemällä tai järkeilemällä. Itse opettelen elämään ne hetket uudelleen traumareaktion tullessa ja puolustamaan sitä lasta ja nuorta, jota kohdeltiin huonosti. Itseäni. Tärkeintä on erottaa nykyhetki ja traumareaktio.

Toivon sinulle rohkeampaa ja turvallisempaa tulevaisuutta! Rentoa varovaisuutta. 

Vierailija
34/69 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenn mies ja pelkään naisia. Naiset ovat alistaneet minua pikkupojasta asti henkisesti. Äitini, opettajani tyttöystäväni ja myöhemmin ex vaimoni. On vaikeaa luottaa uusiin naisiin kun historia on niin raju.

Minä olen saanut apua erilaisista energiaopeista. Niissä opetellaan oman energian muuttamista niin että se ei vahingoita enää omaa toimintaa. Suosittelen.

Vierailija
35/69 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan pimee.

-sama-

Kyllä on. Minä ainakin halusin elämääni miehen jonka kanssa elämä. Minulla on kaikki suut päästää mies lähelleni. Onneksi päästin. Olen onnellinen. Toisin kuin te jotka pelkäätte.

On mullakin ihana miesystävä. En vaan pysty nukkua sen kanssa. Kaikki muu sujuu, vaikka pelkäänkin suurinta osaa miehistä.

Vierailija
36/69 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenn mies ja pelkään naisia. Naiset ovat alistaneet minua pikkupojasta asti henkisesti. Äitini, opettajani tyttöystäväni ja myöhemmin ex vaimoni. On vaikeaa luottaa uusiin naisiin kun historia on niin raju.

Minä olen saanut apua erilaisista energiaopeista. Niissä opetellaan oman energian muuttamista niin että se ei vahingoita enää omaa toimintaa. Suosittelen.

Painoin ylänuolta, kunnes luin energiaopeista. Toivottavasti ei tarvitse silti enää pelätä.

Vierailija
37/69 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan pimee.

-sama-

No miksi pitäisi päästää? -sivusta

Koska niin niistä irrationaalisista fobioista pääsee eroon.

-sama-

Päästämällä tuntemattomat miehet öisillä kaduilla lähelle? Sulla ei taida muita tsäännsejä naisiin ollakaan.

Vierailija
38/69 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilastojen mukaan nainen kohtaa todennäköisesti väkivaltaa kotonaan ja mies kadulla. Joten olet jo kohdannut sen siellä missä sen todennäköisimmin kohtaat.

Miehethän kohtaavat väkivaltaa naisten kanssa yhtä paljon. Väkivallan muoto on vaan erilaista.

Tilanne on aivan eri, kun henkisestä väkivallasta ei tule ruumiinvammaa, seksitautia, epätoivottua raskautta tai henki lähde. Ei voi verrata keskenään.

Vierailija
39/69 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan pimee.

-sama-

No miksi pitäisi päästää? -sivusta

Koska niin niistä irrationaalisista fobioista pääsee eroon.

-sama-

Päästämällä tuntemattomat miehet öisillä kaduilla lähelle? Sulla ei taida muita tsäännsejä naisiin ollakaan.

Pitää kyl olla ihan erityisen pönttö ihminen, joka vetää tommoset johtopäätökset mun tekstistä

-sama-

Vierailija
40/69 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suominaiset ovat kyllä lahja jumalalta mt-ongelmineen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan