Trauma miehistä
Auttaakohan mikään siihen, että pelkään miehiä. Olen jo pitkälti yli 40-vuotias, mutta ongelma vain pahenee. Pelkään tuntemattomia miehiä esim. metsäpoluilla kun olen lenkillä, pelkään aggressiivisesti käyttäytyviä miehiä, pelkään jopa taksikuskeja nykyään. Tämä rajoittaa elämää, en esim. yöaikaan pysty käymään itsenäisesti esim. kaupungilla, koska bussit ja taksit ovat poissuljettu vaihtoehto. On ristiriitaista, että sitä mukaa kun vanhenen, ja muutun yhä näkymättömämmäksi, pelko kasvaa.
Olen nähnyt lapsuudessani miehiä huonoimmillaan, olen nähnyt aggressiivisia, juoppoja, kaikella tavalla inhottavia miehiä. Olen käynyt terapioissa, tuloksetta.
Olen toki nähnyt paljon myös hyviä miehiä, mutta minulla kestää ikuisuus, että alan luottaa tiettyyn mieheen. Jollain tapaa mietin myös, että nimenomaan miehet ovat sotien, sorron ja väkivallan takana. Tottakai myös naiset pystyvät hirmutekoihin.
Mikä tähän auttaa, vai auttaako mikään? Olisi ihanaa kulkea vapaana pimeillä kaduilla, tarvitsematta koskaan pelätä. Syvä epäluulo kalvaa mieltä, eikä siihen tunnu löytyvän helpotusta.
Kommentit (69)
Terapia, mutta ihan hyvä olla varuillaan miesten seurassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan pimee.
Varmaan sama muija joka joskus lähti eka kipittää nopeempaa ja sit juoksee kun minä, mies, kävelin sussiunaa samalla jalkakäytävällä joku 50-100m hänen jäljessään.
Helppo tuomita, kun ei ole minkäänlaista empatiakykyä eikä ymmärrystä. Ollut varmaan helppo elämä sulla.
En nyt lähde ketään ukkoa karkuun juoksemaan, mutta pidän varani. -Ap
Sä et tuu ikinä pääsee sun pelosta eroon, jos et päästä ketään miestä sun lähelles.
-sama-
Ei ole mitään syytä miksi naisen pitäisi päästää miestä lähelleen.
Lesbaattori tietää.
Seksi ei ole kaikille pakkomielle.
Yksin voi elää vallan hyvää elämää.
Mies ei paranna elämänlaatua millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa miesvihaa. :)
Miesviha suojaa naisia, mutta tämä keskustelu ei ole miesvihaa idiootti :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan pimee.
Varmaan sama muija joka joskus lähti eka kipittää nopeempaa ja sit juoksee kun minä, mies, kävelin sussiunaa samalla jalkakäytävällä joku 50-100m hänen jäljessään.
Helppo tuomita, kun ei ole minkäänlaista empatiakykyä eikä ymmärrystä. Ollut varmaan helppo elämä sulla.
Sä et tuu ikinä pääsee sun pelosta eroon, jos et päästä ketään miestä sun lähelles.
-sama-
Kyllä on. Minä ainakin halusin elämääni miehen jonka kanssa elämä. Minulla on kaikki suut päästää mies lähelleni. Onneksi päästin. Olen onnellinen. Toisin kuin te jotka pelkäätte.
Eri mieltä.
Hyvä tietty että olet onnellinen.
Pelkoni miehiä kohtaan jonkin verran helpottanut, mutta päättänyt elää niin erillään miehistä kuin voin, ajan myötä siitä tuli ihan luonnollinen tapa olla ja olen todella onnellinen ja tyytyväinen elämääni.
Olen oppinut itsestäni valtavasti ja löytänyt puolia itsestäni joita en tiennyt edes olevan.
En vaihtaisi tätä rauhaa mihinkään!
Eri tavat toimii eri ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan pimee.
-sama-
No miksi pitäisi päästää? -sivusta
Koska niin niistä irrationaalisista fobioista pääsee eroon.
-sama-
Irrationaaliset fobiat ei ole tämän ketjun aihe. Suomi on naiselle Euroopan 2.vaarallisin maa.
Sama. Minua ahdistaa aina tosi paljon jos näen alastoman miehen tai edes miehen pissalla julkisesti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan pimee.
-sama-
Lesbaattori tietää.
Joo, huomaa että olet selkeästi tosi onnellinen ihminen kaikinpuolin, kukapa nainen nyt ei tohon samaan kelkkaan haluaisi.
m36
No jos jokin todistaa miksi ei ole mitään syytä alkaa luottamaan miehiin, niin ne on nämä kommentit.
Kaikki se vaiva ja palkaksi parhaimmillaan saisi tuollaisen,,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan pimee.
-sama-
-sama-
Irrationaaliset fobiat ei ole tämän ketjun aihe. Suomi on naiselle Euroopan 2.vaarallisin maa.
Niin, ap on vaan malli-esimerkki irrationaalisesta fobiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenn mies ja pelkään naisia. Naiset ovat alistaneet minua pikkupojasta asti henkisesti. Äitini, opettajani tyttöystäväni ja myöhemmin ex vaimoni. On vaikeaa luottaa uusiin naisiin kun historia on niin raju.
Minä olen saanut apua erilaisista energiaopeista. Niissä opetellaan oman energian muuttamista niin että se ei vahingoita enää omaa toimintaa. Suosittelen.Painoin ylänuolta, kunnes luin energiaopeista. Toivottavasti ei tarvitse silti enää pelätä.
No onko sillä mitään väliä, millä tavalla tämä mies on saanut apua ongelmiinsa? Pääasia, että jotain parannusta ja helpotusta tulee, oli se sitten vaikka kuvitelma siitä, että syön tässä energisesti yksisarvisen papanoita. Enemmän olen huolissani heistä, jotka eivät sitä apua hae ja syyttävät sitten koko naissukupuolta kokemuksistaan, mikä oikein korostuu tällä palstalla.
Vierailija kirjoitti:
No jos jokin todistaa miksi ei ole mitään syytä alkaa luottamaan miehiin, niin ne on nämä kommentit.
Kaikki se vaiva ja palkaksi parhaimmillaan saisi tuollaisen,,
Millaisen?
Suorapuheisen miehen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan pimee.
-sama-
Lesbaattori tietää.
Joo, huomaa että olet selkeästi tosi onnellinen ihminen kaikinpuolin, kukapa nainen nyt ei tohon samaan kelkkaan haluaisi.
m36
Niin, no sinulle mikään muu ei olisikaan oikea vastaus kuin se että miehet on ihania, ihanaa kun on oma rakas mies ja ai kuinka rakasta seksiä ja kuinka ihanaa että saan palvella miestä ja hän nauttii.
Joten sinun näsäviisas kommentti todistaa vain että teen itselleni hyvin ja oikein.
Vierailija kirjoitti:
Sama. Minua ahdistaa aina tosi paljon jos näen alastoman miehen tai edes miehen pissalla julkisesti
Mitä ahdistavaa siinä on, ihan luonnollisia asioitahan noi kumpikin on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan pimee.
-sama-
Lesbaattori tietää.
m36
Niin, no sinulle mikään muu ei olisikaan oikea vastaus kuin se että miehet on ihania, ihanaa kun on oma rakas mies ja ai kuinka rakasta seksiä ja kuinka ihanaa että saan palvella miestä ja hän nauttii.
Joten sinun näsäviisas kommentti todistaa vain että teen itselleni hyvin ja oikein.
Ja taas kerran vetelet ihan omii satuja suoraan hatusta.
Ihan terve oot juu, ja onnellinen, ei unohdeta sitä.
Pyydän anteeksi itseni ja kaikkien muidenkin miesten puolesta. Toivottavasti kaikki kääntyy paremmin päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan pimee.
-sama-
-sama-
Tilaston mukaan kyllä, mutta todellisuus on kaukana tuosta. Etelä-Euroopan ja Itä-Euroopan maissa kotiväkivaltaa ilmoitetaan poliisilla huomattavasti harvemmin. Mutta kiva kun tätä väärää faktaa toistetaan vuodesta toiseen. Suomi on muuten maailman toiseksi tasa-arvoisin maa, oletko iloinen siitä?
Monet miehet on väkivaltaisia, vielä suurempi määrä miehistä vihaa naisia.
Sinkkunaiset on tutkitusti onnellisimpia ja terveimpiä.
Ja sekös miehiä suututtaa.
Paras asia mitä nainen voi itselleen tehdä on pysyä kaukana miehistä!
Ei tämäkään tule auttamaan, naisena on auttamatta 90% ajasta alakynnessä jos vastassa on mies. Jos tulee vahinkoa tuosta opettelusta huolimatta jonain päivänä, pelko tulee satakertaisena takaisin.
Itsepuolustusta opetelleena naisena on sanottava myös se että on ihan h e l v e t i n vaarallista jos jollekin opetetaan pari itsepuolustuskikkaa jonain oikoreittinä siihen, että saa vedettyä sitä itseä kaksi kertaa isompaa ja painavempaa vastustajaa köniin joka kerta.