Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Trauma miehistä

Vierailija
15.07.2022 |

Auttaakohan mikään siihen, että pelkään miehiä. Olen jo pitkälti yli 40-vuotias, mutta ongelma vain pahenee. Pelkään tuntemattomia miehiä esim. metsäpoluilla kun olen lenkillä, pelkään aggressiivisesti käyttäytyviä miehiä, pelkään jopa taksikuskeja nykyään. Tämä rajoittaa elämää, en esim. yöaikaan pysty käymään itsenäisesti esim. kaupungilla, koska bussit ja taksit ovat poissuljettu vaihtoehto. On ristiriitaista, että sitä mukaa kun vanhenen, ja muutun yhä näkymättömämmäksi, pelko kasvaa.
Olen nähnyt lapsuudessani miehiä huonoimmillaan, olen nähnyt aggressiivisia, juoppoja, kaikella tavalla inhottavia miehiä. Olen käynyt terapioissa, tuloksetta.
Olen toki nähnyt paljon myös hyviä miehiä, mutta minulla kestää ikuisuus, että alan luottaa tiettyyn mieheen. Jollain tapaa mietin myös, että nimenomaan miehet ovat sotien, sorron ja väkivallan takana. Tottakai myös naiset pystyvät hirmutekoihin.
Mikä tähän auttaa, vai auttaako mikään? Olisi ihanaa kulkea vapaana pimeillä kaduilla, tarvitsematta koskaan pelätä. Syvä epäluulo kalvaa mieltä, eikä siihen tunnu löytyvän helpotusta.

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen törmää mihin keskittyy

Vierailija
2/69 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun täytyy lopettaa projisoimasta miehiin omaa persoonaasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, hankkiudu itsepuolustuskurssille.

Sen jälkeen ei tarvitse pelätä miehiä.

Vierailija
4/69 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Realismia on se, että et voi liikkua pimeällä kadulla ja vain hyväksyt sen. Näin nämä asiat nyt vain on.

Vierailija
5/69 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä yöllä yksin ole nykyään mitään järkeä liikkua, sen verran tämäkin maa on rauhaton.

Ihmisiin yleensä kannattaa tutustua kunnolla ennen kuin luottaa liikaa .

Vierailija
6/69 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin samaistua tähän. Varmasti asiaan vaikutti väkivaltainen isäni, ja myöhemmin väkivaltainen mies. Nykyään tuntuu että pelkään lähes kaikkia miehiä, en vaan voi luottaa enää yhteenkään mieheen, kun kaikista rakkaimmat miehet ovat minua hakanneet. Miten voisin siis ikinä luottaa siihen että joku tuntematon mies ei haluaisi minulle pahaa?

Vierailija
7/69 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä..ehkäpä se on vain ollut itsesuojeluvaistoa. Jollain tavalla vain silti harmittaa, että joutuu pelätä. Itsepuolustuskurssi on hyvä idea, itseasiassa. - Ap

Vierailija
8/69 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pimee.

Varmaan sama muija joka joskus lähti eka kipittää nopeempaa ja sit juoksee kun minä, mies, kävelin sussiunaa samalla jalkakäytävällä joku 50-100m hänen jäljessään.

Vierailija
9/69 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan pimee.

Varmaan sama muija joka joskus lähti eka kipittää nopeempaa ja sit juoksee kun minä, mies, kävelin sussiunaa samalla jalkakäytävällä joku 50-100m hänen jäljessään.

Helppo tuomita, kun ei ole minkäänlaista empatiakykyä eikä ymmärrystä. Ollut varmaan helppo elämä sulla.

En nyt lähde ketään ukkoa karkuun juoksemaan, mutta pidän varani.  -Ap

Vierailija
10/69 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan pimee.

Helppo tuomita, kun ei ole minkäänlaista empatiakykyä eikä ymmärrystä. Ollut varmaan helppo elämä sulla.

Sä et tuu ikinä pääsee sun pelosta eroon, jos et päästä ketään miestä sun lähelles.

-sama-

Vierailija
11/69 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan pimee.

Kyllä mullekin on käynyt noin vaikka olenkin isokokoinen mutta lempeä mies. En syytä naisia siitä ollenkaan, kun katsoo miten hulluja miesyksilöitä tuolla ulkona joskus liikkuu. Itsekään en riskejä ottaisi, jos nainen olisin.

Vierailija
12/69 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan pimee.

Sä et tuu ikinä pääsee sun pelosta eroon, jos et päästä ketään miestä sun lähelles.

-sama-

No miksi pitäisi päästää? -sivusta

Vierailija
13/69 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

-sama-

Enpä sinunkaltaista lähelle päästäisikään. En pidä tunnekylmistä ihmisistä, ihan sama, onko mies tai nainen kysymyksessä. 

Vierailija
14/69 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos paikkakunnalla väki lisääntynyt ja paljon alkoholia juovia /aineita käyttäviä, miksi menisikään yöaikaan keskustaan tai sellaiselle alueelle. Baarit ja konsertit vetävät puoleensa kaikenlaista porukkaa. Joskin lenkillä pitäisi voida käydä rauhassa minkälaisena aikana tahansa asuinalueilla, koska nuorten ja naisten turvallisuuteen halutaan Suomessa panostaa. Mutta tiettyjen lähiöiden tilanne voi olla eri, kaikissa ei voi ulkoilla illalla myöhään tai pk-seudulla.

Vierailija
15/69 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi krav magaa etkä pelkää edes kaksimetrisiä mörköjä, oli suomalaisia tai muunmaalaisia.

Vierailija
16/69 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö miespelkoisuus ole ihan normaalia? Ei minunkaan kieltojani ole kuunneltu ja joskus on kajottu ihan kunnolla, tyhmähän sitä olisi jos ei alkaisi epäluuloiseksi. Ja pimeällä miehet pidetään juoksupyrähdysmatkan päässä.

Sitten kun löytyy miehiä, jotka ovat kunnioittavia ja ennalta-arvattavia, niin kortisolitasot tippuvat nollaan ja on helppo olla.

Minullakin fyysinen vanheneminen ja varmaan huonontunut kunto pahentaa pelokkuutta.

Vierailija
17/69 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet se mitä muutkin naiset jotka pelkää miehiä että syyllistät kaikkia miehiä pelkästä olemassa olosta myös niitä syyttömiäkin jotka ei ole tehnyt mitään

Vierailija
18/69 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan pimee.

-sama-

No miksi pitäisi päästää? -sivusta

Koska niin niistä irrationaalisista fobioista pääsee eroon.

-sama-

Vierailija
19/69 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin samaistua tähän. Varmasti asiaan vaikutti väkivaltainen isäni, ja myöhemmin väkivaltainen mies. Nykyään tuntuu että pelkään lähes kaikkia miehiä, en vaan voi luottaa enää yhteenkään mieheen, kun kaikista rakkaimmat miehet ovat minua hakanneet. Miten voisin siis ikinä luottaa siihen että joku tuntematon mies ei haluaisi minulle pahaa?

Hyväksytkö sen että kaikki naiset tuomitaan muutamien tekojen perusteella niin kuin sinä tuomitset kaikki miehet muutamien tekojen perusteella

Vierailija
20/69 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä..ehkäpä se on vain ollut itsesuojeluvaistoa. Jollain tavalla vain silti harmittaa, että joutuu pelätä. Itsepuolustuskurssi on hyvä idea, itseasiassa. - Ap

Tarkoitatko, että joutuu pelkäämään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi