Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö Alkossa oikeasti myydä, jos sinne menee lapsen kanssa?

Vierailija
15.07.2022 |

Onko oletus siis se, että tällöin ollaan ostamassa viinaa alaikäiselle?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavissa tapauksissa kysyn nuorelta paperit, joka on asioimassa meillä isänsä tai äitinsä kanssa:

-- Ja käytös siellä kaupassa yleensä ratkaisee sen, pyydetäänkö paperit myös nuorelta. --

Juuri tämä on sitä mielivaltaa. Vai onko teillä antaa asiakkaille ohjeet siitä, miten siellä monopolissa kuuluu käyttäytyä.

Vierailija
42/45 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tähän vielä Alkon sivuilta vastaus:

"Voinko asioida Alkossa lapsen kanssa?

Alkoissa voit asioida yhdessä lastesi tai muiden alaikäisten henkilöiden kanssa. Mikäli myyjälle herää epäily juomien välittämisestä alaikäiselle, on hänellä velvollisuus kysyä juomien käyttötarkoitusta, jolla pyritään sulkemaan pois välitysepäily."

Suomeksi sanottuna myyjä siis kysyy asiaa, eli kenelle / mihin tarkoitukseen juomia ollaan ostamassa. Jos vanhemmalla on antaa uskottava selitys, esim. "tämä viinipullo tulee itselleni eikä tälle mukanani olevalle lapselleni", niin problem solved.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei myydä, jos on epäilys että ollaan välittämässä alkoholia alaikäiselle. Ihan loogista.

Alaikäisen on siis syytä odotella ulkopuolella, jos meinaa juomansa saada.

Eli minua, 52 v rouvaa epäillään heti lähtökohtaisesti trokariksi jos ostan viinipullon ja lapseni on mukana? Ei hyvää päivää tätä maata. Kerro mikä tässä on loogista.

En sanonut ihan noin. Sanoin, että jos on epäilys. Myyjä sitten tilannekohtaisesti päättää onko tällaista epäilystä.

sama

Aha, olin siis epäilyttävä. Kiva kuulla.

Se, jolla oli tyttö mukana.

Jos on teini ja yhdessä katselette juomia, niin voi herätä epäilys.

Vierailija
44/45 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka edes ottaisi Alkoon mukaan teinin jolle on välittämässä alkoholia?

Itse jonneina odoteltiin aina turvallisen välimatkan päässä, kun joku pulsu kävi hakemassa.

Vierailija
45/45 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin mulle on myyty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi