Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ollut vuokralla Kodisto/ Newsecillä?

Vierailija
15.07.2022 |

Missä päin? Minkälaisia kokemuksia?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on vain välittäjäfirma, kukaan ei ole heillä vuokralla. 

Vierailija
2/22 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tullut asuntotarjousta. Varmaan kun laitoin että asunnon tarve 1.9. alkaen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herttoniemessä 10+ vuotta sitten. Vuokrasoppari tehtiin nopeasti, mutta ainakin meidän taloyhtiön talonmies oli aivan munaton tyyppi, joka ei saanut mitään rotia arkiöisin möykkääviin naapureihin. Kalliita kämppiä vielä, eli jotain laatua olisi luullut saavansa. En suosittele. 

Vierailija
4/22 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuokrannut heidän kauttaan kivan asunnon. Mutta he siis vain välittävät useiden eri tahojen kämppiä.

Vierailija
5/22 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa varovaisia kun muutatte pois, ne keksii kyllä jonkun syyn, jonka perusteella takuuvuokrasta pidätetään iso summa.

Vierailija
6/22 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittakaa nyt osata erottaa vuokranantaja ja vuokravälitysfirma. Newsec/Kodisto todellakin on vain välittäjä, eli hoitaa paperihommat. Vuokranantaja on se joka määrittelee ehdot kullekin asunnolle tai talolle eli kohteelle. 

Vierailija
7/22 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudellamaalla ja hyviä kokemuksia. Uusi asunto, jossa ei varmasti ollut montaa asunut ennen kuin siihen muutin. Vuokra-asunnoksihan se oli rakennettu, että kyllä siinä heti huomas muutaman pikkuvian kuten keittiön kaappien asennuksessa, että pari nurkkakaapin ovea ei mennyt kivasti kiinni vaan sillälailla kaapin reunaa vasten hankasi. Ja edellisenkin asukkaan koira oli jyystänyt jalkalistoja. Vettäsäästävä suihkunpää oli tosi ärsyttävä mielestäni. Muuten kaikki toimi niinkuin piti, eipä siinä. Rappukäytävä, sekin tietty uusi uudessa talossa, oli kyllä aivan täynnä naarmuja, lommoja, kolhuja yms. jo jatkuvasta muuttoliikkeestä. Lisäksi yksi kerros oli maalattu väärin, siis seinän kaksi väriä oli siinä kerroksessa väärinpäin. YIT:n uudisrakennus niin hienohan se oli vaikkei ihan täyttä laatua. Jos ei odota aivan täydellistä priimaa niin viihtyy toki. En tiedä kuka oli vastuussa, mutta parkkipaikkoja myös liian vähän ja rakennettu muuten todella typerästi, sillälailla, että sähköboksit väärissä paikoissa kadulla veivät moooonta mahdollista parkkipaikkaa ja katuvalot myös ja ihme istutustolpat. Ei oltu maalattu noita parkkiruutuviivoja, joten moni vielä pysäköi kahden auton paikalle kun siitä ei voinut sakottaa niin kyllä se ruuhka-aikaan ruudun etsiminen oli aivan tuskaa varsinkin kun niitä ruutuja olisi voinut rakennusvaiheessa järjestää tarpeeksi sille alueella... mutta varmaan hyvä bisnes se sakottaminenkin? Mutta itse vuokranantajasta ok kokemukset, ei mitään monimutkaista tai ongelmaa lyhyen asumisen aikana ja kiinteistönhuoltokin teki tehtävänsä eikä vain laskuttanut kuittauksista.

Vierailija
8/22 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koittakaa nyt osata erottaa vuokranantaja ja vuokravälitysfirma. Newsec/Kodisto todellakin on vain välittäjä, eli hoitaa paperihommat. Vuokranantaja on se joka määrittelee ehdot kullekin asunnolle tai talolle eli kohteelle. 

Newsecillä on myös omia kiinteistöjä vuokralla.

Vierailija
9/22 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Newsec tarjoaa monipuolisia asuntoliiketoiminnan ja isännöinnin palveluita ammattimaisille asuntosijoittajille. Asiakkaitamme ovat erilaiset kotimaiset ja ulkomaiset asuntosijoitusrahastot, eläkevakuutusyhtiöt, säätiöt ja yksityiset sekä julkiset yhteisöt, joilla on merkittävä vuokra-asuntokanta. Hoidamme ulkoisena kiinteistöjohtamisen palveluiden tuottajana asuntosijoittajien puolesta kaikki heidän omistamiinsa vuokra-asuntoihin liittyvät operatiiviset toiminnot."

.

Teksti heidän. Eli välittäjäfirma. Missä heillä on siis omia kiinteistöjä joita tarjoavat vuokralle? 

Vierailija
10/22 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Helsingissä vuokralla heidän kauttaan uudessa talossa, ei mitään pahaa sanottavaa. Kaikki toimi.

Muuttosiivouksen suhteen olivat kyllä tosi tarkkoja ja oheet olivat älyttömän yksityiskohtauset, mutta saimme silti takuuvuokran kokonaisuudessaan takaisin.

Vierailija
11/22 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut Helsingissä vuokralla heidän kauttaan uudessa talossa, ei mitään pahaa sanottavaa. Kaikki toimi.

Muuttosiivouksen suhteen olivat kyllä tosi tarkkoja ja oheet olivat älyttömän yksityiskohtauset, mutta saimme silti takuuvuokran kokonaisuudessaan takaisin.

Meidän muuton jälkeen tehtiin remonttia ja siitä oli jäänyt remonttimiehiltä roskaa ja newsec yritti veloittaa meiltä siivouskulut. Aika monta puhelua ja meiliä piti tehdä ennen kuin antoivat periksi.

Vierailija
12/22 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on vain hyvää sanottavaa, kaikki asiointi on aina hoitunut hyvin. Ja firma kuin firma (tai vaikka yksityinenkin vuokranantaja) kannattaa yleensäkin valokuvata kaikki mahdollinen ennen sisään muuttoa ja myös lähtiessä loppusiivouksen jälkeen niin ei tarvitse taistella.

Vierailija
13/22 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otan kuvat AINA kun muutan sisään. Ja todellakin kun olen loppusiivonnut: lähikuvat hanoista, jääkaapista ym. yksityiskohdista jotka olen hinkannut taatusti puhtaaksi, lattioista siten että valo osuu niin että näkyy ettei siellä ole mitään pölypalloja tai hiekanmuruja tms. Jne jne. Lähetän kuvat samalla kun ilmoitan että asunto on nyt tyhjä.

Näin ei ole koskaan tarvinnut kinata, saati maksella senttiäkään, vaan olen saanut aina takuuvuokrani täysimääräisenä ja ajallaan pois. 

Vierailija
14/22 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Turussa nimenomaan vuokranantajanamme Newsec/Kodisto. Eivät siis edusta ketään, vaan kyseinen firma on kirjaimellisesti vuokranantaja. Ei kukaan yksityishenkilö. Samassa talossa on myös vuokralaisia, joilla on yksityinen asunnonomistaja/vuokraisäntä, ja N/K toimii taustalla.

Vierailija
15/22 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin tuolta vuosi sitten saada asuntoa.

Minkäänlaista vastausta en saanut yhteenkään hakemukseen tai yhteydenottopyyntöön.

Ilmeisesti hyvätuloinen, luottotietoinen, maksukykyinen perhe ei ole heidän haluamansa kohderyhmä.

Tämän ilmiön huomasin muillakin isoilla vuokranantajalla/välittäjillä.

Ilmeisesti sossun asiakkaat on kuumaa kamaa, kun hakemuksissakin ensimmäiseksi kysellään että kuka sinun vuokrasi maksaa, onko maksusitoumusta jne.

Vierailija
16/22 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkäänlaista vastausta en saanut yhteenkään hakemukseen tai yhteydenottopyyntöön.

Ilmeisesti hyvätuloinen, luottotietoinen, maksukykyinen perhe ei ole heidän haluamansa kohderyhmä.

Ilmeisesti sossun asiakkaat on kuumaa kamaa, kun hakemuksissakin ensimmäiseksi kysellään että kuka sinun vuokrasi maksaa, onko maksusitoumusta jne.

Täynnä m*muja.

Vierailija
17/22 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse otan kuvat AINA kun muutan sisään. Ja todellakin kun olen loppusiivonnut: lähikuvat hanoista, jääkaapista ym. yksityiskohdista jotka olen hinkannut taatusti puhtaaksi, lattioista siten että valo osuu niin että näkyy ettei siellä ole mitään pölypalloja tai hiekanmuruja tms. Jne jne. Lähetän kuvat samalla kun ilmoitan että asunto on nyt tyhjä.

Näin ei ole koskaan tarvinnut kinata, saati maksella senttiäkään, vaan olen saanut aina takuuvuokrani täysimääräisenä ja ajallaan pois. 

Muutimme pois 88 neliön asunnosta, on mahdotonta kuvata jokainen senttimetri. Kuitenkin löysivät jonkun yksittäisen pölypallon, jonka siivoamisesta yrittivät periä 45 euroa. Asunto oli niin puhdas kuin ikinä voi olla, mutta minkä teet kun siellä kävi esim remonttimiehiä muuttomme jälkeen.

Vierailija
18/22 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täynnä m*muja.

Vuokran maksaa sinä.

Vierailija
19/22 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutimme pois 88 neliön asunnosta, on mahdotonta kuvata jokainen senttimetri. Kuitenkin löysivät jonkun yksittäisen pölypallon, jonka siivoamisesta yrittivät periä 45 euroa. Asunto oli niin puhdas kuin ikinä voi olla, mutta minkä teet kun siellä kävi esim remonttimiehiä muuttomme jälkeen.

Meillä eri firmassa isännöitsijä yritti laskuttaa kuolleesta kärpäsestä ikkunan välissä ja kahdesta leivänmurusta roskiskaapissa ties kuinka ison remontin.

Vierailija
20/22 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole. Kodisto vastaa myös isännöinnistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi