Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö Alkossa oikeasti myydä, jos sinne menee lapsen kanssa?

Vierailija
15.07.2022 |

Onko oletus siis se, että tällöin ollaan ostamassa viinaa alaikäiselle?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ideaparkissa joutuu taaperon jättämään käytävälle yksin seikkaileen.

Vierailija
2/45 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin teinin kanssa. Ostin viinitonkan. Kassalla kysyttiin myös pojan papereita. Myyjä kuitenkin myi, kun sanoin, että olen tämän isä ja aion kyllä juoda joka tipan itse.

Ikinä ennen ei ole kysytty mitään, vaikka olen käynyt lasten kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset viedään kassalta suoraan lastensuojeluun

Vierailija
4/45 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei myydä, jos on epäilys että ollaan välittämässä alkoholia alaikäiselle. Ihan loogista.

Alaikäisen on siis syytä odotella ulkopuolella, jos meinaa juomansa saada.

Vierailija
5/45 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä menin teinin kanssa. Ostin viinitonkan. Kassalla kysyttiin myös pojan papereita. Myyjä kuitenkin myi, kun sanoin, että olen tämän isä ja aion kyllä juoda joka tipan itse.

Mulle kävi ihan samoin! Olin ihan hämmentynyt, kun kassalla kysyttiin tytön (13v) papereita. Ihmettelin, että miksi ihmeessä? Kuulemma pitää olla nykyään tosi varovainen.

Vierailija
6/45 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääntö Suomi. Muualla maaimassa suomelle nauretaan. 4-kymppinen ei voi ostaa viiniä 70v isänsä kanssa kun ei ollut papereita.

Vierailija
7/45 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei myydä, jos on epäilys että ollaan välittämässä alkoholia alaikäiselle. Ihan loogista.

Eli minua, 52 v rouvaa epäillään heti lähtökohtaisesti trokariksi jos ostan viinipullon ja lapseni on mukana? Ei hyvää päivää tätä maata. Kerro mikä tässä on loogista.

Vierailija
8/45 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vauva turvakaukalossa ja alle 5v lapsi mukana kun kävin alkosta hakemassa vähän parempaa talkoojuomaa. Myivät kyllä. Teini ei ollut mukana, koska eivät taatusti olisi myyneet.

Vierailija
9/45 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli minua, 52 v rouvaa epäillään heti lähtökohtaisesti trokariksi jos ostan viinipullon ja lapseni on mukana? Ei hyvää päivää tätä maata. Kerro mikä tässä on loogista.

En sanonut ihan noin. Sanoin, että jos on epäilys. Myyjä sitten tilannekohtaisesti päättää onko tällaista epäilystä.

sama

Vierailija
10/45 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi mennä pienten lastenkin kanssa Alkoon selvinpäin.

Vierailija
11/45 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei myyty kun teini-ikäinen oli mukana. Naapurikassalla joku isukki osti korin juotavaa ja mukana oli varhaisteini ja vauva. Kävin kysymässä "onko ikää?"

Vierailija
12/45 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pienen lapsen kanssa voi mennä alkoon, ongelma varmaan teini-ikäiset? Minä tosin kävin 20-vuotiaan poikani kanssa, eikä myyjää voinut vähempää kiinnostaa hänen henkkarinsa.

Vierailija
13/45 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sanonut ihan noin. Sanoin, että jos on epäilys. Myyjä sitten tilannekohtaisesti päättää onko tällaista epäilystä.

sama

Aha, olin siis epäilyttävä. Kiva kuulla.

Se, jolla oli tyttö mukana.

Vierailija
14/45 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle noin kävi Citymarketissa, kun ostin kaksi lonkeroa.

Sanoin, että hämmennyin nyt tosi paljon, että lonkerot ovat minulle. Myyjä sanoi, että joo, hän huomaa hämmennykseni ja myy kyllä lonkerot

Kysyin sitten seuraavan kerran Alkossa  käydessäni, voiko Alkoon tulla teinin kanssa. he sanoivat, että toki, mutta jos on syytä epäillä, että juoma on menossa teinille, heillä on oikeus olla myymättä. 

Ostan yleensä aina punaviiniä Alkossa asioidessani , ja teini oli usein mukana eikä papereita kysytty yhtä kertaa lukuunottamatta. Silloin hän oli jo täysi-ikäinen, mutta passi oli kotona. Myyjä kuitenkin myi punkkupullon minulle, kun kerroin, että olemme samaa perhettä.  toki siinäkin varmasti olisi jäänyt ostamatta jos olisi ollut epäilys, että ostan alaikäiselle. Punkku ei taida oikein olla alaikäisten juomaa. 

Vierailija
15/45 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei myyty marketissa saunaolutta, kun teini oli mukana.

Sitä jäin miettimään, että kun asuu näin pienellä paikkakunnalla, jossa kaikki tuntee toisensa, niin eihän oikeastaan kaupat voisi myydä lainkaan teinien vanhemmille alkoholia, koska joka myyjä tietää kenellä on teinejä kotona ja ne juomat voi päätyä alaikäisille. Se on vaan pilkun viilausta, että ei myydä jos se teini on mukana kaupassa.

Vierailija
16/45 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle kymmenvuotiaan kanssa mennessä myyvät varmasti, teini-ikäisen kanssa ja varsinkin 15-17 vuotiaan kanssa voi tulla nikottelua.

Vierailija
17/45 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ruokakaupassa myyty sikspäkkiä ruokaostosten ohella, kun oli teini mukana.

Kassa kysyi teiniltä paperit, ei tietenkään ollut mukana.

Sanoin, että on alaikäinen ja 14 v ja juomat tulee vanhemmille.

Juomat jäi kauppaan.

Toki hyvä, että ovat tarkkoina mut joku raja ehkä.

Vierailija
18/45 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä jännä homma. Alkoholin välittäminen alaikäiselle on rikos ja jo välittämisen yritys on rikos. Jos Alkon henkilökunta epäilee että aikuinen antaa ostamansa alkoholin nuorelle, eikö heidän tulisi kutsua poliisi? Käsillähän on rikoksen yritys jonka perusteella alkoholia ei myydä.

Vierailija
19/45 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin on niin älytön juttu, koska jos joku OIKEASTI olisi trokaamassa viinaa alaikäisille, niin ei kai se ottaisi niitä mukaan sinne Alkoon...

Vierailija
20/45 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho. Enpä ole tällaisesta tiennytkään. Unohdin kerran joulunalla Alkon ostokset kassalle, kun oli niitä nyssäköitä useampi kädessä. Laitoin 17-vuotiaan kipaisemaan hakemassa ostokset Alkosta pois, kun oli lenkille menossa. Nykyään ei sitten luovutettaisi kahta punkkupulloa hänen ikäiselleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi