Masutuubista vinkkejä kaivataan
Te, jotka olette odotusaikana sellaista joustotuubia käyttäneet, kertokaa, toimiiko? Pysyykö paikallaan, näyttäkö luontevalta, rullautuuko? Toimiiko sellainen, että käyttää alkuraskaudessa tavallisia housuja vetska auki ja tuubi siihen päälle?
Voiko sellaisen tehdä itse, jos ei ole saumuria?
Ajattelin ostaa yhden malliksi ja tehdä lisää itse.
Vasta viikko 12 menossa, mutta uhkaavasti alkaa näyttää, että kohta omat housut käyvät pieneksi (kolmas raskaus). En halua kertoa vielä töissä, ja (lörpöttävissä) raskaushousuissa töihin ilmestyminen paljastaisi mut aika nopeasti... Siksi voisin yrittää avata tavallisten housujen vetskaa ja vetää tuubin päälle.
Musta tuntui muutenkin, etteivät ne raskaushousut olleet koskaan sopivia. Alussa liian suuria, keskiraskaudessa epämukavia ja lopussa liian pieniä.
Kommentit (3)
Minä ostin kangaskaupasta ihan vaan putkiresoria kolme palaa. Ei siis tarvitse ommella mitenkään, mutta jos haluaa niin tietenkin ylä- ja alareunan voi päätellä tai kääntää. Itse en ommellut lainkaan. Hyvin ovat toimineet tavallisten paitojen jatkeina. Ei napa vilku. :)
Jolanda + koukkis rv 22+6
Ostin sitä ed.kirj. mainitsemaa putkiresoria vai mikä se nyt olikaan. Otin reilut 50cm/tuubi ja ompelin alas käänteen ettei purkeennu, ja ylös kujan johon pujotin 2cm leveen kuminauhan. Ohjeet sain kangaskaupasta.
Tappert ja Puksu 19+5
[color=purple]Tein vasta ite. Korkeus on suurin piirtein 50 senttiä. Yläosan leveys n. 36 senttiä ja alhaalta n. 46 senttiä. Kannattaa mitata jostain rintojen alta oma ymp.mitta ja verrata sitä tuohon yläosan leveyteen. Ja tieten muutenki sovittaa ennenku ompelet kappaleet yhteen.
Tein aika napakasta trikoosta. Putkitrikoosta tuubi ei onnistunu, ku kone kiristi ylälankaa huomaamattani. En oo sitten yrittäny korjata sitä vielä. Mutta voin sanoo etten mikään haka oo ompelussa ja osasin tehä ilman mallia, joten eikun ompeleen :)