Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tililläsi enemmän kuin 30.000e "puskuria" tai ns. pahanpäivän vara?

Vierailija
15.07.2022 |

Mikä on itsellesi sopiva pankkitilin saldo että pärjää hätätilanteissa?

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

en keksi yhtä ainutta syytä miksi juuri tilillä pitäisi olla edes tuhansia euroja rahaa...

Vierailija
42/85 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en keksi yhtä ainutta syytä miksi juuri tilillä pitäisi olla edes tuhansia euroja rahaa...

Cash is king.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On enemmän kuin 30t€

Vierailija
44/85 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Summa, joka vastaa noin puolentoista vuoden nettotulojani.

Vierailija
45/85 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syy voisi olla vaikka voittojen kotiuttaminen ennen taantumaa/lamaa.

Vierailija
46/85 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että tällä palstalla ihan kaikilla on hirveät summat rahaa säästössä ja silti hirveä itku sähkölaskusta.

Vierailija
47/85 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kotona yli 30000 euroa. Tilillä on yli satatonnia suurin osa perintöä äidiltä.

Perin varmasti isäni vielä veljeni kanssa ja sitten olenkin rikas. Sillä on muutamia miljoonia.

Vierailija
48/85 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu, että tällä palstalla ihan kaikilla on hirveät summat rahaa säästössä ja silti hirveä itku sähkölaskusta.

Ei minulla ainakaan säästössä ole juuri yhtään. Raha on tekemässä työtä. Perjantaina viimeksi laitoin viime kuun palkasta ja pääomatuloista takaisin töihin 2000 euroa.

Vierailija
49/85 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on jotain 21 000 euroa. Asuntolainaa lyhensin 30 000 euroa nyt kesällä. Kaksi vuotta enää ja se on sitten maksettu. 

Vierailija
50/85 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina näissä kyselyissä palstalaiset ovat rikkaita. 😂😂

Vierailija
51/85 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivutilillä n. 5000€, osakkeissa ja rahastoissa n. 3000€ arvo muuttuen ja asp-säästöissä n. 13000€. Aspiin en koske ja osake/rahastoihin kans en mielellään. Pyrin siihen että olisi n. 10 000€ tuossa puskurissa sivutilillä ja loput osakkeissa ym. Säästän kaikkiin kolmeen kokoajan.

Vierailija
52/85 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilillä 300€. Siinä se varallisuus.

Vierailija
53/85 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiset keskustelut ovat minulle ihan utopiaa. Teen työtä henkilökohtaisena avustajana ja siitä palkasta ei kyllä säästetä pahan päivän varalle mitään. Tuo aloittajan mainitsema summa on minulle aivan käsittämätön määrä rahaa.

Tosiasiahan on se, että jos minulla ei olisi läheisiä jotka voivat ja haluavat auttaa minua jos tulee joku yllättävä meno, olisin ollut todella kusessa jo monta kertaa. Tästä avusta olen heille ikuisesti kiitollinen.

Vierailija
54/85 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hätävaratilillä nyt 400 euroa. Harvoin kertyy yli tonnia. Hyvin olemme tähän asti pärjänneet. Ennakoimme isoja laskuja ja olemme muutoinkin säntilllisiä, mitä pakollisten menojen maksamiseen tulee. Arkea turvaamassa tapaturma/henkivakuutukset, kotivakuutus+kasko, työpaikat (ansiosidonnainen päiväraha työttömyyden varalle), kohtuukokoinen (ei liian iso) hyväsijaintinen asunto (joka menee nopeasti kaupaksi tarvittaessa). Kaukolämpö. Rivarissa huoltoyhtiö hoitaa asunnon huollot. Auto uusi, takuu voimassa, autosta vain vähän lainaa. Ja menot, joista pystymme karsimaan ilman mittavaa vyönkiristämistä.

Vierailija
55/85 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama tonni. Mielestäni ihan hyvin opiskelijalta.

Vierailija
56/85 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle tonni käteistä varalla, toki osakkeissa purettavaa noin 80k. Lisäksi aina on luottokorteilla tyhjää noin 15k luottovaraa.

Vierailija
57/85 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai. Täällähän on koko maan eliitti. Pörssiinkin palstalainen on sijoittanut aina vaan niihin nouseviin osakkeisiin ja aina oikeaan aikaan. Palstalainen ei tee elämässä virheitä.

Vierailija
58/85 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan tällaisen inflaation aikana pidä rahojaan tilillä. 

Vierailija
59/85 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole noin paljoa, mutta muutaman kuukauden palkan verran olen saanut säästäneeksi pahan päivän varalle.

Vierailija
60/85 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai. Täällähän on koko maan eliitti. Pörssiinkin palstalainen on sijoittanut aina vaan niihin nouseviin osakkeisiin ja aina oikeaan aikaan. Palstalainen ei tee elämässä virheitä.

Ei tarvitse kuulua "maan eliittiin" omistaakseen merkittävän osakesalkun. Minullakin on satojen tuhansien eurojen osakeomistukset. Toki tämä on yli 10x suurempi kuin keskimääräisen osakesäästäjän osakesalkku, mutta silti olen "harmaata massaa". Töissä asiantuntijana kansainvälisessä pörssiyhtiössä 8-16, käyn lidlssä, ajelen muutaman vuoden ikäisellä autolla, makselen asuntolainaani hiljalleen takaisin....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi