En olekaan aiemmin yrittänyt itsemurhaa selvin päin
Nyt asiaa muutaman päivän mietittyäni olo on seesteinen ja tunnen vihdoin saavuttaneeni sisäisen rauhan. Nyt vain odotan ensilunta, koska sen haluan vielä nähdä :)
Kommentit (30)
tee täällä kahta eri aloitusta ja vastaile itselleen? Aika käyhää pitää elämän olla jotta niin tekee!
Eleanor Rigby (Lennon/McCartney)
Ah, look at all the lonely people
Eleanor Rigby picks up the rice in the church where a wedding has been
Lives in a dream
Waits at the window, wearing the face that she keeps in a jar by the door
Who is it for?
All the lonely people
Where do they all come from ?
All the lonely people
Where do they all belong ?
Father McKenzie writing the words of a sermon that no one will hear
No one comes near.
Look at him working. Darning his socks in the night when there' s nobody there
What does he care?
All the lonely people
Where do they all come from?
All the lonely people
Where do they all belong?
Eleanor Rigby died in the church and was buried along with her name
Nobody came
Father McKenzie wiping the dirt from his hands as he walks from the grave
No one was saved
All the lonely people
Where do they all come from?
All the lonely people
Where do they all belong?
Olen nyt todella huolissani sinun tilanteestasi, ap. Voisitko kertoa tilanteestasi täällä enemmän? Mistä sinä voisit nyt kiireesti hakea apua itsellesi?
Jos kerran haluat vielä odottaa näkeväsi ensilumen, niin täytyyhän elämässä olla vielä jotain kaunista ja hyvää, jotain minkä takia kannattaa elää. Oletko menettänyt jo toivosi kokonaan?
toisissasi aiot tehdä jotai itsellesi niin toivon, että haet ennenmin apua.
Äitini lähti oman käden kautta ja et voi tajuta millaisen tuskan hän minulle ja omalle äidilleen jätti...
Montako kertaa olet " yrittänyt" itsemurhaa? Ja nyt kaipaat taas sitä suloista huomiota, mainetta ja huolenpitoa. Sieluasi hivelee, kun ihmiset rukoilevat sinua elämään ja pelkäävät puolestasi. Nautiskelet ajatuksella, miten sinun läheisesi kärsivät kun olet kuollut ja he tajuavat miten huonosti ovat sinua kohdelleet. Arvaa mitä? Olet itsekäs! Ei ihme että sinusta ei erityisemmin pidetä. Olen niin kyllästynyt sinun kaltaisiisi ihmisiin.
Jos olisit tahtonut kuolla, olisit tehnyt itsemurhan. Jos taas tahdoit huomiota, sinä " yritit" itsemurhaa. Ja ihan sattumalta varmaan tavalla, joka ei aiheuta merkittäviä fyysisiä vammoja (katolta hyppääminen, päähän ampuminen ja polttoitsemurha kun aiheuttavat kosmeettista haittaa), itsemurhayrityksestä toipuessa kun tahdotaan näyttää kauniilta...
Mutta nyt huomaan taas, ettei elämä ole muuttunut miksikään. Ei ole ketään, keneen luottaisin tai puhuisin esim lapsuuteni ja nuoruuteni vaikeista asioista. En osaa käsitellä tunteitani ja niitä hoitaakseni sorrun aina uudelleen ja uudelleen huumeisiin :(
ap
Oon nyt kuitenkin päättänyt kokeilla tätä elämää ja maailmaa vielä joka tapauksessa. Menin lääkäriin, sain lääkkeitä ja aloitan terapiankin. Ei niin jaksa kiinnostaa kaikki tämä, mutta en nyt tahdo sitten kuitenkaan tuottaa pahaa mieltä läheisille (vaikka kyllä ne siitä kai selviäisikin), ja en tiedä... luonnossakin on niin kaunista. Ei koskaan näkisi enää utuisia auringonnousuja tms. Kyllä suakin ap maailma vielä jaksaa koskettaa ja inspiroida, kun ensilumenkin tahdot nähdä.
Olen sairastanut masennusta kauan, tosi kauan. Niin monta kertaa elämä on tuntunut arvottomalta ja oloni on ollut täysin toivon menettänyt. En ole löytänyt ainoatakaan hyvää syytä jatkaa elämää enkä mitään järkeä tästä elämästä.
On tarvittu viisi vuotta terapiaa, yli 600 tuntia terapeutin vastaanottohuoneessa, yhteiskunnan rahoja yli 33 000 euroa, mutta se on kannattanut. Nyt elämä ja arki näyttävät valoisat puolensa ja elämä on mielekästä ja hyvää.
Hakeudu päihdevierotukseen ja terapiaan. Kaikkea hyvää toivotan sinulle.
voit olla itse joku jollekin, jolla ei ole ketään.
Kertaakaan en ole ollut selvin päin. Kerran olen hypännyt katolta 4. kerroksen parvekkeelta. Selvisin hengissä. Kerran ottanut yliannoksen, epäonnekseni sivullinen sattui paikalle ja minut vietiin sairaalaan viime hetkellä ja valitettavasti pelastuin. Kerran hyppäsin junaradan ylikulkusillalta, se oli kaikkein typerin yritys mutta olin silloin aivan sekaisin kaikesta mömmöstä.
Nyt aion ottaa yliannostuksen kaukana metsän uumenissa, jossa _kukaan_ ei varmasti osu vahingossa paikalle.
ap
Hyppy neljännestä kerroksesta on sama kuin hyppäisi epäonnistuneen uimahypyn, mahdollisuudet jäädä eloon ovat todella suuret. (jos putoamisalusta on pehmeää maata/nurmikko, mahdollisuudet lisääntyvät vielä huimasti.) Miksi et samantien hypännyt kasista tai ylempää? Et itsemurhan takia viitsinyt nähdä yhtään vaivaa vaikka tahdoit olla varma että kuolet?
Yliannostus paikassa, johon sivulliset pääsevät näkemään??? Tooodella hyvä yritys, aika erikoista ettei onnistunut... Varmaan sattumaa...
Hyppy junaradalle... Arvatenkaan et odottanut junan tuloa, siinähän voisi vaikka kuolla. Ei, on paljon fiksumpaa hypätä matalalta sillalta pehmeälle maalle, mieluiten vielä aikana jolloin on ihmisiä liikkeellä että apua tulee heti.
Olen varmaan ennustaja, mutta olen 100% varma että neljäskään yritys ei onnistu.
Oikeasti, mitä sinä tahdot näillä tempuillasi saavuttaa? Et selvästikään tahdo kuolla, mieti tarkasti mitä tahdot ja mene järjestelmällisesti sitä kohti!
-9-
Vierailija:
Kertaakaan en ole ollut selvin päin. Kerran olen hypännyt katolta 4. kerroksen parvekkeelta. Selvisin hengissä. Kerran ottanut yliannoksen, epäonnekseni sivullinen sattui paikalle ja minut vietiin sairaalaan viime hetkellä ja valitettavasti pelastuin. Kerran hyppäsin junaradan ylikulkusillalta, se oli kaikkein typerin yritys mutta olin silloin aivan sekaisin kaikesta mömmöstä.
Nyt aion ottaa yliannostuksen kaukana metsän uumenissa, jossa _kukaan_ ei varmasti osu vahingossa paikalle.
ap
HAE APUA! Sitä on saatavana. Kun parannut tuosta niin tajuat miten onnekas olet kun sinulla on kaksi lasta ja olette kaikki terveitä ja elämä oikeasti onkin ihanaa, ihan vaan se arki.
kerrot asiasta täällä? Haluat sääliä ja huomiota. Hohhoi.
En halua,että heillä on tällainen äiti. Mieheni löytää varmasti paremman äidin heille.
Ysille sanoisin vielä, että voit päätellä ihan mitä tahdot yrityksistäni. Hypätessäni parvekkeelta oli 14-vuotias - ei silloin paljoa ajattele. Sitä paitsi ei ollut tarjolla korkeampaa paikkaa. Ja ihan kuule kovalle asfaltille hyppäsin. Minulta murtui lantio, toinen reisiluu, 3 kylkiluuta, solisluu ja olkaluu ja sain kallonmurtuman. Olin tajuttomana lähes viikon.
Yliannostus oli liian hätiköiden tehty, siinä olet oikeassa. En tiennyt, että heroiinin yliannostukseen kuoleminen kestää niin yllättävän kauan. Piikin pistämisestä 15min kuluttua olin ensiavussa, jossa sydämeni syke oli enää 10 lyöntiä minuutissa ja hengitin kaksi kertaa minuutissa.
Rautatielle hyppäämisen myönsinkin olleen tosi typerää. Siinä mursin vain nilkkani. Kukaan ei rynnännyt paikalle, koska kukaan ei huomannut. Olin niin pellit kiinni, etten todella tajunnut odottaa junaa. En edes tajunnut mennä hoidattamaan nilkkaani ennen kuin seuraavana päivänä selvittyäni.
ap
Itse asiassa olen tällä hetkellä huojentunut ja iloinen, kun olen viimein tehnyt päätöksen. Tuntuu hassulta, mutta tahdoin vain kertoa asiasta jollekin. Läheisille en kerro, koska he estäisivät aikeeni, siksi tulin tänne avautumaan. Lähdenkin tästä saman tien pois, koska en todellakaan halua mitään kauhisteluita tai hoitoyrityksiä saatika sitten sääliä. Niitä olen saanut jo riittävästi yhdelle elämälle.
ap
teko ikinä, ja jos kuvittelet, että miehesi mahdollisesti löytämä uusi nainen korvaisi oman äidin menetyksen lapsille, olet naurettavan lapsellinen. Jos todellakin haluat pilata lopullisesti omien lastesi elämän, siitä vaan. Eikö kuitenkin kannattaisi hakea parempaa ratkaisua? Haluatko kuolla tietäen, että aiheutat surun loppuelämäksi lapsillesi?
Jäi vaan mieleeni kun tähänkin vastasin.