Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienet tummat likatahrat ikkunassa ja verhoissa

Vierailija
15.07.2022 |

Osaako joku sanoa, että mistä pienet tummat pilkut/tahrat ikkunalasissa ja verhoissa voi johtua? Hometta ei pitäisi olla ikkunalasissa. Pelkään kaikkia ötököitä ja sellaisia ei ole näkynyt sisällä, mitä nyt sokeritoukkia joskus kylppärissä.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä ap! Mä pelkään kanssa kaikkia ötöjä sisällä. Kerran pelkäsin tuoneeni reissusta luteita ja nukuin kesällä pitkässä pyjamassa ja peitto tiukasti ympärillä kuukauden. Oli ihan tuskaa. Tiesin itekin, ettei se puremaa estäisi, mutta stressasi ja ällötti.

Oon myös kaikkien reissujen jälkeen aina varpaillaan ainakin kuukauden, kun kaikissa kohteissa olen ollut näkevinäni jonkun tuholaisten tai olen saanut paukaman.

Näköjään muita friikkejä meikäläisen lisäksi. Mua ei huvittais mennä mihinkään reissuun pelon takia. Pakko kuitenkin lasten ja miehen iloksi. Mä aina pesen kaikki vaatteet ja yritän saunottaa muut kamat, mut auto ahistaa, kun mies ei näe siivoomista tärkeänä, kun ei pelkää.

Vierailija
22/35 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kärpäset paskoo

Ei kai sitä erota?

Kyllä erottaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämähäkit. Meillä oli ikkunan karmissa ylhäällä hämähäkki. Alakarmi oli samasta kohtaa täynnä pieniä pisteitä. En tiedä tuliko ne sen syömistä ruumiista vai mistä..hämähäkki tapettiin, jäljet siivottiin, eikä niitä enää ole näkynyt!

Vierailija
24/35 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin monesta lähteestä voi olla, mitä ötököitä on. Varmaan kärpänen. Samoin tapauksessa, jossa joku ihmetteli lakanoita. Lutikat ei yleensä ulista lakanalle, jos niitä ei aivan mahdottomasti ole. Ja se on leviävää.

Vierailija
25/35 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä ap! Mä pelkään kanssa kaikkia ötöjä sisällä. Kerran pelkäsin tuoneeni reissusta luteita ja nukuin kesällä pitkässä pyjamassa ja peitto tiukasti ympärillä kuukauden. Oli ihan tuskaa. Tiesin itekin, ettei se puremaa estäisi, mutta stressasi ja ällötti.

Oon myös kaikkien reissujen jälkeen aina varpaillaan ainakin kuukauden, kun kaikissa kohteissa olen ollut näkevinäni jonkun tuholaisten tai olen saanut paukaman.

Eikös elämä oo aika kurjaa noin? Ei ole helppoa, mutta jos koittaisi vaan ajatella, että ottaa asiat vastaan sitten vasta kun kohtaa ne.

Vierailija
26/35 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näköjään muita friikkejä meikäläisen lisäksi. Mua ei huvittais mennä mihinkään reissuun pelon takia. Pakko kuitenkin lasten ja miehen iloksi. Mä aina pesen kaikki vaatteet ja yritän saunottaa muut kamat, mut auto ahistaa, kun mies ei näe siivoomista tärkeänä, kun ei pelkää.

Kyllä niistä eroon pääsee tarvittaessa. Eihän ne kivoja ole, mutta eivät ole kuitenkaan vaarallisia tai levitä tauteja.

Vierailija
27/35 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua että ihmiset pelkää niin pieniä otuksia. Samoinhan esim. lehmät pelkää hiiriä.

Vierailija
28/35 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua että ihmiset pelkää niin pieniä otuksia. Samoinhan esim. lehmät pelkää hiiriä.

Ei se nyt kovin mukavaa ole elellä sisäötököiden kanssa. Lutikoiden kanssa heräilee yöllä raapimaan puremakohtia, tekstiiliöttiäsiten kanssa saa kulkea reikäisissä vaatteissa ja keittiö-ötökät pilaa kuiva-aineet. Kahden jälkimmäisten kanssa voi kyllä elää, mutta se vaatii jatkuvaa tarkkuutta.

Vierailija
29/35 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääh, apua. Ei pitäisi lukea näitä ötökkä-keskusteluja. Sohvalla istuessa joku musta pieni (kärpänen?) vipelsi jalalla ja heti alkoi kutittaa kaikkialle.

Vierailija
30/35 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ääh, apua. Ei pitäisi lukea näitä ötökkä-keskusteluja. Sohvalla istuessa joku musta pieni (kärpänen?) vipelsi jalalla ja heti alkoi kutittaa kaikkialle.

Jep! Jos on lukenut jostain luteista, niin niitä alkaa näkemään kaikkialla :-) ihan sama mikä ötökkä tai leivänmurunen.

Vierailija
31/35 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep! Jos on lukenut jostain luteista, niin niitä alkaa näkemään kaikkialla :-) ihan sama mikä ötökkä tai leivänmurunen.

Minä olen monta kertaa ollut aikeissa tilata tarkastuksen kotiin. Ihanaa, että sellaisia on tarjolla.

Vierailija
32/35 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen monta kertaa ollut aikeissa tilata tarkastuksen kotiin. Ihanaa, että sellaisia on tarjolla.

Minä asun maalla vanhassa talossa ja jos kaikkea säikkyisin, niin luteita havaitsisin varmasti joka päivä :) Erilaisia ötököitä tulee ulkoa ja lasten vaatteiden mukana ja ap:n mainitsemia pisteitä on ikkunoissa ja usein lakanoissakin silloin kun kärpäsiä on huoneessa.

Vierailija
33/35 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fobiaan, on sitten ötökkä tai joku muu, kannattaa hakea apua, jos se häiritsee normaalia elämää. On terapiaa ja lääkkeistäkin voi olla hyötyä.

Tämä ei niinkään ap:lle, vaan joillekin, jotka kovin tuntuvat kammoavan ötököitä.

Vierailija
34/35 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fobiaan, on sitten ötökkä tai joku muu, kannattaa hakea apua, jos se häiritsee normaalia elämää. On terapiaa ja lääkkeistäkin voi olla hyötyä.

Tämä ei niinkään ap:lle, vaan joillekin, jotka kovin tuntuvat kammoavan ötököitä.

Minä kammoan jollain asteella ötököitä, samoin stressaan välillä sairauksista ym. Luulen, että se liittyy kontrollin menettämisen tunteeseen. Tuholaisongelmaa ei voi hoitaa itse, vaan pitää luottaa ammattilaisiin. Samoin monissa vakavissa sairauksissa.

Vierailija
35/35 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiks stressi aiheuttaa kutinaa? Musta tuntuu että aina kun oon kuvitellut jonkin ötökän kotona, niin kutiaa kovasti (ei puremia). Ja sitten kun rauhotun niin kutina helpottaa/poistuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä