Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hämmästyin kuinka paljon joutuisin maksamaan kirkollisveroa mikäli kuuluisin kirkkoon

Vierailija
15.07.2022 |

Siis aluksi se, että en ole koskaan kuulunut kirkkoon. Mutta laskin uteliaisuuttani, kuinka paljon maksaisin kirkollisveroa jos kuuluisin kirkkoon. Summa oli 460 euroa vuodessa. Olin yllättynyt. Summa on todella iso. Onneksi ei tarvise maksaa tuollaista summaa täyteen humpuukiin.

Kommentit (104)

Vierailija
101/104 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan oma seurakuntaa ja sen toimintaa. Siellä on turvallista olla lähellä välityäviä ihmisiä. Tulin juuri kummilapsen rippijuhlilta, mikä ihan tilaisuus. 🧡 Kukin saa toimia miten lystää mutta minulle ja perheelleni kirkko on yhteyttä, sosiaalista elämää, rakastavia läheisiä, tukea, sanomaa hyvästä armollisesti Isästä joka pitää kaikissa elämän olosuhteissa huolen....

Vierailija
102/104 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastan oma seurakuntaa ja sen toimintaa. Siellä on turvallista olla lähellä välityäviä ihmisiä. Tulin juuri kummilapsen rippijuhlilta, mikä ihan tilaisuus. 🧡 Kukin saa toimia miten lystää mutta minulle ja perheelleni kirkko on yhteyttä, sosiaalista elämää, rakastavia läheisiä, tukea, sanomaa hyvästä armollisesti Isästä joka pitää kaikissa elämän olosuhteissa huolen....

Teoreettisesti tietysti mahdollista, että kaikki on noin täydellistä ja ihanaa kuten kuvailet.

Todennäköisempi vaihtoehto on kuitenkin se, että te olette kaikki näyttelijöitä yhteisessä näytelmässänne.

Näytelmässä jonka käsikirjoitus ja roolitukset ovat tarkkaan harkittuja ja taidokkaasti näyteltyjä, tästä huolimatta kysymys on kuitenkin näytelmästä vailla aitoa rakkautta ja välittämistä.

Kylmä totuus lienee se, että teidänkin ihanan seurakunnan jäsenille ja erityisesti sen papistolle ainoa asia mikä aidosti pohjimmiltaan kiinnostaa on omien etujen maksimointi.

Kaikki muu on ulkokultaista ja tekopyhää hurskastelua,tässä uskovaiset ja palkkapapit ovat mestareita.

Toivon sinun oikeasti kysyvän itseltäsi onko kaikki sitä miltä se pintapuolisesti tarkastellen näyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/104 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan pointti oli se, että kuinka paljon kirkollisvero tekee vuodessa jos kuluu kirkkoon. Kovinkaan moni kirkkoon kuuluva ei asiaa ajattele, vaan maksaa veroa kirkolle kuulumalla siihen. Todella pieni osa uskoo enää nykyään kirkon satuiluihin. Siksi on erikoista, että vieläkin yli 3,6 miljoonaa kuuluu kirkkoon. Minun tuloilla maksaisin kirkollisveroa noin 600 euroa vuodessa. Ihan liian suuri summa rahaa.

Vierailija
104/104 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni ei ajattele ja tiedä miten paljon kirkko tekee hyvää ns kolmannen sektorin palveluina yhteiskunnalle. Erilaiset tukitoimet sosiaalista, henkistä, taloudellista tukea tarvitseville. Päihdetyö. Lapsityö. Nuorisotyö. Pakolaistyö. Vanhustyö. Syrjäytymisen ehkäisy, ruoka-apu......jne. Itse olen ns. hyväosaisena saanut elämän vaikeissa tilanteissa keskusteluapua ja tukea kun suuria suruja kohdannut. Aika pieni on se veroraha siihen verrattuna.

Tässä viittaan siis meidän omaan luterilaiseen kirkkoon. En lahkoihin.

Sama

Eikö Luterilaisuus on vain yksi kristikunnan lahko?