Ystäväni suuttui minulle koska en halua hänen poikaystäväänsä minun kotiini.
Ihan ekana, minulla on surkeat kokemukset miehistä (ja juu, ei kaikki miehet, hyviäkin miehiä on jne) ja nykyään olen mahdollisimman vähän tekemisissä miesten kanssa kun voin näin valita.
Enkä halua miehiä kotiini. Ystäväni tietää tämän, pari vuotta jo mennyt näin ja elämäni on paljon parempaa.
Ja me olimme sopineet jo ajat sitten että ystäväni tulee viikonlopuksi minun luo kylään, vain hän.
Ja nyt sain viestiä häneltä kuinka hän haluaisi tuoda poikaystävänsä mukanaan ja kuinka varmasti tullaan toimeen, sanoin että oli sovittu että vain me ja hienovaraisesti muistutin ns.säännöstäni.
Ja nyt hän on loukkaantunut!
Kommentit (53)
Ei sun ystävällä ole mitään asiaa sanella uusiksi sääntöjä SINUN omassa kodissasi. Pysy jyrkkänä. Sinuna peruisin kutsun myös ystävältäsi, vaikka suostuisikin tulemaan ilman poikaystäväänsä. Sen verran tökeröä toimintaa. Katsoo sitten myöhemmin uudestaan, jos oppii kunnioittamaan sinun kotiasi ja rajojasi.
Eihän siitä mitään tule, että mukaan tunkee poikakaveri. Ystäväsi ei ollenkaan keskity sinuun vaan pelkästään poikkikseen, jonka kyljessä kyhnää, ja koko viikonlopun he käyvät paikoissa, jotka heitä (poikakaveria) kiinnostavat asuinkaupungissasi. Sinä sitten siinä lampsutat perässä kolmantena pyöränä. He ovat innoissaan, kun saivat ilmaisen viikonloppureissun.
Sano ystävällesi, että poikakaveri ei ole tervetullut, ja jos ystävä ei voi tulla ilman poikakaveria, silloin koko tapaaminen peruuntuu.
Ap, sinun kotisi on sinun turvapaikkasi, jonne luot omat rajasi ja sääntösi. Ihmettelen suuresti, ettei ystäväsi kunnioita tätä, vaikka tietää kokemuksistasi. Todella ajattelematonta. Kuten tässä ketjussa on jo usein sanottukin, pidä nyt jämäkästi puolesi. Ystäväsi saa loukkaantua, mutta se ei ole millään tavoin sinun syytäsi - jos toinen loukkaantuu siitä, että vedät rajasi, kertoo se enemmän ystäväsi lapsellisuudesta. Älä anna ihmisten kohdella itseäsi huonosti.
juu kannattaa olla tiukkana, mikään ei ole näin ärsyttävää että kotisi vallataan 2 muun toimesta ja saat kuunnella koko vkl me-me-me löpinää sen sijaan että olisi laatuaikaa ystäväsi kanssa olet vähän niinkun kolmantena pyöränä omassa kodissasi. Keksi vaikka tekosyyksi että sait koronan/altistuit tai vatsataudin, jos et muuten kehtaa sanoa suoraan.
Viestiä vielä, jossa selität, että kerta kaikkiaan et halua majoittaa miestä kotiisi viikonlopuksi. Ja haluat olla ystäväsi kanssa kaksin naisten kesken. Lisäksi, että mielelläsi tapaat miehen joskus toiste, toisissa ympyröissä.
Jos kaveri ei normaalista vihjailusta/sanomisesta ymmärrä jättää miestä kotiin, erityisesti jos hän tietää sinun suhtautumisen vieraisiin miehiin, niin asiaan liittyy jotain mitä sinulle ei sanota. Eli mies on kontrolloiva ja vaatii päästä mukaan, kaveri on niin mustasukkainen että ei voi jättää miestä kotiin, tai ihan suinpäin rakastunut, ettei kestä olla erossa miehestä... Tuota taustasyytä kaveri ei jostain syystä voi sinulle kertoa ja toivoo, että saa sinut painostamalla suostumaan miehen mukaantuloon.
Todennäköisesti kaverisi ei ymmärrä tuon miesasian vakavuutta, suoraan sanottuna minustakin se kuulostaa äkkiseltään hyvin naurettavalta. Mutta toisaalta en tiedä mitä on tapahtunut, jos tietäisin niin varmasti suhtautuisin eri tavalla.
Minä olen selvästi aivan eri maailmoista kuin muut av-mammat, kun meille ovat aina tervetulleita kavereiden kumppanit ja lapset. Kun porukka kasvaa niin pidot vaan paranee. En tosin tunne ketään joka olisi valinnut huonosti käyttäytyvän ihmisen kumppanikseen, ja ollaan varmaan vähän vanhempia?
Sanoisin kaverille että haluat viettää tyttöjen iltaa ja tapaat miehen mielellään joskus toiste jossain toisessa paikassa. Sano ettei sinusta tunnu mukavalta että kotiisi tulee ihminen yöpymään jota et tunne, ja ehkä vielä muistuta tuosta miespelostasi.
Vierailija kirjoitti:
feministeillä on vaikeaa
Ap kertoi, että hänellä on vaikeita kokemuksia miehistä. Mikä sinä olet häntä siitä pilkkaamaan? Jonakin päivänä hän ehkä pääsee niistä yli. Siitä huolimatta jokaisen koti on hänen oma turvapaikkansa, eikä sinne ole tulemista sellaisten ihmisten, joiden ei halua sinne tulevan.
Minä olin parikymppisenä kolme vuotta naimisissa miehen kanssa, joka harjoitti henkistä ja fyysistä väkivaltaa, käytti huumeita, oli täysin arvaamaton ja myös väkisinmakasi minut monta kertaa. Kun pääsin hänestä eroon (siis häntä pakoon), minulla meni monta vuotta niin, etten uskaltanut jäädä yhdenkään miehen kanssa kaksistaan mihinkään huoneeseen. Oli kyse sitten työpaikasta tai sukulaisista tai ystäväpiiristä. Asiaa ei auttanut se, että siskoni törppö mies kerran kaljapäissään alkoi kähmiä minua, kun siskoni käväisi toisessa huoneessa. Ymmärsin, että edes vanhat tuttavat eivät välttämättä ole turvallisia.
Nyt siitä kaikesta on jo 25 vuotta. Olen päässyt noista asioista yli ja minulla on hyvä aviopuoliso ja lapsikin. Meille saa kyllä tulla miehen kavereita ja ystäväperheitä kylään ja vaikka yöksikin. Siitä huolimatta vieläkin vähän aristelen päätymistä kahdestaan jonkun miehen kanssa ja mielelläni pidän ovet avoimina. Edelleenkään en halua nukkua seinän puolella vaan aina oven puolella, enkä pysty nukahtamaan, ennen kuin mieheni alkaa kuorsata. Onneksi mieheni on pitkämielinen, vaikkei välttämättä oikeasti ymmärrä asiaa.
On sitten kyseessä tyttöjen tai poiken ilta, niin sinne ei vastakkaista sukupuolta kaivata. Hankala käydä sujuvasti vieraissakin jos on riippakiviä mukana.
Flirttaile sille ukolle, näytä kaula-aukkoa, vähän hierot sisäreittä ja sano että et me pidetäänkin sitten kun kaveri on nukahtanut ihan omaa kivaa kun sulle on noita paineita kertynyt, tutustutte vähän lähemmin. Voin veikata että jää lyhyeksi, niin vierailu ja millään rajattomalla kaverilla nyt mitään ei teekään.
Kiitoksia viesteistä, laitoin kaverille vielä selvän viestin että ollaan kahdestaan tai jätetään väliin tämä tapaaminen.
En tiedä miehen numeroa, enkä häneen haluaisi edes ottaa yhteyttä.
Kerran olen nopeasti hänet tavannut, mutta en tosiaan halua miehiä kotiini, en halua olla epämukavuusasteen ulkopuolella omassa kodissani.
Ystäväni on lukenut viestini, mutta ei vastannut mitään.
Ap
Maailman tyhmin neuvo.