Mitä ihmettä tapahtui?
Oli 1960-luku ja olin 9-vuotias kun vanhempani käskivät minut eräänä päivänä autoon. Kysyin, että mihin olemme menossa, mutta he eivät suostuneet kertomaan vaan käskivät minun olla hiljaa. Sitten he veivät minut johonkin isoon taloon ja jättivät sinne vieraiden aikuisten joukkoon lähtien itse pois sanomatta mitään. Minut käskettiin riisua vaatteeni ja joku mies joka oli ilmeisesti lääkäri tutki minua todella tarkasti. Minusta tuntui kamalalta olla siinä alasti hänen edessään ja kysyin peloissani, että missä olen, mihin vanhemmat lähtivät ja mitä minulle tapahtuu. Silloin hän läimäytti minua avokämmenellä todella lujaa kasvoihin ja minä kaaduin lyönnin voimasta maahan. Löin pääni lattiaan ja aloin itkemään koska otsaan sattui paljon. Sitten paikalle juoksi monta valkotakkista miestä ja heistä useampi piti minua kiinni kun yksi pisti neulan pakaraani ja ruiskutti sinne jotain ainetta. Minä menetin nopeasti tajuni.
Sitten minä heräsin jossain huoneesta sängystä ja päälläni oli pelkkä yöpaita. Päähäni sattui ja minulla oli todella huono olo. Kuulin pilkallista naurua ja tajusin, että huoneessa oli paljon vieraita tyttöjä, jotka olivat kaikki minua useampia vuosia vanhempia. He katsoivat minua pilkallisesti ja puhuivat keskenään, että "Nyt se paskaperse heräsi". Minä kysyin ihmeissäni, että keitä he ovat ja missä me olemme. He nauroivat minulle pilkallisesti ja sanoivat, että "Ei tuo hullu tajua mitään. Ei ihme, että se joutui tänne".
Siitä alkoi painajaiseni. Seuraavat vuodet asuin tuolla oudossa talossa, jossa oli satoja muita tyttöjä, jotka olivat kaikki vähintään 13-14 vuotiaita. He polttivat siellä tupakkaa, käyttivät huumeita, kuuntelivat kovalla rock-musiikkia, joivat alkoholijuomia ja käyttäytyivät muutenkin todella huonosti. He esimerkiksi haistattelivat täysin avoimesti aikuisille, eivät tehneet koskaan mitään mitä käskettiin, käyttivät minua nyrkkeilysäkkinään ja kiusasivat minua todella julmasti. He myös rikkoivat paikkoja, piirsivät ja kirjoittivat seinille asiattomia asioita ja toivat sinne myös poikia, joiden kanssa he harrastivat täysin avoimesti kovaäänistä seksiä. Heistä monet synnyttivät jatkuvasti lapsia, jotka aina vietiin heti jonnekin heiltä pois mutta se ei haitannut heitä lainkaan. Päinvastoin heitä nauratti kun he puhuivat esimerkiksi, että ehkä ne lapset vietiin vaikka makkaratehtaalle vauvamakkaroiden raaka-aineeksi.
Siellä tapahtui vuosien aikana monia kamalia asioita ja minä yritin epätoivoisesti karata sieltä mutta se ei ikinä onnistunut. Jouduin asumaan siellä vuodesta toiseen vaikka rukoilin, että pääsisin sieltä pois koska muutkin tytöt olivat päässeet sieltä pois viimeistään noin 21-vuotiaana. Toivettani ei kuitenkaan koskaan otettu todesta, päinvastoin minua hakattiin ja kidutettiin kun pyysin sitä. En ymmärrä, että kuinka kestin sen kaiken.
Sitten yllättäen muutama viikko sitten heräsin sairaalassa. Sain kuulla, että minut oli vuonna 1963 viety sairaalaan, jossa minulle oli tehty umpilisäkkeen poisto mutta leikkauksessa jokin meni vikaan ja olin vaipunut koomaan. Olin ollut koomassa melkein 60 vuotta ja herännyt huhtikuussa. Nyt olen jo kohtalaisen hyvin toipunut mutta en ymmärrä tästä mitään. Miten olen voinut olla koomassa, kun muistan selvästi, että mitä siellä tapahtui missä olin? Olen yrittänyt kertoa tästä esim. lääkäreille, mutta he eivät usko minua vaan sanovat minun olevan psykoottinen. Nyt olen suljetulla osastolla eristyssellissä missä en pääse minkäänlaiseen yhteyteen ulkomaailman kanssa. Ruokaa saan kolmesti päivässä ja samoin lääkkeet jotka ruiskutetaan minulle suoraan suoneen väkisin. Minulle on annettu sähköshokkeja ja ilmeisesti ensi viikolla minulle tehdään lopotomia harhojen hoitamiseksi. Mutta kun se oli kaikki totta mitä tapahtui. Minulla kun on vartalo täynnä arpia niistä haavoista joita ne tytöt minulle laitoksessa teki ja muutenkin minulla on pysyviä vaikeita vammoja. Esimerkiksi vasemmasta kädestäni puuuttuu kaksi sormea jotka ne tytöt leikkasivat pois puukolla. Mutta minulle kerrotaan, että olen itse nämä vammat itselleni aiheuttanut kun olen ollut vakavasti psykoottinen ja skitsofreeninen jo pienestä asti.