Tappelu juustoista häissä
Mieheni haluaisi tarjota häissämme iltapalana perus sinihomejuustoa, emmentalia ja pippurijuustoa, ja tämä suututtaa minua.
Nuo saisi varmaan jollain 50 eurolla ostettua, mutta minä haluan lempijuustojani/kalliimpia eli Pecorino Doppia, vuohenjuusto wasabia ja kalleinta chiligoudaa ulkomailta. Miten tämä riita ja budjetti nyt ratkaistaan? Mieheni on rikas, minä en eli ei voida laittaa puoliksi.
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Kiitän vastauksista! Joo, tottakai mies saa päättää vähän enemmän koska maksaakin, mutta tasa-arvoinen on mielestäni avioliitto?! Eli myös minua vois kuunnella. Nyt päätti jo bändin, auton, pääruoan ja kilisteltjuomatkin (halvinta Alkoa) Alkaa pikkuhiljaa kaduttamaan koko häät
Onhan se avioliitto tietenkin tasa-arvoinen mutta budjettissa on kuitenkin pysyttävä eikä niitä sinun juustoja voi silloin ostaa vaikka kuinka heittäydyt marttyyriksi.
Et taida tietää kovinkaan paljon miten juustotarjotin kootaan.
Pitää olla mieto juusto, vahva juusto ja homejuusto.
Kannattaa nyt miettiä sitä, että kuinka moni vieraistasi arvostaisi jotain omia herkkujasi, tuskin kovin moni, koska joku chiligouda, wasabijuusto tai pecorino d.o.p ovat harvoin varsinaisia juustopöytäjuustoja. Miettisit nyt jotain vähän laadukkaampaa, esim. italialaista gorgonzolaa, laadukasta vuohenjuustoa ja valkohomejuustoa. Jos jotain pohjoismaiseen makuun sopivaa haluaa, niin esim. mustaleima emmental on ihan ok juusto, mutta käy myös västerbotten tai joku muu kiva kova juusto.
Kyllä muakin suututtaisi jos olisin vieraana ja iltapalana tarjottaisiin pelkkiä juustoja, ihan sama kenen valitsemia.
No voihan! Ok. Yks mun miehen suosikkijuussto ja yks mun suosikkijuusto?
Sitten karjalanpiirakoita, riisikakkuja, mukavista ja voisilmäpullia!
Mikä ihmeen iltapala?
Häistä lähdetään jatkoille, jossa jokainen hoitaa omat juomisensa ja syömisensä.
Ei juustoja. En syö mitään juustoja. Nakit maistuu kaikenkäisille.
Vuohenjuusto ja wasabi, en tykkää. Jos olisi sellaisia makuja, että tavallinen ihminen voisi syödä, vaikken minä niihin häihin tulekaan.
Et kai rahan takia ole menossa naimisiin, kun rahan takia meinaat perua jo häitäkin, tuollaisen pikkujutun takia?
Mieti nyt vielä naimisiin menoa. Se on myötä-ja vastoinkäymisissä, kunnes kuolema teidät erottaa. Jos nyt on jo liian vaikeaa, niin ei se helpotu naimisiinmenon jälkeenkään. Avioliitto on tarkoitettu kypsille ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Ettekö voi säästää tätä juustotappelua siihen häätilaisuuteen? Tulisi ohjelma samalla hoidettua. Itse ainakin vieraana tykkäisin.
Ääni tälle.
Pari juuston palaa muutaman pienen keksin kanssa kuulostaa kauniilta, mutta ei taida riittää iltapalaksi. Ehdotan lisäksi voileipiä esim. kinkulla, juustolla, salaatilla ja minitomaatilla sekä perinteisiä karjalanpiirakoita munavoilla tai jollain moussella.
Mitäs jos ne wasabi-ja chilijuustot olisi varattu hääyötä varten yö-tai aamupalaksi?
Paljonko laitat häihin ap, ja paljonko mies laittaa? Ei tarvitse välttämättä vastata, mutta mieti tätä.
Minua taas suututtaisi, jos olisin tuleva miehesi ja huomaisin, että olet vain rahojeni perässä.
Söinpä äsken kermajuustoa makealla chilikastikkeella eikä tullut edes kalliiksi, mutta hyvää oli!
Ehkä miehesi on rikas juuri siksi, että hän on harkitsevainen rahankäyttäjä.
Jos te nyt jo kinastelette juustoista, niin ehdotan, että mietit uudelleen ja vakavasti sittenkin, kannattaako avioitua juuri tämän miehen kanssa.
Chiligoudaa? No nyt on hieno juusto:D