Mies ei ymmärrä, että minua pelottaa kesämökillä
Mies jättää usein oven lukitsematta ja kuvittelen sarjamur haajia ja ihmissusia hiipimässä nurkkiin. On liian pimeää ja liikaa outoja ääniä joista ei tiedä mitä ne on. Onneksi mökissä on sentään sisävessa tai tekisin öisin tarpeet ämpäriin!
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
Se ei tarvitse olla kuin yksi susi tai pentuja suojeleva karhu/hirvi niin ottavat silmänräpäyksessä ihmiseltä hengen pois. Kokemusta on!!!
Eli kirjoitat tänne siis kuolleena??!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei tarvitse olla kuin yksi susi tai pentuja suojeleva karhu/hirvi niin ottavat silmänräpäyksessä ihmiseltä hengen pois. Kokemusta on!!!
Kerro toki lisää "kokemuksistasi"?
En kiistä etteivätkö sekä susi että hirvi halutessaan saa ihmisestä henkeä mutta varsinkin ekana mainitun kohdalla varsin epätodennäköistä että hyökkäisi. Hirvi on vaarallisempi.
Niin miten usein karhu tai susi on tappanut ihmisen Suomessa? Viimeisen sadan vuoden aikana kerran. On paljon todennäköisempää joutua koiran hyökkäyksen kohteeksi kaupungissa kuin suden tai karhun siellä mökillä.
Nuorena ihan normaalia että mielikuvitus laukkaa, keski-ikäisenä pelkoja käsitelty, mutta kaikki ovat erilaisia niissä asioissa. Ovi kannattaa lukita, mutta niin että pääsee helposti ulos. Nykyään on murtovarkaita jossain päin suomea tai karhu, kenties joku humalainen erikoinen naapuriporukka. Joskus pihan voi aidata myös ja riistakamera tms. Mies voisi ymmärtää sinua ja olla empatiaa, koska eihän pelkoja noin vain saa pois - ellei tiedä mikä todellinen riskitaso on tai ei ole. Toisaalta pelkäämättömyys on kivempi tunne, vaikka riskikartoituksia tekeekin välillä.
Ymmärrän aloittajaa, kun pimeys ottaa mielikuvituksen valtaansa, mutta se kannattaa muistaa, että se on vain mielikuvitustasi.
Muapas jännittää ne eläimet, jotka ovat aktiivisimmillaan yöaikaan. Jännittää ajatuksena, että jokin eläin käy päälle.
Päiväsaikaan mä oon lähes ollut kosketuksissa eläinten kaa, mutta yöaikaan se on vähän pelottavampaa. Ja meilläpäs on erikseen paskahuussi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän mökille on eksynyt paikallisia juoppoja etsimään lisää viinaa tai sitten kylähulluja tulossa kylään aamuvarhain. On parempi pitää ovet lukittuna, jos et halua herätä, että tälläinen seisoo sun sängyn vierellä. En usko että tänne kukaan vahingossa löytää vaikka varkaisiin.
Meillä juomat ovat terassin jääkaapissa, joten juomat löytyvät helposti. Ja kylähullut kyllä tietävät juomavarastot koska ne ovat olleet olemassa 40 vuotta. Sisältä on turha tulla etsimään. Naapurit kyllä käyvät hakemassa juotavaa kun omat on loppu mutta he myös tuovat vastaavat juomat tilalle. Sama toimii toisin päin.
Teillä kokoontuu siis paikallinen ryyppyremmi. Joidenkin käsitys mökkeilystä on juopottelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt meillä on aihettakin pelätä, kun on haamujakin olemassa 😂
Ei pelota yksin mökillä. Yöksi lukitsen ulko-oven, niin saan nukkua rauhassa. Terassilla vierailee usein yöaikaan joitain eläimiä, mutta ne ei häiritse.
Rosvot ei korpimökille varmaankaan eksy.
N72.
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalia naisen juttujen väheksymistä. Näin se heterosuhteissa menee. Nainen pidetään alisteisessa asemassa jättämällä hänen tarpeet huomiotta.
Toki pelkosi on järjetön, mutta se ei muuta sitä tosiseikkaa että miehesi halveksii sinua.
"Vaikka oletkin seinähullu, se ei silti tarkoita että miehesi saisi jättää järjettömät vaatimuksesi huomiotta. Jätä se sika."
Hitto täällä on hauskaa lukea todellisuudesta erkaantuneiden virhevasuriakkojen järjetöntä määkymistä!
Ap jos lohduttaa niin olen 40vuotias ja vanhempieni kesämökki on ollut minulle tuttu paikka 2vuotiaasta, mutta silti öisin siellä olen hyvin säikky. Jotenkin ne äänet ovat erillaisia kaupungissa jossa on valoja joka puolella ja kaikki äänet voi laittaa naapurien piikkiin. Mutta kun olet yksin syrjäisellä mökissä jossa ei auringon laskettua näe kättään edes omaa kättään ja oksa rasahtaa takanasi.. Olen esim. saanut melkein sydärin jäniksestä .
Ja silti pitää tunkea sinne viettämään yksinäisiä viikonloppuja :D Kun on se kuitenkin rakas paikka.
Led-valoja pihalle? Ja lyhtypylväitä.
Talvimökkiä, joulumökkiä? Kuinka kaukana on naapureista ja muista ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt meillä on aihettakin pelätä, kun on haamujakin olemassa 😂
Eikö vierestä seuraaminen ole kokemista?
No, haamu hän varmaan silti on, koska tuollaisia on tapahtunut Suomessa niin kauan sitten, että elinikä ei siihen riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset sinä lukitse yöllä ulko-ovea?
Menen nukkumaan ennen miestäni. Aloittaja
Onko mies silloin vielä ulkona vai miksi et voi lukita ovea, jos hän on sisällä?
Jätä se sika...
Hanki teizeri ja suolaa mökin ympärys.
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalia pelätä mökillä. Ovi kannattaa kyllä lukita yöksi.
Joku kertoi kerran, että oli koura turvana, mutta sitten se yhtäkkiä olikin kuullut jotain ja alkanut haukkua pimeyteen ja sepä vasta olikin pelottavaa. Ja vastaava se, kun on liiketunnistinvalot ja ne menevät yhtäkkiä päälle.
Ei kyllä todellakaan ole normaalia pelätä mökillä. Yöllä eikä päivällä. Enemmän sitä kaupungissa pelättävää on, sen verran hämärää porukkaa täällä liikkuu.
Kehäkolmosen sisäpuolinen taas vieraantunut luonnosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on sitä ihanaa kesämökkeilyä. Etkö muuten itse osaa laittaa sitä ovea lukkoon? Paitsi....ei ne lukot niitä sarjamurh@@jia estä, ihmissusia täällä suomessa ei pitäisi kyllä ollakkaan.
Meidän mökin lähistöllä on ainakin sarjamurhaajia ja ihmissusia ihan riesaksi asti. Siksi meillä on tien alussa portti, että tietävät pysyä pois.
Mieletöntä kaukoviisautta teillä kyllä on ollut👍 Meillä on mökin kuistilla sellainen räpätin, ei uskalla tulla kukaan, hyvä kun itse uskallan mennä sisälle.
Mutta jos vielä sisälle uskallat mennä niin ulos et varmaan enää uskallakaan mennä, sellaisen räpättimen ohi 😉
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaisi nähdä tilastoja, että kuinka suuri todennäköisyys on joutua sar ja murh aajan tai ihmissuden uhriksi mökillään.. Ihan vaan mielenkiinnosta kattelisin käppyröitä.
Minua kiinnostaisi myös. Mutta toivoisin kovasti siihen taulukkoon kolmanneksi verrokiksi puolison. Miehen käppyrä olisi varmaan niin matalalla, että hädin tuskin huomaisi.
En ole lukinnut näin kotonakaan ulko-ovea ainakaan kymmeneen vuoteen.
Se hullu ryövääjämurhaaja pääsee siitä ulko-oven lukosta hetkessä läpi.