Aion asua kesän mökillä yksin; Mitä kaikkea tekisit asemassani?
-Polttopuidenteko
-Kirjojen lukeminen
-Saunominen rantasaunassa
-Uiminen
-Veneily
-Soutaminen
-Kalastelu
-Marjastus
-Terassin öljyäminen
Muuta?
Kommentit (32)
Olen asunut mökillä kesät lähes 10 vuotta, yksin. Luen, teen pihahommeleita, istun tässä koneella, uin, saunon, ryyppään, tupakoin, pissaan ulos milloin mihinkin (joskus jopa housuun koska ei ketään lähimaillakaan ja ei jaksa koko ajan mennä huussiin tai puskaan :D ja järveen pääsee huuhtoutumaan milloin vain haluaa, joten mitä väliä!), katson telkkaria, kokkaan kaikkea kivaa ruokaa, haaveilen kumppanista joka haluaisi tehdä kanssani samoja asioita, mutta ei olisi liian takertuva ja antaisi minulle myös omaa tilaa. Kaikkea tällaista, sanalla sanoen omaa aikaa!
Olen asunut nyt mökillä reilut neljä vuotta. Kaiken luettelemasi ihanuuden lisäksi näet enemmän kun aloitat pihabongauksen. Siis yrität opetella tunnistamaan kaikki eliölajit tontillasi. Viime kesä meni perhosia opetellessa ja tänä vuonnakin kertaan, unohdankin. Mutta tämän kesän uusimmat ovat mustalaikkutauti (sienitauti) ja leveähukankorento.
Kirjoittaisin.
Lukisin.
Kirjoittaisin.
Uisin.
Kirjoittaisin.
Marjastaisin.
Kirjoittaisin.
Plus tietysti pakolliset kotityöt ja koirien lenkitys.
Voisit ehkä koittaa veistellä jotain.
Opettele valmistamaan uusia ruokia. Vaikkapa grillissä? Itse olen harjoitellut tänä kesänä grillin kanssa mitä kaikkea siinä voikaan tehdä.
Kerää kasveja pihalta ja kokeile mitä ruokaa saat tehtyä luonnon aineksista. Kannattaa tarkistaa etteivät ole myrkyllisiä toki.
Tiinderiin seurahakuılmoituksen tekisin ensimmäisenä. Ehtona saamiselle olisi AP: mainitseman listan toteuttaminen. Istuisin itse päivät viinilasi kädessä ja iltaisin saunan jälkeen sitten makselisin "palkkaa".
Mun mökkitekemistä sadepäivinä on sanaristkot, sudokut ja käsityöt. Myös jumppaa, otin viimeksi vastuskuminauhan mukaan ja se oli hyvä idea, kevyt mukana ja tuli käytettyä. Poutasäällä jumppasin ulkona.