Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vituttaa suunnattomasti asua Suomessa.

Vierailija
14.07.2022 |

Olen 3 krt asunut ulkomailla yht. yli 10 vuotta.

Suomen hinnat, verot, paljon ongelmaisia (ja ilkeitä) ihmisiä, huonoa ja hälläväli-laatua vähän kaikissa tuotteissa ja palveluissa, työpaikka- ja koulukiusaajia löytyy joka paikasta, hidas virkamieskoneisto.... väsynyt tähän paskaan.

Täytyy alkaa suunnittelemaan muuttoa ja sovittaa perheen tekemiset ja tulevaisuuden suunnitelmat pakettiin.

Taas palautuu mieleen miksi aikanani poistuin Suomesta eli juuri nuo em. syyt; yksin muutto oli helppoa, mutta jo toisella kerralla perheen ja lapsien kanssa ei niin helppoa.

Kommentit (347)

Vierailija
341/347 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta et saa aikaan häipyä ?

Totuus on se että sua vituttaisi missä vaan. Kun se ruoho ei oo vihreämpää muualla

Suomalaiset ovat niiden ihmisten jälkeläisiä, jotka lähtivät vaeltamaan pohjoiseen hirvien ja hylkeiden perässä, kun siellä missä ennen olivat, ei ollut tarpeeksi hyvä asua ja elää.

Ei, vaan koska siellä oli liikaa muita.
Eikö ole vieläkään valjennut, että suomalaiset ovat onnellisimpia harvan asutuksen vuoksi?

Vierailija
342/347 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi tänne SUomeen pitää tulla jopa useammankin kerran takaisin toteamaan tämä asia miten paskaa täällä on kaikki? Jos itse pääsisin ulkomaille asti niin en todellakaan tulisi takaisin.

Osa lienee provoilua etenkin, kun siitä uudesta maasta ei hiiskuta ja ovat kärppänä av.llä.

Usein ulkomailla asuvilta lähtee halu mollata entistä kotimaataan vaikkeivät haluakaan palata.

Noin ajattelen itsekin ja ihmetteen. 

Totta kai saa arvostella, mutta oudoksun, että ulkomailla pitkään tyytyväisinä asuvat viitsivät haukkua vanhaa kotiaan. Samalla ihmettelen myös aloittajan kaltaisia ihmisiä, jotka vain menevät tyylillä vituttaa asua Suomessa, vituttaa tämä parisuhde, vituttaa tämä työpaikka, vituttaa vaan.

T. Onnellisesti Dresdenissä jo 12 vuotta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/347 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi 4 vuotta vanha ketju piti nostaa?

Koska ilmeisesti jotakuta vitutti...

Vierailija
344/347 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko Suomessa muka olla onnellinen ja asua maailman onnellisin kansa?

Vierailija
345/347 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko Suomessa muka olla onnellinen ja asua maailman onnellisin kansa?

Voi voi.

Vierailija
346/347 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaalainen vaimoni haluaisi vielä asua Suomaliassa, mutta minä olen niin kypsä että haikailen hänen kotimaahansa ja saimme pari kuukautta sitten aikaan päätöksen että muutamme sinne lokakuun alussa jos hänen työpaikkansa järjestyy (minun työni voi tehdä lähes missä vain) ja nyt näyttää siltä että järjestyyhän se. En uskalla vielä juhlia, mutta mieli jo tekisi. Elämänilo purkii kuplimaan jo esiin.  

Luovutan mielelläni Suomeensyntymislottovoittoni pois. Neljä oikein, ei lisänumeroita.  

Vierailija
347/347 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomaalainen vaimoni haluaisi vielä asua Suomaliassa, mutta minä olen niin kypsä että haikailen hänen kotimaahansa ja saimme pari kuukautta sitten aikaan päätöksen että muutamme sinne lokakuun alussa jos hänen työpaikkansa järjestyy (minun työni voi tehdä lähes missä vain) ja nyt näyttää siltä että järjestyyhän se. En uskalla vielä juhlia, mutta mieli jo tekisi. Elämänilo purkii kuplimaan jo esiin.  

Luovutan mielelläni Suomeensyntymislottovoittoni pois. Neljä oikein, ei lisänumeroita.  

Mihin saa suomenkansalaisuuden luovuttaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä