Tori-paketin ostaja ei hae pakettia eikä vastaa viestiin
Mitä paketille tapahtuu? Hän maksoi yli 100 maksavan tuotteen. Lähetin seurantakoodin - ei ole lukenut edes viestiä. Nyt paketti on ollut perillä jo monta päivää. Postin seurannassa lukee, ettei vastaanottajaa ole tavoitettu eikä ole hakenut pakettia! Mitä teen???
Kommentit (47)
Tarkista että oot kirjoittanut saajan puhelinnumeron oikein. Jos olet, niin laita saajalle viesti, että antamasi numero oli varmaan väärä.
Munki postinouto vei monta päivää ja lähettäjä hössötti. On muutakin tekemistä elämässä, eikä aikaa kaikkeen. Yötyötä ja ulkomaan keikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Noh pakkohan sun on palauttaa ne rahat sille. Tyhmiä kyselet. Äkkiä tai joudut maksamaan myös korot.
Ei pidä palauttaa ,Ei edes vastaa viesteihin. Sopimus tehty kaupasta, ei sitä enään voi perua. Myyjällä oikeus rahoihin.
Vierailija kirjoitti:
Minulle taas myyjä ei lähetä tavaroita. En tosin ole vielä maksanutkaan mitään.
No ei sulle kukaan mitään lähetä ennen kuin maksat, hölmö. Myyjä myy sen seuraavallae jos vitkuttelet, no problem.
Vierailija kirjoitti:
Paketti palautuu sinulle. Jos ostajalla osoittautuu olleen pätevä syy, esim. äkillinen sairastuminen, niin liene kohtuullista palauttaa summa. Jos posti veloittaa palautuksesta jotain, niin vähennä se siitä.
No siinä saa näyttää lääkärin allekirjoittaman sairaustodistuksen sitten. AP on tehnyt ison työn pakkaamisessa ja postittamisessa. Nyt ap stressaa ja kuluttaa aikaa ostajan tunaroinnin takia vielä lisää. Ei todellakaan tarvitse maksaa takaisin. Jättää vain vastaamatta niin kuin ostajakin tekee. Hyvällä tuurilla ostaja sen hakee vaikka viimeisenä päivänä, jotkut on sellaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paketti palautuu sinulle. Jos ostajalla osoittautuu olleen pätevä syy, esim. äkillinen sairastuminen, niin liene kohtuullista palauttaa summa. Jos posti veloittaa palautuksesta jotain, niin vähennä se siitä.
Joo, mutta vaikka olisikin sairastunut, niin olisi kohtuullista myös vastata viesteihin.
Mut jos se onkin kuallu?
Jää perikunnan tappioksi.
Vierailija kirjoitti:
Munki postinouto vei monta päivää ja lähettäjä hössötti. On muutakin tekemistä elämässä, eikä aikaa kaikkeen. Yötyötä ja ulkomaan keikkaa.
No ilmoita myyjälle, että haen sen. Olet ääliö.
Paketissa on viikon ajan noutoaikaa ja ap vouhkaa jo kolmannen päivän jälkeen mahdollista paketin palautumista vai? Nyt valoja päälle, monella on kesäaikaan kaikenlaista menoa jopa eri paikkakunnilla, jopa ap:llä. Vouhkaa vasta sitten, kun se paketti on palautunut. Rahathan olet jo saanut.
Onko puhelinnumeroa? Soita ja kysy, sairaanakin ihminen usein pystyy puhumaan puhelimessa.
Vierailija kirjoitti:
Onko puhelinnumeroa? Soita ja kysy, sairaanakin ihminen usein pystyy puhumaan puhelimessa.
Herran tähden millaisia ahdistelijoita täällä on!
Minä ainakin tuumaisin, että mikä helkkarin sekopää tuo on. Tuossa aiemmin oli ihan selkeät toimintaohjeet, jos sitten käy niin, ettei ostaja pakettia hae!
Mikään laki ei velvoita hakemaan pakettia heti kun se on sinne postin lokeroon saapunut!
Mieti asiaa vasta, kun hakuaika on umpeutunut. Harva jättää 100e maksettua pakettia noutamatta ja on ihan normaalia hakea paketti vasta viimeisenä päivänä.
Paketti palautuu lähettäjälle jos sitä ei noudeta. Nykyäänhän Posti ei lähetä tekstiviestiä saapuneista paketeista joten jos noutoaikaa vielä on niin laita hänelle tekstiviesti tiedoksi. Itse sain palautuneen paketin ja siinä ei kumma kyllä ollut lunastusmaksua eli sain sen ilmaiseksi takaisin. Palautin rahat postikuluineen ostajalle mutta en suostunut enää uudelleen lähettämään. Nykyään en enää palauta rahoja ja ilmoitan sen ostajallekin. Myyn niin halpoja tavaroita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta vaikka olisikin sairastunut, niin olisi kohtuullista myös vastata viesteihin.
Kuvittelet, että sairaana niitä viestejä käy lukemassa? Itse käytän toria vain tietokoneella ja viestit tulevat sellaiseen sähköpostiin, mitä en kännykällä lue. En lukisi niitä edes lomamatkalla, paketinkin hakisin vasta palattuani. Sama juttu mökkeillessä, paketin hakisin käydessäni kotona ja ruokaostoksilla samalla.
Miksi ylipäätään kiusaat myyjiä ja haluat ostaa netistä mitään jos et halua olla kuulolla? En ymmärrä tuollaisia ihmisiä ollenkaan. Jotain hemmetin sairasta narsistipeliä pitää toista roikkumassa linjoilla. Just parhaillaan olen odotellut jo kuukauden maksua yhdeltä "lomalle lähteneeltä tai mökille karanneelta" että maksaisi ostoksensa ja ilmoittelisi itsestään. Ostelee samaan aikaan muilta mutta minulle ei maksa ostojaan. Valehteli kyllä kaksi kertaa jo maksaneensa mutta eipä näy rahoja tilillä. Kun ei voi estääkään näitä luusereita ostamasta (huutonetissä).
Vierailija kirjoitti:
Paketti palautuu lähettäjälle jos sitä ei noudeta. Nykyäänhän Posti ei lähetä tekstiviestiä saapuneista paketeista joten jos noutoaikaa vielä on niin laita hänelle tekstiviesti tiedoksi. Itse sain palautuneen paketin ja siinä ei kumma kyllä ollut lunastusmaksua eli sain sen ilmaiseksi takaisin. Palautin rahat postikuluineen ostajalle mutta en suostunut enää uudelleen lähettämään. Nykyään en enää palauta rahoja ja ilmoitan sen ostajallekin. Myyn niin halpoja tavaroita.
Mitä hittoa? Mistä lähtien ei laittaisi? Että sun pitää vaan arvata että mulla on lokerossa paketti ja koodin keksin ihan itse???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ilmoita myyjälle, että haen sen. Olet ääliö.
Tarpeeton tuo viimeinen lause. Itsestäsi annat kuvan ääliö. Miksi kirjoitit noin typerästi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvittelet, että sairaana niitä viestejä käy lukemassa? Itse käytän toria vain tietokoneella ja viestit tulevat sellaiseen sähköpostiin, mitä en kännykällä lue. En lukisi niitä edes lomamatkalla, paketinkin hakisin vasta palattuani. Sama juttu mökkeillessä, paketin hakisin käydessäni kotona ja ruokaostoksilla samalla.
Miksi ylipäätään kiusaat myyjiä ja haluat ostaa netistä mitään jos et halua olla kuulolla? En ymmärrä tuollaisia ihmisiä ollenkaan. Jotain hemmetin sairasta narsistipeliä pitää toista roikkumassa linjoilla. Just parhaillaan olen odotellut jo kuukauden maksua yhdeltä "lomalle lähteneeltä tai mökille karanneelta" että maksaisi ostoksensa ja ilmoittelisi itsestään. Ostelee samaan aikaan muilta mutta minulle ei maksa ostojaan. Valehteli kyllä kaksi kertaa jo maksaneensa mutta eipä näy rahoja tilillä. Kun ei voi estääkään näitä luusereita ostamasta (huutonetissä).
Häh? Mikset laita hänelle "jos maksua ei näy minun tilillä 17.7. Mennessä myyn tuotteen seuraavalle"???
Hän on varmaan joku vähäpäinen, jolla ei ole mitään kontrollia ostokiimassaan.
Lähetin veljelleni paketin joka häipyi. Aikamme haettiin, sitten löytyi postista.
Sanoivat että puuttui vastaanottajan puh.numero että eivät voineet lähettää viestiä paketista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi minun pitäisi olla kuulolla, jos olen ostokseni maksanut ja odottelen sen saapuvan tietyn ajan sisään? Ap:n tapauksessa ostaja on maksanut tuotteen ja hänellä on vielä päiviä käydä se noutamassa. Miksi tuossa tapauksessa pitäisi käydä jotain viestejä lukemassa, jos tietää tulevansa ajoissa noutamaan sen pakettinsa.
Olet varmaan niitä käyttäjiä, jotka uhkailevat negalla, jos ei käy laittamassa positiivista palautetta. Niitä riitti silloin, kun aikoinaan huutonettiä käytin. Itselläni ei niin ollut väliä sainko palautetta vai en, pääasia oli, ettei negoja tullut, eikä kyllä ollut syytäkään. Kerran olen jättänyt palautteen antamatta, se myyntitapahtuma oli sellainen, etten tiennyt, mitä laittaa. Negoja olen laitellut ainoastaan hupihuutajille, joista ei mitään koskaan kuulunut.
Ei. Mutta ne palauttaa rahat.
Ruotsissa on muuten jo monessa verkkokaupassa toimitusehdoissa, "noutamatta jätetty paketti ei ole palautus. Veloitamme palautuneesta paketista käsittelymaksuna 200kr".