Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyi helvetti, kokeiltiin ekan kerran kestovaippoja ja tais jäädä viimeiseksi...

Vierailija
20.10.2006 |

Palattiin takasin kertiksiin saman tien. En jaksa sitä paskarallia kestisten kanssa. Syyllistäkää jos huvittaa, ihan sama mulle!

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kiva tulla näin työpäivän jälkeen tsekkaamaan tämä ketju, kun oli tuollaisia uutisia :)

Enpäs muista mikä numero olin, mutta niihin piipertäjä-hörhöihin minäkin kuuluin ;)

Vierailija
2/69 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä taas inhoan sitä hirveää kertishajua, joka tulee, jos vaipassa on vähänkin pissaa ja koko roskiskaappi löyhkää siltä ellei jaksa viedä jokaista vaippaa yksi kerrallaan välittömästi roskikseen ;).

kertiksiä on käytetty lasten ollessa hoidossa ja odotan palavasti pääseväni taas kestoilemaan, kun jään kotiin pian lasten kanssa ja syntyy jopa uusi kestoilijavauva meidän perheeseen.

kukin tavallaan, miksi näistä asioista pitää aina tehdä elämän ja kuoleman kysymyksiä ja mistä kumpuaa tuo suunnaton viha, joka näistä kirjoituksista niin usein paistaa?! keneltä se on pois, jos joku kestoilee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä sanoa sen, että meillä vaipat laitetaan ämpäriin, jossa on kansi päällä. Ja ämpäriin etikkaa veden lisäksi. Ei kyllä haise. Enemmän toi kertisvaippojen roskis haisee, kun se joutuu avaamaan.

Vierailija
4/69 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän alueella toimii lajittelu, jossa märkäjäte, johon vaipatkin kuuluvat poltetaan kaasuksi jolla lämmitetään.. kuiva jäte tehdään pelleteiksi joilla kans lämmitetään... ja lajitellaan kaikki jätteet muutenkin. siksi en tunne tekeväni niin kauhean väärin kun käytän kerttiksiä. siis kyllä kestovaipat varmaan olis täälki parempi vaihtoehto, mutta kai sitä on niin laiska etten viitti ruveta... kaikki jätteet tulee kyl lajiteltua ja yritän vähentää roskien määrää muutenkin...

Vierailija
5/69 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertavaipat täytyy hakea kaupasta, kuljettaa sisälle muiden painavien ostoksien lisäksi, ja roskalaatikolla täytyy juosta vähän väliä sekä siksi että roskis täyttyy hetkessä että siksi että se haisee törkeälle. Kestot voi nostaa puhtaan tuoksuvina pyykkinarulta uutta käyttöä odottamaan. Niitä ei tarvita kuin n. 20.

Kestovaipat eivät haise yhtä pahalle, mikä johtuu siitä ettei niissä ole kemikaaleja. Ja kuka haluaisi kemikaaleja vauvansa herkälle iholle?

Se, joka kerran kestoja kokeilee, pettyy ja luovuttaa, ei ole huomannut, että kestovaippoja on melkoinen valikoima joista jokaiselle taatusti löytyy, jos jaksaa ja haluaa kokeilla. Pikaisesti pelkkiä harsoja kokeilemalla voi tosiaan saada huonon kokemuksen.

Vain viime vuosikymmeninä on ollut ajatus, että kertakäyttöiset olisivat jotenkin se tavallinen valinta vaipoiksi. Minusta on täysin tavallista ajatella, että kestot ovat se ensisijainen valinta ja kertakäyttöiset vain tilapäiskäyttöä varten, aivan kuten kertakäyttöastiat. Tämä ei tee minusta viherpiipertäjää.

Vierailija
6/69 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvalleni koska tulevat halvaksi ja keksin rahoille muutakin käyttöä kuin kertakäyttövaippoihin tuhlaus. Ompelen itse kierrätyskankaista(niitä saa ilmaiseksi).

Vierailija
7/69 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö yhtään ajattelemaan lapsiasi, ja millaisessa maailmassa he tulevat asumaan?

Vierailija
8/69 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaankaan ollut tietoinen asiasta.

terkuin se, jolla oli tästä asiasta väärää tietoa

Vierailija
9/69 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

köyhiähän kestovaipan käyttäjät tuntuvat olevan

Vierailija
10/69 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ne on vaan niin ihania, pehmeitä ja ylellisiä. En voisi kuvitella pukevani kertiksiä lapsilleni.

Vierailija
11/69 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä sitten aloittaa? Yksinkertainen ja helppokäyttöinen mutta ehdottoman toimiva kestovaippasetti siis hakusessa. Saa se vaikka maksaakin. Kestää useammalle lapselle sitten.

Vierailija
12/69 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

http: //www. kestovaippainfo. fi/

Meillä käytetään villakuoria (neuloin itse) ja imuna on käytetty yleisimmin fleecea tai froteeta. Lukaise tuolta artikkelit, myös vaipanteko-ohjeita löytyy, itse tekemällä säästää myös :)

Vierailija
13/69 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En jaksa leikkiä ekologiaa kotona, kun tiedän ettei sillä ole mitään käytännön merkitystä kuitenkaan. Suurimmat saastuttajat on kuitenkin jossain ihan muualla.

...mutta mitäköhän se suurimmaksi saastuttajaksi nimeämäsi teollisuus mahtaa tuottaa? Ettei vain kertisvaippoja ja muita kertistuotteita ja kertiselämää ylipäätään.

Ei kestovaipoilla pelkästään pienennetä jätevuoria vaan vähennetään turhaa tuotantoa myös. On ihan turha väittää ettei sillä ole mitään käytännön merkitystä, johan se on nähty mitä siitä seuraa kun miljardit " yksittäiset ihmiset jotka eivät voi vaikuttaa mihinkään" ovat sitä mieltä, että mitä sitä turhaan leikkimään ekologiaa kotona.

Vierailija
14/69 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim meillä ei ole omaa pesukonetta, pesutupaan saa varata max. 6 vuoroa per kuukausi joten kestojen käyttö ei kyllä meille sovi. En haluaisi mitään haisevaa kakkavaippasaavia kylpyhuoneeseen odottelemaan pesuvuoroa. Kertikset on käteviä kyllä mutta ei se vaippailu nyt mitään herkkua muutenkaan ole :) Kai se on jonkun ihmisen mielestä itsekästä jos kertakäyttövaippoja suosii, ihan samalla lailla kun minun mielestäni kestovaipat ovat työläitä ja hankalia. Saastuu tämä maailma muutenkin, ei ne vaipat se pääsyy ole.. tai sitten ei tehdä lapsia niin ei tule minkäänlaista vaipparoskaa, ei ajeta autolla ettei tule pakokaasuja, ei käytetä sähköä kun sen tuotto saastuttaa, eikä ainakaan pakata tavaroita ja ruokia paketteihin kun tulee roskaa joka ei maadu.. Voihan sitä aina kärjistää asioita :D

Vierailija
15/69 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pontti onkin, että elämää ei tarvitse lopettaa, vaan vähennetään jätteen, ympäristömyrkkyjen ja kasvihuonekaasujen tuottoa. Se on teollisuudessa jo käsillä lakisäädöksillä, mutta tavis kansalainen ei sitten per*ele millään taivu kierrättämään tai vähentämään jätteentuottoa. Kummahan se vaan on.

Vierailija
16/69 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Vaippa ei kaatopaikalla maadu eli lahoa, vaan sen sisältö MÄTÄNEE, josta tuotoksena on metaania, joka on yksi haitallisimmista kasvihuonekaastuista.

-Jokaista kertavaippaa kohden, valmistukseen ja kuljetukseen, menee 2dl raakaöljyä PER VAIPPA (lähde YTV)

-Läjitetyn kaatopaikkajäte: käytetyt vaipat vievät tilavuudesta noin 20% (lähde YTV)

Vierailija
17/69 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärjistää oli tarkoituskin :D Jokainen nyt kuitenkin itse valitsee mitä vaippoja lapselleen käyttää. Kuten sanoin jo aiemmin, minulle kertakäyttövaipat ovat se paras ratkaisu, jollekkin toiselle ne kestot. Enkä aio tästä ratkaisusta potea huonoa omaatuntoa missään vaiheessa :) Kehut niille jotka kestoja jaksavat, itsellä ei hermot kestäisi.

Vierailija
18/69 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden avulla viherpiipertäjät ja muut hörhömieliset pääsee puhdistamaan omaa tuntoaan ja tuntemaan itsensä paremmiksi ihmisiksi.

Vierailija
19/69 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Niiden avulla viherpiipertäjät ja muut hörhömieliset pääsee puhdistamaan omaa tuntoaan ja tuntemaan itsensä paremmiksi ihmisiksi.

En mä edes tiedä, mitä sulle pitäis sanoa. Miten ihmeessä sä voit ottaa noin henkilökohtaisesti minun valintani? Ethän sä edes tiedä, mitä syitä niiden valintojen takana on, etkä sä tunne mua. Kuinka asia voi haitata sinua noin paljon? Kyllä mä olen kuvitellut, että jokainen pyrkii elämään siten, että mahdollisimman vähän tuntee omantunnon pistoksia oman toimintansa takia. Mutta Jeesus oli kai viimeisin 100% hyvä ihminen, näin olen kuullut puhuttavan.

Vierailija
20/69 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitä en ymmärrä miksi pitää tulla keskustelupalstoille toitottamaan kuinka kamalaa kestojen käyttäminen on, luonnolle olisi kuitenkin paljon parempi jos useampi edes kokeilisi ja kokeilijoista taatusti osa huomaa kestot hyväksi vaihtoehdoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä