**Maalismussut perjentaina**
Kommentit (26)
Vai on eilinen pino kadonnut, kummallista...
Taas sama juttu viime yönä: aamuyöllä vessaan ja sen jälkeen enää katkonaista nukahtelua, ärsyttävää! Johtuu osaltaan siitä, että töissä on nyt stressaavaa ja kun herään vessakäynnille niin ajatukset alkaa pyöriä vinhaa vauhtia, pitäis jotenkin pystyä pitään pää tyhjänä ja tosiaan vain käydä siellä vessassa... Onneks on perjantai!!
Muuten ihan ok olo. Eilen käytiin kyläilemässä veljen perheen luona ja leikittiin ahkerasti 1v kummipojan kanssa! Saadaan hoitopöytäkin veljen perheeltä, hienoa, nyt on jo vaunut ja pöytä, ollaan tosi kiitollisia avusta! :)
Viikonloppua kohden,
Despelote rv. 18+5
onpas taas ollut aamu täällä töissä...
kolmelta olen taas tänä " aamuna" herännyt. toivottavasti tästä ei nyt tule mikään pysyvä rytmi, sillä ei tässä iässä enää jaksa.
talvitakkiasiaa en ole vielä kovin paljoa miettinyt. toivon, että vanha untuvatakki mahtuisi. jos ei, niin sitten miehen tai isän vaatekaapille tai kirpputorille/huuto.netiin etsimään jotain väljempää. mitään uutta en kaupasta ole ajatellut hankkivani. jos ei sit jotain tooosi edullista tule vastaan.
mulla on nyt aika vahva tunne, että tämä tulokas olisi poika. olen mielessäni pyöritellyt jo poikien nimiä. jotenkin tuntuu tuo nimen valitseminen tosi vaikealta. onneksi on vielä aikaa...
ruusunpiikki rv 20+3
Het alkuun pitää todeta etten taaskaan olisi huomannut pinon nimessä mitään vikaa, jos et olisi Leanna maininnut hihi.
Hääh meijän pinoko otti ja katosi?! ompa kerrassaan outoa..
Talvitakista: Normaalit kevyttoppikset millä olen pärjännyt täällä etelässä koko talven menevät kiinni enää väkisin vääntämällä eli ahdistavat. Kaapista löytyy kyllä pari kappaletta sellaisia ns. laskettelutakkeja, joissa riitti mahalle tilaa myös ed.raskaudessa, joten pitänee ottaa ne käyttöön kun tulee pakkasta. MissyMomissa oli myytävänä sellainen mammatikkitakkitoppis (sanahirviö, mutta kuvaa parhaiten), mutta en taida raaskia ostaa, kun kerran pärjää ilmankin.
Eilen olin ekaa kertaa Mammajumpassa ja sain ihan yksityisjumpan :) Ohjaaja lupasi pitää tunnit jatkossakin minulle vaikka muita ei tulisikaan, ihan kiva. Koko aikana ei tuntunut juuri supistelua tai pahalta muutenkaan, mutta sitten parin tunnin päästä kotona alkoi supistella kipeästikin mikä vähän säikäytti. Menin sitten varulta nukkumaan ja ne rauhoittuivat. Ensi kerralla pitää ehkä ottaa vähän kevyemmin, jos kohtu meinaa oikein ärhäköityä siitä. Olisin joka tapauksessa todella onnellinen jos liikunta onnistuisi, kun edellisessä raskaudessa kävelykin teki tiukkaa!
Oikein mukavaa viikonloppua muille :)
Taya ja Napsupapsu 20+0 (JEEEEEEE puoliväli)
En minäkään olisi huomannut tuota leannen kirjoitusvirhettä, jos ei olisi itse maininnut asiasta :).
Eilen jopa haravoin vähän äidin pihaa, kun olin pojan kanssa ulkona. Oli mukava kyläillä äidin luona, kerrankin sai ihanaa ruokaa ja valmiiksi pöytään kannettuna :). Puhti on edelleen poissa, mitään ei jaksaisi/kehtaisi tehdä, mistähän saisi energiaa? Töihin pitäis taas kohta vääntäytyä, ei kyllä huvittaisi yhtään...
Massuun ei kuulu uutta, liikkeet alkaa olla selkeämpiä ja maha tuntuu jo pahasti olevan tiellä.
Ai niin, talvitakki asiasta oli puhetta. Mulla on sellainen vanha laskettelutakin tapainen, pitkän mallinen takki jossa on mahan kohdalla kiristysnyöri, nyörin avaamalla vatsa mahtuu. Käytin takkia viime raskauden, poika syntyi joulukuussa ja takki mahtui koko raskauden. Lainailin myös miehen fleecetakkia kun ei ollut vielä niin kylmä, että ois kehdannut toppatakin vetää päälle.
möhkis ja tiitiäinen 18+0
Haha...joku muukin tekee kirotusvieheitä :) ei sillä että olisin huomannu jollei olis mainittu.
Ai talvitakki..ongelmallista on jo nyt. Mun kaikki takit on lyhyitä - siis lantio-mallisia ja suht niukkoja...joten, mikään niistä ei enää mene päälle! Viimepvät oon kulkenu vanhassa fleecetakissa ja toppaliivissä, kohta ei niissäkään tarkene. Yritän pärjätä villapaidoilla ja toppaliivillä kunnes saa ottaa untuvatakin käyttöön, se vaan on ihan tolkuttoman paksu.
Miehen takkeja en voi lainata kun se on mua pienempi ruipelo eikä sen vaatteet oo mulle mahtunu ennen raskauttakaan :)
...täytyy rynniä hämmentämään riisipuuroa välillä...ja laittamaa puita uunii, eli tässä välissä unohdan kaiken mitä piti kirjoittaa...
Do diih, ette ikinä arvaa mitä muuta tässä samalla keittelen - lomittajan huveja, keitän vasikalle kauralimaa kun se on vähän massuvikanen :) iso kattila löysää kauralimaa kiehua porisee liedellä - hupinsa kullakin.
(.) oma napa kiva napa - aina välillä. Puksutti potkii jos maltan olla paikoillani riittävän pitkään - päivisin en kyllä malta, mutta illalla. Täytyis rauhottua välillä, alavatsassa tuntuu väliin aika ilkeeltä, jotenkin vihloo ja jomottaa ihan masun alaosaa - siihen auttaa lepo, vaan kun ei millään ehtis.
Limakalvojen turvotuksesta taitaa johtua että kun jakelen heiniä navetalla, alkaa hengitys tavallaan vinkua (ei oo astmaa), tätä on ollu vaan raskausaikana - aika jännää. Funtsinkin että kehtaako siitä nlassa sanoa - pistävät vielä töistä pois!
Muuten on olo ihan jees, ja päivisin on virtaa kyllä, mutta illalla sippaan kun saunalyhty.
se puuro..se puuro...
Niistä vaunuista vaan lisää juttua tulemaan, kehukaa, haukkukaa, perustelkaa...kohta ne on hankittava että koirillakin on aikaa totutella uuteen vempeleeseen, ettei tuu kaikki sitten kerralla.
Tappert ja Puksu 19+5 ja ne kiehuvat puurot palaa kohta..
Täällä NIIN kiukkuinen mamma kun olla ja osaa !! :( :(
Viikkoon ei ole tarvinnut juuri yöllä nukkua... vaikka minkä nuo lapsi reppanat sille mahtaa että kipeenä ovat olleet. Nyt itsellä kaamee nuha ja pojilla täys meno päällä.... Äiti ei jaksas nyt!!
Tänää pitää vielä siivota ja leipoo hullunlailla kun huomenna vieraita tulossa. Saadaan sittenkin ne kuopuksen 1v. kekkerit pidettyä kun kuumeettomia ovat.
No, meinasin että otanpa päiväunet tässä itsekkin että illalla jaksaa touhuta.. niin eikös mei katolla jotku remppamiehet ala hakkaamaan ja paukuttamaan. Vaihtaavat jotain tiiliä/lautaa tuohon kattoharjaan... PRKLE! No... ei se tietty niiden vika oo.. mutta kun nukuttais ja jotenkin niin uniherkäks käyny, ettei saa nukuttua tässä paukkeessa ja kolinassa. Ja mielenkiinnolla odottelen, että saako nuo pojat nukuttua. Itse kun täällä alakerrassa olen ja he nukkuvat yläkerrassa.. siellä siis paukkuu ja kolisee vielä enemmän :(
Massu on ollu aika hiljanen, tai sitten johtuu siitä ettei juurikaan ole ollut aikaa kuulostella tuota maha asukkia. Mutta illalla se on aina pikkasen innostunut antamaan merkkejä olemassaolostaan :)
Tänään pikkasen aamulla oli sellainen olo, että pitääkö kipassa posliinipyttyä halailemaan, mutta onneksi meni ohi aamupalaa syödessä. Sen tämä valvominen alkaa teettää, että olo pikkasen kurja aamusta.
G: Talvitakkia täälläkin mietitään kuumeisesti. Mikään tuskin tuolta kaapista ei mahdu... miehen takit varmaan mahtuisi, mutta on senverran harteikkaampi ja pitkäraajaisempi etteivät taida hänen takit oikein istua :)
Pitänee koittaa nyt pärjäillä syystakilla ja sitten fliisetakkia ja villapaitaa päällekkäin... ja jos jostain sattuis silmään edullinen toppatakki niin pakkohan sellainen on hankkia. Ei vaan mitään kamalan kallista viitsisi hankkia pientä hetkeä varten...
mutta nyt kahvin keittoon kun ei täällä mekkalassa nukkua voi.
Anteeks tää pelkkä vali vali... mutta kun vaan nyt fiilikset niin kurjat että... Pitänee kaivaa kaapista kahvin kanssa jotain hyvää ;)
t. K@tju rv: 20+2
Täälläkin flunssaa pukkaa, tai on jo ollu pari viikkoa. Ei lopu sitte millään. Rattaat tuli eilen kirppikseltä hommattua ku edullisesti sai. Että ollaan täälläki hätäsiä! Isompi autoki homattiin muutama viikko sitte, seittemälle hengelle, saas nähä tuleeko auto täyteen...Muuten hiljasta mitä nyt vaavi potkii koko ajan mitä ehtii.
tanja-77
Ensin on pakko kommentoida että TAPPERT, sun herkut saa aina veden kielelleni!! Hirvipaistit ja karjalanpaistit ja nyt riisipuuroa, voi että kun tulee vesi kielelle kun lukee sun kokkailujas :-) No se kauralima kyllä saa jäädä...
Kuulumisia en ole viitsinyt joka päivä kirjoitella kun ei ole mitään uutta. Vointi on kerrassaan hyvä, ihan uskomatonta miten kakkosen odotus voi ollakin näin paljon helpompi kuin jo helppo esikoisenkin odotus. Silloin mulla alkoi supistelut jo rv 17 ja nyt ei ole ollut mitään vaivoja. Selkä ei prakaa ja vatsakin tuntuu reilusti pienemmältä kuin esikoisesta. Toki tämä myös mietityttää että onko kaikki kunnossa?! Ja toisaalta kun luulin että kakkosesta tulis automaattisesti isompi vauva ja isompi maha jne ja minusta tuntuu että tää maha on ollut tällainen samanlainen jo rv 14 asti :-) Mutta ultrissa vauvalla on kaikki ollut kyllä ok....
Liikkeitä tuntuu päivittäin, joskus paljon ja joskus vain illalla muutamia potkuja tai möyrintää. Tänään ja eilen ollut taas hiljaisempaa.
4D ultraan olen menossa 2 vkon päästä Terveystaloon. Päätettiin kuitenkin mennä miehen kanssa kun esikoisestakin käytiin joten on sitten molempien videot tallella tuleville vuosille :-) Ja on toki ihanaa nähdä vauva vielä kun tuo on niin tarkka ultra, että onko kasvanut normaalisti kun tuntuu että vatsa ei kasva jne.... + on kiva saada varmistus sitten sille, että onko se tyttönen joka masussa luuraa, kuten rakenneultrassa povattiin. Ja pakko tunnustaa että tästä innostuneena olen ostanut 2 todella ihanaa vaaleanpunaista bodya :-) jotka sitten lahjoitan jollekin jos vauvalle nyt on pippeli ilmestynyt. HAH.
19+5 menossa, uskomatonta että puolivälissä jo! Hyvää viikonloppua kaikille, lueskelen viestejä mutta en varmaan ehdi/viitsi kirjoitella. pakko siivota piha omenista ja haravoida lehtiä ja eteisen panelitkin pitäis maalata loppuun ja samoin yksi vanha kaappi, jonka meinasin keittiöön astiakaapiksi laittaa..... toivottavasti virtaa siis riittää.
Mies just soitti, että uus sänky on tulossa tänään, JEEE! Pääsee tosta vanhasta rotiskosta (vaikkakin yks kaveri halus lainata sitä, siinä kun hänen mielestään sikiää näinkin hyvin, kun meillä).
Leanna: en saanut minkäänlaista vastausta (vielä). Voi kun oliskin sellaset vanhat vaunut jäljellä, ne on jotenkin niin ihania.
Heidi(kö) se pähkäili irtisanomista. ÄLÄ MISSÄÄN TAPAUKSESSA!!! Ei ennen äippälomaa, sullehan kertyy lomapäiviä äippäloman ajalta, hoitovapaalta ei (näin ainakin mun ymmärtääkseni). Kyllä sä ehdit irtisanoa itses sitten myöhemminkin. Mä hain hoitovapaan jälkeen virkavapaata koulua varten ja sen loputtua kuukausi ennenkuin piti palata töihin irtisanoin itseni. Eipä olleet moksiskaan ja mitäpä se työnantajalle kuuluu, jos elämäntilanteet muuttuu. Eihän sitä tarvi kokototuutta kertoa.
Mulla on aamuisin nokka aivan tukossa, saa niistää oikein urakalla. Taitaa tosiaan limakalvot olla vaan herkät.
Auttoi muuten se kaurapussi tohon pakara-/alaselkäsärkyyn. Tytö pahus vaan piti sit puolentunnin välein hereillä 23-03, kyllä olikin kiva herätä 5.30. En oikein tiedä mikä tytsyä vaivaa, epäilen että tarhassa nukutut päikkärit keventää unta. Vk-loppuisin ei ole tollasia valvomisongelmia (eikä päikkäreitä).
(.) Hippu liikkuu ja masu kasvaa, piti jo päästää housuista lisää kuminauhaa, kun alkoi ilkeästi puristamaan.
G: mitä ruokaa teette vk-loppuna? Meillä la pataa (häränhännistä ja ossopucosta) ja su poroa. Lapsille teen yllärinä riisisuklaata, mmm.
Laitetaaks huomenna sit koko vk-lopun pino pystyyn.
-m- ja Hippu rv 20+2
Moi vaan kaikille!
En tiedä muistaako kukaan minua puolentoista kuukauden takaa, mut silloin kirjoittelin ahkerasti. Mut sitä seurasi täydellinen hiljaisuus, ei vaan jaksanu töiden jälkeen muuta kuin lukea teidän muiden kuulumisia.
Masussa on siis kaikki hyvin. Tiistaina neuvolassa täti mittasi vauvan sydämensykkeen ja 140:ä se siellä paahtoi. Maha mitankin se otti ja komeat 15 cm! Vaikka konkareista se varmaan tuntuukin hassulta niin täällä on ylpeä mami! ;)
Viikonlopuksi ajattelin tänään illalla tehdä porsaan ulkofilepalaan hunaja-chili-pippuri-marinadin ja perunoille sinappikastikkeen ranskankerman kanssa. Siitä herkutellaan tänään ja huomenna. Ja sunnuntaina on pitsapäivä. joka titenkin kasataan siitä mikä kaapista mönkii vastaan!
Mukavaa viikonloppua kaikille!
rv18
Muistetaan ja kiva kun jaksoit taas kirjotella.
Kyllähän sitä ylpeä saa masustaan olla, mä ainakin olen. Mulla ei vielä kertaakaan ole tämän raskauden aikana vielä sf-mittaa otettu ja malttamattomana odottelen kuun loppua.
-m-
Pikaisesti kirjoittelen, täytyy täälläkin alkaa ruoan laittoon.. no perunoita ja jauhelihakastiketta..lapset takuuvarmasti syö ;)
Takki G: Työkaveri toi jotain hänen vanhojaan kun on niin kovin hoikistunut mutta en ehtinyt niitä vielä kokeilla ja luulen ettei ne kuitenkaan loppuun asti mulla mene..ei mitään tietoa miten pärjää sen vähän " fiksumman" takin osalta, isoja untsikoita ja ulkoilutakkeja kyllä löytyy mut mitä jos esim.pikkijoulut jne.. nooh..
Tapille vaunuista..en ole tuota vaunukeskustelua kovin tiiviisti seurannut mutta sanonpa meidän kokemuksen; Emmaljunga Edget, no nyt jo toki 4v vanhat ja kahdet lapset looistavasti palvelleet, ei nitise, ei kitise, ei keiku vaan ovat ihan sitä mitä silloin ostettaessakin. Ilmakumit ja nekin ok. Ainut iiiiiiso miinus on näissä malleissa se kösikäyttöinen jarru, se kun tuppaa jumittamaan ja olen huomannutkin monen poistaneen sen vaunuistaan. Kookkaat ovat mutta kevyet ja kulkevat kevyesti, ei tarvii sillain pukkaamalla pukata että ne liikkuisivat. Erittäin vankat ja hyvät, työntöaisaa saa säädettyä työntäjän pituuden mukaan ja sitä aisaa voi heitellä ja muuttaa työntösuuntaa.. Niin ja miinuksena vielä hintakin, ovat tyyriit mutta kuten sanoin onvat palvelleet sen rahan edestä, moni tuttava uusinut vaunut ja lopulta maksanut saman rahan kuin ois näillä yksistään ollut. Siis halvatkin voi olla varmasti hyvät mutta mun mielestä kaikki maksaa aika hyvän hinnan.. Noissa meidän malleissa siis erikseen ihan ensin niistä saa pelkät vaunut ja sitten koppa vaihdetaan pois ja istuiosa tilalle jolloin ne on isommalle lapselle rattaat..
Omassa navassa mellastetaan aika kovasti, päivä päivältä enemmän..tänään oon ite touhuillut paljon joten masu ollut rauhallisempi.. Korvaa mulla särkee ja tuota poskionteloa yhä mutta kun ei nuhaakaan ole edes tullut, kumma juttu..varmaan nuo limakalvot on ärtyneet vain..
Nyt niitä perunoita kuorimaan ;)
Sinna rv20+
SANDI;
En mä ajatellu itekkään sitä kauralimaa syödä :) vasikka sen sijaan on onnesta soikeena kun ämpärin pudottaa eteen.
Mä kun olen luullu ettei kukaan enää tykkää näistä " vanhoista perus-ruoista" , mä teen vaan niin mielelläni kaikkea mitä voi tehdä leivinuunissa (syksystä kevääseen), ja muutenkin meillä tykätään perus-suomi-safkasta...toki muukin menee mutta kuitenkin. " niin nuori, ja jo niin paatunut" .
MASULI;
Häränhäntiä??? Jösses...mistä sä niitä löydät?? Jaiks, mä en ole ostanu moisia kun kennel-rehun autosta koirille :D en ole koskaan syöny, en ikuna...kannattaako kokeilla??
MUHEVU;
Kyllä sut muistetaan :) funtsailinkin jossain välissä mihin olit kadonnut, pari muutakin oli hukassa..nyt taitaa olla aika lailla kaikki taas kirjoilla. Kiva kuulla että menee hyvin.
Tuli justiinsa mieleen kun teetä hörpiskelen, että niinkö se meni, ettei hunajaa saanu antaa pienille lapsosille, mutta raskausaikana sai käyttää? Jut nimittäin kippasin lusikallisen hunajaa teen sekaan ja sit aloin funtsia asiaa.
Hmmph, meillä syödään sitten tänään riisiä kera sweet &sour-kastikkeen ja broitsku-palojen..illalla en jaksa navetan jälkeen kummempia kokkailla, ja sillon on niin kova nälkäkin ettei malta odotella - pikaruoka hyvä ruoka :)
Juh, kai sitä pitäs alkaa valmistautua töihin lähtöön, pikkurakki saa luvan lähteä mukaan joten täytyy ettii pantaa ja hihnaa ja kaikkee..ne on hautautunu johonkin eteisen uumeniin.
Pääsee taas hurruttamaan koslalla johon fiksusti? vaihdettii eilen talvitennarit alle..menee taas aikaa ennenku tottuu tohon jyrinään..no, parempi aikasin kun liian myöhään, ja aamullakin oli jo kolme astetta pakkasta! Ajelen järvenranta tietä jossa on usein järvestä nouseva huurre jäätyny tienpintaan, joten pääosin tästä syystä on jo nastat alla.
Tappuli lähtee nyt...taas
Yö oli helvetillinen. Heräilin jatkuvasti selkäsärkyyn. Se vaan siis pahenee kokoajan. Oon tänään taas jumpannut ja se sattuu kahta kauheemmin kun eilen! Vatsa on jatkuvasti piukeena, kipeitä supistuksia ei ole (vielä) tullut.
Masuli, hyvä kun sanoit! Tuo ei mulle mieleen tullutkaan! Tosiaan kun tarkoitus on sitten hoitovapaan jälkeen palata koulun penkille ja tuonne työpaikkaan en aio enää palata, niin siksi tuli se irtisanominen mieleen.
Nyt pitää taas siivota. On se sit kiva kun lapsen ja kolmen koiran (ja 2aikuista tietty) taloudessa ei pysy kun päivän siistiä.. Varsinkaan kun toi lapsukainen on niin kova levittämään lelunsa ympäri pientä kämppää.
Heidi rv21
Täällä taas tämä yksi laiska kirjoittaja. Luen edelleen melkein ainakin päivittäin, mutta tuntuu ettei aika riitä enää kirjottamiseen. Ainakaan kun näin tytön päikkäreiden aikaan olisi aina tarkoitus tehdä vaikka mitä.
Sofialle osanottoni! Minäkin täällä itkin vauvanne menetystä.
TakkiG: Mulla meni omat takit ainakin viimeksi koko raskauden vaikka aika kapoisia ovatkin. Ja kyllä, maha oli iso. Loppuajan taisin käyttää miehen fleeceä ja omaa untuvaliiviä. Esikoinen syntyi huhtikuussa.
Vaunuasia: Meillä oln Emmaljungan classicit kovalla kopalla ja jotkut tuplat joihin pitäisi ostaa vielä duolift-koppa. Mä vannon Emmaljungien nimeen, ei tosin ole kokemusta muistakaan.
Tänään oli neuvolakäynti. Kaikki ok. Syke 140 ja sf 16 cm. Esikoinen oli mukana ja hätääntyi kun menin pitkälleni kopelointia varten. Rauhottui sitten sydänääniä kuuntelemaan. Vielä reilu viikko rakenneultraan!
Viikonlopun ruuasta ei aavistustakaan. Pitäisi tälle päivälle vielä päivällinen tehdä. Mä en ole mitenkään innokas ruuanlaittaja. Pakkohan tuolle lapselle on kuitenkin kaksi lämmintä ruokaa antaa. Ja niin ollen sitä on myös tehtävä, mä saan eineksistä huonon omantunnon vaikkei pitäisikään.
Kirpakkaa ja aurinkoista viikonloppua koko poppoolle masuineen ja perheineen!
mallu 18+3
Kauhee väsymys ja päänsärky!! Siis ihan kamalaa... No toivottavasti huomenna voin jo paremmin, kun on pojan vauvauinti ja mies lähtee sen jälkeen rilluttelemaan työkavereidensa kanssa. Mun pitäisi sitten jaksaa lähteä käymään äitini ja hänen miehensä mökillä, kun esikon kummi tulee sinne kyläilemään. Plaah!!
Ostin tänään jo kanerviakin lisää. Kukakohan ne laittelis ruukkuihin? Haravoimattakin on edelleen... Nyt on iskenyt ihan mieletön laiskuus! Esikkoa odottaessani olin tähän aikaan elämäni kunnossa ja energiaa piisasi vaikka millä mitalla. Ikkunatkin pitäisi pestä. Nyt lika vasta näkyykin, kun aurinko paistaa. Meidän etupihalla on isoja koivuja. Kun sataa ja tuulee kaikki pisarat lentävät ikkunoihin. Nytkin ne on sen näköiset, et ihan kun niitä ei ole koskaan pesty. Pesin ne nimittäin viimeeksi parisen kuukautta sitten... :) Ei niitä viitsi rueta katkomaankaan, kun ovat niin hyvä näkösuoja tielle
Mihin ihmeeseen se meidän eilinen pino oikeen katosi?? Siis todella outoa... Mä kavin lukemassa pinon joskus neljän aikaan. Olin lähdössä pois keskustelupalstalta, kun meidän koneen ruudulle tuli joku tosi outo teksti... Lähti ihan itsestään pois ja sitten pino otti ja hävis... OUTOA!! Tällaista se nykytekniikka on.
Takista: Mä käytin mustaa untuvatakkia viime talvena esikkoa odottaessa. Mä mahduin siihen oikein hyvin, vaikka mahani oli valtava... Lenkillä käydessä se oli liian kuuma ja silloin turvauduin mieheni ulkovaateisiin. :) Pärjäsin oikein hyvin.
G: Meilläkin tehdään usein suomalaista perusruokaa (esim. vispipuuroa, porkkanalaatikkoa, karjalanpaistia, hirvipaistia jne), varsinkin nyt kun olen raskaana. Uuniruuat ovat aika helppoja ja vaivattomia, kun kypsymisajalla voi siivoilla tai käydä pojan kanssa kävelyllä... Kanaruuista pidän erityisesti, mulla toi punainen liha ei tahdi kauheen hyvin sulaa elimistössä. Ei-odotusaikana pidän myös aasialaisista ruuista, joita tykkään kokkailla. Nyt ne ei vaan mene alas mausteiden takia...
Kuitenkin viikonloppuna meillä syödään la jotain mitä äitini valmistaa mökillä (hän on gourmet-kokki :) ) ja su jauhelihapihvejä ja perunamuusia. Isäni vaimon äiti (toivottavasti pysytte mukana näissä sukukiemuroissa, heh) neuvoi, että perunamuusista saa todella herkullista kun joukkoon lisää yhden pilkotun raa' an sipulin... Ai että et se on hyvää. Kaikke ne kuhmolaiset sitten opettavatkin... :) Kokeilkaa ihmeessä, saa perinteisestä muusita vähän eri makuista.
Mutta nyt pitää poika viedä päiviksille... :) Pääsee itsekin sitten vähän torkahtamaan. Heh!
Hanna
Hanna:mullekkin tuli eilen joku kumma teksti epäonnistuneen viestin jälkeen ja sitten,hopsis,ei pinoa missään...
Viikonlopun menu:
Tänään oli nauravat nakit kera kuorellisten uunilohkoperunoiden ja salaattia.
Huomenna ajattelin vokata.Kukka ja parsakaalia,porkkanaa kera suikalelihan ja jasmiini riisin--nam!
Sunnuntaiksi oli ajatus kalakeitosta.
Mulle tullut uusi mieliteko.Kuivatut kookospalat=)
kahdella edelliskerralla tuli sienet ja grillattu maissi.
päivänG:onko sinulla raskauden aikana tullut mielitekoja????
Leanna
Me ostettiin ekaksi Emma-merkkiset yhdistelmä vaunut. Luulin säästäväni ja halvat ne olikin... Ne oli aivan paskat!! Myin ne sitten pois ja ostettin Emmaljungan Classic Duot (niissä on kova koppa ja erillinen ratasosa). Nyt uudet Emmaljungan twin ceroxit odottavat uutta käyttäjäänsä autotallissa. Niihin pitäisi vielä ostaa duolift-kantokassi ja jalkapeitto... Vannon Emmaljungan nimeen!!! En enää koskaan osta muita vaunuja. Ai niin, onhan meillä Gracon matkarattaat. Nekin ovat olleet hintansa väärti ja paljon ollaankin niitä käytetty. Aina ei jaksa pakata Emmaljungia autoon, kun lähdetään kaupungille. Ne saa yhdellä kädellä kasaan ja kiinnitettyä turvakaukalon (menevät siis ihan vastasyntyneelläkin)...
Jos haluaa laadukkaat vaunut, jotka kestävät vuosia ja voi tarvittaessa vielä myydä eteenkin päin ne niin suosittelen Emmaljungia!!! Niissä on todella laadukkaat kankaat ja takuukin on voimassa todella pitkään. Sitäpaitsi varaosia saa hankittua vuodenvarmasti vbuosienkin päästä...
Heidi: ei mullekaan ton hoitovapaan jälkeen olis tullut mieleen mikään virkavapaa, mutta enoni antoi vihjeen. Olipahan joku takaportti, jos olis koulun penkillä alkanut tylsistyyttä tai allergia iskenyt (ainakin väliaikainen työp.).
Tappi: ihan Stokkalta ostin (ikävä kyllä valmis paketissa), mutta varmaan halleistakin sais. Ensin enin rasva pois, sitten pyöritys vehnäjauhoissa ja pinnat pikasesti pannulla kiinni, pataan ja sekaan lihalientä, (punkkua), sipuleita, porkkanaa, laakerinlehti ja mausteita. Saa hautua uunissa ainakin 2 tuntia, ellei kauemmpinkin. Tosi ihanan pehmeää lihaa (onhan toi riippunutkin, heh) ja hyvää. Nyt joudun tosiaan laittamaan ossopuccoa sekaan, kun ei noita häntäpaloja ollut tarpeeksi.
Pottumuusista: sipulin kanssa varmaan hyvää, mutta myös kukkakaali (sekaan keitettynä) sopii. Tai Italialainen versio, soseuta perunat karkeasti ja lorauta hyvää oliivöljyä sekaan (aika reunsaasti) ja sit kourallinen yrttejä tai ruohosipulia, nam.
Nyt iski tälle mammalle nälkä, mulla on muutenkin viime päivinä ollut kokoajan nälkä.
G: esikosta ei mitään mielitekoja. Kuopuksesta sitruuna (söin kuten appelsiinia tai sit lohkoina). Nyt ei mitään tai no ehkä tuliset ruuat ja jos jää sitruunaa syön sen kyllä pois ;)
-m-
Masuli,ootko saanut mitään vastausta???
Mäkin kirjoitin pitkän pätkän eilen,kadotin sen pittiavaruuteen ja kun piti yrittää uudelleen olikin koko pino kadonnut??????????
Mutta yritän nyt samat kuin eilen=)
Eli täällä kyllä piisaa energiaa.Elisen touhuilin ja siivoilin.Nyt mietin mitä sitä tänään tekisin.Keskustaan mielin lastenvaatteita katsomaan.
Löysimme eilen vihdoin(joo-hätähousu,tiedän)Rattaat pienelle.Sellaiset joita olinkin ajatellut.Matkarattaat ,ominaisuudella jolla saa vauvan myös selkä menosuuntaan.Topatut ja muhkeat jos vaikka maaliskuussa olisi vielä pientä pakkasta(vaikka mun menee hyvin tod näk.huhtikuun puoleenkin)Autossa kun täytyy olla 8 hlölle paikat,verottaa se takaluukkua.
Meillä toki on vanhat,suorastaan antiikkiset makuuvaunut ulkonukutusta varten.Mun vanhat ja senjälkeen suvussa kiertäneet.Ns elisabeth-vaunut(taas sissi--naurahtaa--)ison isot etupyörät ja pienemmät takapyörät.
Olo raskauden suhteen on erinomainen,jopa niin hyvä että väkisin hiipii mieleen ajatus ettei tämä tähän kuuteen lapseen jääkkään;)Eilen tosin tuohon perään kirjoitin että tuota ajatusta laimensi kun muksut x5 juuri samaan aikaan aloittivat sisällis sodan jostain älyttömästä asiasta ja täällä oli korvia vihlova huuto...
Mutta nyt on hyvä.
Masussa liikuskellaan sopivin väli ajoin ja kaikki kaikin puolin ok.
Ultraan vaan vielä mahdottoman pitkät 2 viikkoa...
Tavitakista:mulla jäljellä jotakin vanhoja mutta hyviä,95 vuoden takkeja jotka A-mallisia.Ne verhoavat vatsan hyvin ja kun kapealahkeiset housut niin ei ihan teltalta sitten näytä.Korkeakorkoiset saappaat sitten pisteenä i:n päällä...Meni nyt aiheen ohi.En siis mitään aio hankkia,tyydyn vanhoihin...
Leanna ja viisikko ja sissi rv 18