Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**Maalismussut perjentaina**

20.10.2006 |

...

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti vielä lisätä. Toi virkavapaahan riippuu ihan työnantajasta saako vai ei. Mutta älä nyt ainakaan ennen " lomaa" irtisanoudu.

-m-

Vierailija
22/26 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MielitekoG: Esikkoa odottaessa rakastin raakaa kukkakaalia ja suolakurkkuja. Nyt intohimojani ovat etikkapunajuuret... :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalla on flunssa; nenä vuotaa ja yskittää. Onneksi ei ole kuumetta. Lääkärissä käytiin aamulla ja tää on vissiin joku virus. Saatiin yskänlääkettä. Vasta oli reilu kk sitten kipeenä. Pojalle ei oo kyllä ruoka maistunu juuri lainkaan. Onneksi edes juo aika mukavasti.

Talvitakista: Eipä tartte uutta hommata. Yksi niin iso humppana löytyy, että varmasti sopii synnytykseen asti (on miehen vanha takki). Muutenkaan mulla ei oo kuin yksi napakampi talvitakki. Mä kun tykkään, että alle sopii kunnolla paitaa ja ilmaa väliin lämmittämään. Mä oon tosi ärtynyt, jos palelee.

Tänään tein lihapullia ja pottumuusia. Huomenna kanan rintafilettä aurajuustolla ja jotakin lisuketta, en oo vielä päättäny mitä + salaattia. Mä laitan melkein aina tuota sipulia (hätätapauksessa sipulijauhetta) perunamuusiin. Joskus porkkanaa tai pinaattia. Äidin oppeja :) Vaihtelu virkistää!

Vauva mulskii kovasti masussa. Oli tässä pari päivää hiljaisempi, potki vissiin selkään. Edelleenkin tuntuu, että mahassa juoksee hamsteri.

Tuli mieleen, että poika oli ihan ihastuksissaan, kun tällä viikolla käytiin eläinkaupassa. Suosikkeja olivat gerbiili ja hamsteri. Isukki olisi halunnut sellaisen ostaa, mutta tähän eläintarhaan ei tämä äippä ihan heti hamsua tms. ota. Kissat kyllä tykkäis niistä :) Ostin sitten kardinaalitetroja ja toiseen altaaseen miljoonakaloja, uroksia. Ovat ainakin vielä hengissä.

Pitäis lähteä anoppilaan kyläilemään. On vaan semmonen olo, että haluais vaan makailla. Eilen olikin virkeä olo. Kävin kaupungilla pitkästä aikaa ihan yksin ja tuhlasin, hih! Ostin kahdet kengät. No, tarpeeseen ne tuli. Kalliit mutta kotimaiset ja hyvät. Muutenkin oon tällä viikolla siivoillu, kierrelly kirppareita jne. Että ei tässä yksi väljyilypäivä oo pahitteeksi.

Poika meinaa turhautua, kun ei pääse ulos. En halua noin räkäistä lasta viedä ulos, kun on pakkastakin. Jospa tauti ei tarttuis vierailulla appivanhempiin.

Ai, pitää vielä mainita, että tutti on unohtunut kokonaan. Yöt nukkuu heräämättä (paitsi yskimään nousee kerran pari yössään), päivällä ei kaipaa tuttia, ja on oikein iloinen ja leikkiväinen lapsi. Siis tää on varmasti unta! Älkää vaan herättäkö mua...

Hyvää viikonloppua kaikille!

rimma 19+2

Vierailija
24/26 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon siinä luulossa, että äiti saa käyttää hunajaa.

Mielihaluista: ei ollu viimeksi mitään, eikä oo nytkään. Salmiakkia tekee toisinaan mieli (mitä tekee mieli muulloinkin kuin raskaana) ja se onkin ainoa " kielletty" mitä oon raskauksissa syönyt (+ kuumennettua aurajuustoa), tosin kohtuudella. Kaupassa etikassa lilluvat punajuuret ja suolakurkut tuoksuvat poikkeuksellisen ihanilta, mutten ole niitä vielä yltynyt ostamaan. Suklaa ei uppoa ollenkaan, yöks!

-r-

Vierailija
25/26 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, ne päikkärit taas vähän venähti. 3,5t nukuin ja likka edelleen. Pitää käydä herättämässä.

Ulkona taitaa sataa. Onneks mun pitäis vaan koirat lenkittää ja pistää yks kylpyyn. Sauna pitäs laittaa päälle (onnistuu onneks napista painamalla:D), kun tyttö haluu saunaan. Pyykkiä pitäs pestä lisää ja siivota näin muutenkin. Vähän toi koiran trimmipöytä keskellä olkkarin ovensuuta häiritsee, tuntuu että on kahta sotkusempaa. Mutta sen saan taas laittaa kasaan kunhan noi loputkin koirat ois puhtaat, föönatut ja trimmatut. Inspiraatiota kaikkeen muuhun ois mut ei siihen itse koiran pesuun.

Joku kysyi viikonlopun ruuasta. En oo sunnuntaita vielä miettinyt kun huomenna mennään sitten kauppaan.

Tänään syötiin kotletteja ruskean kastikkeen ja perunoiden kera.

Huomenna on sitten kahta eri ruokaa. Mun tekee mieli thai chiliä broilerin ja riisin kera. Tyttö ei sitä kuitenkaan voi syödä. Pitää sille kehitellä jotain muuta.

Ja sunnuntai on tosiaan vielä auki. Ois voinu tehä karjalanpaistia mutta en pääse vanhempien luokse kun oon hukannu avaimet ja isä on mökillä hirvimetsällä, äiti veljeni loma-asunnolla Hangossa. Ja siis hirveä olisin niiden pakkasesta hakenut. Ehkä äiti tulee aikasin sunnuntaina, kun pelkää pimeessä ajaa..

Nyt likka hereille ja ruokaa nenän eteen sille, käytän koirat ulkona vaikka satais pieniä miehiä. Tai vaikka isoja.

H

Vierailija
26/26 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy tulla pikaisesti kirjoittamaan ennen nukkumaan menoa, kun ei viikolla ole oikein ehtinyt.

Nyt on alkanut vähän supistella, lähes joka päivä, mutta kivuttomasti.

Muutoin olo on kyllä oikein hyvä!

Vaunuista olitte keskustelleet. Meillä oli esikoisen aikana vaunut lainassa, Brion yhdistelmät pehmeällä kantokopalla ( olisikohan vuosimallia 2000 ). Meidän leveäharteinen poika ei niihin kauan mahtunut ja hankittiin Emmaljungan kuomurattaat ( varmaan samaa vuosimallia ), jotka onnistuin hajoittamaan loskakelillä..Nyt vievät hirvittävästi vasemmalle ja niiden kanssa on tosi kurja kulkea. Onneksi saatiin lainaksi toiset Emmaljungat varmaan viime vuosituhannen puolelta, joissa kuitenkin aika isot renkaat ja kova kantokoppa. Olisi tehnyt mieli päästä ostamaan uudet vaunut, mutta mies oli sitä mieltä ( ja onkin siinä oikeassa ) että kun kerran lainaksi saadaan, niin ei ole mitään järkeä ostaa. Meinää vain olla sellainen " vaunukuume" kun ei esikoisenkaan kanssa päässyt vaunukaupoille ja tämä kakkonen jää varmaan meidän viimeiseksi..

Galluppia oli jossain vaiheessa nukkumisjärjestelyistä:

Meillä on kaksio, joten nukutaan kaikki 4 samassa huoneessa. Esikoisella on jatkettava lastensänky, joka on kiinni meidän sängyssä. Huoneeseen ei mahdu yhtään enempää sänkyjä ( ei edes pinnasänkyä ) joten olen miettinyt, että ainakin aluksi vauva nukkuisi äp:n laatikossa esikoisen sängyn jalkopäässä ( johon laatikko mahtuu hyvin, kun sängyn laittaa pisimmälle asennolle ). Sitten kun ei siihen mahdu, niin vauva siirtyy meidän viereen. Myöhemmin sitten varmaan muutetaan miehen kanssa olohuoneeseen nukkumaan ja toivottavasti vielä joskus olisi varaa ostaa vähän lisäneliöitä : ) Toisaalta kun itse olin pieni niin me asuimme pienessä yksiössä ( 4 henkeä ) ja kun muutettiin kaksioon niin se oli luksusta! Eipähän ole ainakaan hirvittävästi neliöitä siivottavaksi.

Talvitakistakin oli galluppia. Ajattelin että voisin tuossa tammikuun alennusmyynneistä jonkun ison toppatakin hankkia loppuajaksi. Jos siihen asti selviäisi villapaidoilla ja toppaliivillä.

Nyt mentävä nukkumaan, kello onkin jo noin paljon..

Pirriäinen rv 21+4