Monta taikaa sulle on perheessä ja suvussa opetettu
Minulle on opetettu, että peili ei saa koskaan näkyä sänkyyn ja peilin eteen ei saa sytyttää kynttilää.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teidän saatanaa palvovien noitien takia Suomella on ongelmia. Tapa Jumala nuo noidat, jotka paholaista palvovat. Älä anna niiden elää.
Noidat eivät usko saatanaan.
Toisin kuin vaikka Seleneen, Hekateen, Tapioon/Mielikkiin tai Freyaan. Jonkun varjomagian jumalatar voipi olla Lilith tai Kalikin.
Kunkin polulle ovat omat, jumalalliset voimansa ja toisilla noidilla näitä ei niin edes ole.Mun esiäidit ovat olet jumalaan uskovia ja siinä sivussa muistaneet jotain vanhaa, jonka kuulleet omilta esiäidiltään.
Mutta eivät ole siis olleet noitia/Suomenkaan pakanallisiin jumaluuksien uskovia itse.
Vain sanan/tarujen eteenpäin kertojia.Entisaikoina (ennen tuon nykyisen valtauskon tänne saapumista) Suomi (ja myös Ruotsinsuomi) oli 1 Euroopan pakanallisimmista maista.
Eivät varmasti noitia, mutta ne vaan tiesi, aavisti ja näki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruuan uhraamista kiville varmuudeksi. Ei siitä ole kuulemma haittaakaan kenellekään ja saa ainakin eläimet osansa talviaikaan.
Ei niitä uhrattu kiville, vaan hengille ja haltioille. Niitä vaan aseteltiin kiville tai kivenkoloihin.
Kyllä niitä kiville uhrattiin. Kivissä ja kaikessa on kateita.
Kateet on sen esineet idea tai henki.
Kivellä voi olla pöydänkin kateet tai ns. luonne.
Sitä voi käyttää pöytänä tai alttarina.
Henki on epämääräinen asia, kun kivi taas on ihan olemassa oleva asia jota kunnioitetaan.
Miten se wäki meni.? Onko se voimaa, kuten itsen ajattelin? Esim raudan wäki?
Mua vaivaa tuo wäki. Onko se oikeasti vain voimaa, vaan mitä se tarkoittaa?
Tästä on ihan Wikipedia-artikkeli.
Liittyykö lintujen ruokintaan taikoja tai uskomuksia?
Mä olen ihan ihmeissäni tuosta peilin eteen ei saa laittaa kynttilää-uskomuksesta. Mistä tuollainen on voinut saada alkunsa ja millä logiikalla? Meillä on mökillä monia vanhoja kynttilän pidikkeitäkin, sellaisia seinälle laitettavia kuparisia/metallisia, joissa on myös kapea peili. Joskus Pentikin myi vastaavanlaisia puisia.
Tosi outoa, että noin monissa perheissä näyttää olleen tuollainen uskomus.
Täällä jo muutamaan kertaan mainittu peilijuttu että ei saa olla niin että siitä näkyy sänky.
Olen kyllä lähes koko ikäni nukkunut niin että sänkyni lähellä on peili, meinaan minulla on mummilta perimäni kampauspöytä sänkyä vastapäätä, ja mitään ei ole koskaan tapahtunut.
Taasko noidat uskovat saatanaan? Ettekö voi jo lopettaa tuota vanhakantaista jauhamista? Se on syötetty kansalle silloin, kun kristinusko tuli, kun haluttiin, että ihmiset turvautuisivat uuteen Jumalaan, eikä vanhojen naisten ja miesten parannustaitoihin. Siksi aika monet vanhat ihmiset manatessaan kipua pois tms rukoilivat vielä päälle isämeidän- rukouksia. Ennen vanhaan kun ei lääkäreitä ollut, parantajat auttoivat ja paransivat, olivat apuna synnytyksissä ja kuolemassa. Käyttivät ja keräsivät kasveja ja tekivät niistä rohtoja. Eivät silloinkaan, kuten eivät nytkään palvoneet mitään pahaa.
Nykypäivänä luulisi, että tuo noitien pilkkaaminen ja demonisointi olisi jo taakse jäänyttä elämää. Eivät noidat ole pahoja, eivät he palvo saatanaa. Eivät he kiroa ihmisiä, eivät he ole pahoja. Uskokaa jo!
Noidilla on korkea moraali tekemisissään, ja he uskovat myös kolminaisuuden lakiin, jossa kaikki mitä tekevät palautuu ihmiselle itselleen kolminkertaisesti. Miettikääpä, olisko joku niin hullu, että haluaisi jonkin kirouksen itselleen kolmikertaisena? Lopettakaa se noitien mollaaminen nyt!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taioista en tiedä, mutta varpu taipuu käsissäni ilman, että itse tekisin mitään tai vapisin/kädet tärisisi. Taipuu muillakin, jos otan ranteista kiinni. Kaivonpaikkoja ei toin tällä menetelmällä ole löydetty, mutta joskus ihmettelin, mistä on kyse. Unohtunut koko asia.
Mulle opetettiin lapsena varpu. Se oikeasti taipuu itsestään ja näyttää vesisunet. Olen äärettömän kiitollinen tuosta opista.
Ei tuo mitään taikaa vaadi. Se vaan taipuu itsestään.
Mulla ei taivu, anopilla taipuu ja kun ottaa minub ranteesta kiinni, niin mullakin taipuu.😅
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Taarapita
Muu taitaa olla humpuukia.