Ainainen myöhästyjä, osa ö: Meidän piti lähteä pihastani klo 18.00 mökilleni
Häntä ei näkynyt, joten soitin hänelle. Hän oli edelleen kotonaan, sanoi, että hänen pitää pakata. Kello on nyt varttia yli kuusi. Saa nähdä, milloin pääsemme lähtemään. Hän käyttäytyi kuin ei olisi tehnyt mitään väärää, ja kun olin vähäsanainen, hän kysyi, mikä minulla on. Ei mikään, sanoin.
Vai pitäisikö minun kerta kaikkiaan panna hänet tilille ainaisesta törkeydestään? Mitä mieltä?
Kommentit (63)
Mulla on tuollainen kaveri. Jos on sovittu klo 18, se tulee aikaisintaan vartin yli. Olen sitten itsekin alkanut olemaan tämän kaverin kanssa myöhässä. Viimeksi menin paikalle 18.25, mutta hän ei ollut silti vielä paikalla. Joten koko ajan vähäisemmiksi käy tapaamiset, tuollainen käytös on mun mielestä mun ajan halveksuntaa.
Muistan yhden muuton yli 10 v takaa.
Kysyttiin milloin käy, asuntoja vaihdettiin päittäin.
Klo 10 käy.
Mentiin uuteen kotiin. Tämä perhe vasta heräili.
Lapset söi pyjama päällä muroja telkkarin ääressä.
Me tyhjennettiin yksi huone, heivattiin vaan tavarat olohuoneeseen ja täytettiin kyseinen huone. Äiti, tupakka huulessa alkoi kysymään laatikoita.
Me samalla vietiin heidän huonekaluja ulos, kun tyhjennettiin paku.
Klo 18 piti huoneiston olla tyhjä. Ei tietenkään ollut.
Olivat hakeneet loput seuraavalla viikolla.
Kymmeniä kertoja naureltu
Kauan sitten, kun lapseni oli pieni, olimme lähdössä yhden yhdistyksen retkelle pikkubussilla. Monella osallistujalla ei ollut autoa, joten kuljettaja kiersi hakemassa ihmiset kotoaan.
Yhtä yh-äitiä kahden lapsensa kanssa ei näkynyt ei kuulunut pihalle (silloin ei ollut kännyjä).
Kuljettaja meni soittamaan ovikelloa. Siellä he ovat alkutekijöissään, vastaheränneinä klo 10. Täytyy ruveta pakkaamaan, äiti sanoi. Siinähän vierähti tunti hyvinkin, ennen kuin pesue oli autossa. Minut lapseni kanssa oli poimittu jo klo 8:30, kuten aikataulun mukaan pitikin olla valmiina.
Oli siinä hulinaa muutenkin, kun vilkkaat lapsensa elämöivät bussissa koko matkan, n. 300 km suuntaansa. Sain myös kuulla heidän päivärytmistään: alle kollmevuotiaat lapset valvovat klo 24 asti,sitten äiti menee nukkumaan klo 03. Koko porukka heräilee klo 10.
No, ihmisillä on erilaisia eläntapoja, mutta tuossa ärsytti se piittaamattomuus muista osallistujista. Että laitetaan muut äidit lapsineen odottamaan ja istumaan kuumassa autossa.