Ainainen myöhästyjä, osa ö: Meidän piti lähteä pihastani klo 18.00 mökilleni
Häntä ei näkynyt, joten soitin hänelle. Hän oli edelleen kotonaan, sanoi, että hänen pitää pakata. Kello on nyt varttia yli kuusi. Saa nähdä, milloin pääsemme lähtemään. Hän käyttäytyi kuin ei olisi tehnyt mitään väärää, ja kun olin vähäsanainen, hän kysyi, mikä minulla on. Ei mikään, sanoin.
Vai pitäisikö minun kerta kaikkiaan panna hänet tilille ainaisesta törkeydestään? Mitä mieltä?
Kommentit (63)
Miksi odotat, menettekö kaverin autolla. Muuten ei kannata odottaa minuuttiakaan.
Vierailija kirjoitti:
Mit miksi ihmeessä jäät odottamaan, miksi huolit hänet enää mukaan? Sinun mökki, voit yhtäkkiä todeta, ettei sinulle sovikaan mennä, tuli muuta, heippa.
Onko tämä sinun miesystävä? Mikä muuten täyspäidistä naisista tekee aivottomia palvelijoita, en ymmärrä.
Jos odotat että teillä on joskus yhteinen elämä tai jopa perhe, ymmärräthän että hän yhtä lailla ei viitsi panna tikkua ristiin teidän häiden tai lapsien eteen. Etsi joku muu, hänestä ei ole mihinkään.
Miksi heti oletat, että tässä on kyse parisuhteesta? Kaikki ei ole yhtä mulkunkipeitä kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Mit miksi ihmeessä jäät odottamaan, miksi huolit hänet enää mukaan? Sinun mökki, voit yhtäkkiä todeta, ettei sinulle sovikaan mennä, tuli muuta, heippa.
Onko tämä sinun miesystävä? Mikä muuten täyspäidistä naisista tekee aivottomia palvelijoita, en ymmärrä.
Jos odotat että teillä on joskus yhteinen elämä tai jopa perhe, ymmärräthän että hän yhtä lailla ei viitsi panna tikkua ristiin teidän häiden tai lapsien eteen. Etsi joku muu, hänestä ei ole mihinkään.
Hän on kaveri. Olemme tunteneet 10 v, hän on aina myöhässä. Nyt olen laittanut viestin, että lähden pihasta klo 19.00, jos haluat tulla mukaan.
Heippa, av! ap
Afrikkalainen aikakäsitys, eivät ole tottuneet käyttämään kelloa niin kuin me. Elämä on siellä rennompaa ei stressata.
jokainen järjestäköön omat kyytinsä. nuo kimppakyydit ovat aina noin rasittavia
Siis miksi et sanonut, että sovittu lähtöhän oli jo 15min sitten, miten voit vielä olla kotona ja pakkaamatta?! Ennemmin leikit jotain mykkäkoulua/olet vähäsanainen sen sijaan, että selvittäisitte asian ja kaverillekin kävisi ehkä selväksi, että ei ole ollenkaan hyväksyttävää toimintaa häneltä. Kaveri on moukka mutta ei kyllä ap sinunkaan toiminta kovin kypsältä kuulosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi heti oletat, että tässä on kyse parisuhteesta? Kaikki ei ole yhtä mulkunkipeitä kuin sinä.
Se oli yksi, varsin yleinen vaihtoehto. Muita olisi ollut äiti, sisko, ystävä. Ap nyt sitten kertoi, että ystävä. Joskus helpottaisi, kun nämä kerrottaisiin jo aloituksessa.
Miksi ihmeessä et sanonut mitään? Eihän tuohon tule mitään muutosta muuten.
Hyvällä selityksellä olisin saattanut varrota, mutta jos on ollut tapana noin myöhästellä, olisin sanonut, että ensi kerralla mennään sitten porukalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo kerro, että ei edes halua lähteä?
Tuota lankaa en tullut ajatelleeksikaan. Siis kyllä hän minun käsittääkseni haluaa sinne tulla, mutta minähän voisin tosiaan lähteä ajamaan ja sanoa hänen soittaessaan, että oletin, että hän ei haluakaan tulla, koska ei ollut sovittuna lähtöaikana paikalla. ap
😇😂
Sinähän jo sanoit, että ei sulla mikään. Vaikka bitutus oli suuri, silti sanoit, että eihän tässä Mitään.
Että melko typerä tuo myöhästelylistasi on, kun se kerran ei merkitse mitään.
Hupaisa parivaljakko olette. Ei mulla muuta.
Ehkä kannustaisin opettelemaan tunteiden ilmaisua.
Se on tässä elämässä varsin hyvä taito.
Hyvä konsti olisi ollut sopia aika tuntia aiemmaksi. Jos kaveri valittaa, niin sanot, että hänen vuoronsa odotella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo kerro, että ei edes halua lähteä?
Tuota lankaa en tullut ajatelleeksikaan. Siis kyllä hän minun käsittääkseni haluaa sinne tulla, mutta minähän voisin tosiaan lähteä ajamaan ja sanoa hänen soittaessaan, että oletin, että hän ei haluakaan tulla, koska ei ollut sovittuna lähtöaikana paikalla. ap
😇😂
Sinähän jo sanoit, että ei sulla mikään. Vaikka bitutus oli suuri, silti sanoit, että eihän tässä Mitään.
Että melko typerä tuo myöhästelylistasi on, kun se kerran ei merkitse mitään.Hupaisa parivaljakko olette. Ei mulla muuta.
Ehkä kannustaisin opettelemaan tunteiden ilmaisua.
Se on tässä elämässä varsin hyvä taito.
Ja kyllä voit palata tähän myöhemmin.
Kerrot, että olit häkeltynyt siitä myöhästelystä ja kompuroit sanomisissasi.
Että kyllä sua häiritsee myöhästely, harmittaa ja tulee sellainen olo, ettei sulla ole väliä.
Mun kaveri samoi mulle joskus just noin.
Ottihan se palaute pattiin, vaikka faktaahan se on.
Miksi sanot toiselle ettei ole mikään, jos on - voi totuudenkin sanoa (paitsi jos toinen on vanha). Jos tiedät että on myöhästyjä, mene mökille jonkun toisen kanssa tai varaudu odottamaan kirjan ja ristikoiden parissa. Jos on poikkeustilanteita että toisella syy miksi myöhässä, sen voisi sanoa. Kerro että suomessa aika on täsmällinen yleensä, muut eivät voi odotella minuuttitolkulla. Jos aika on sovittu hyvissä ajoin, hän saattaa olla ajoissa, jos liian pieni varoitusaika - aika moni myöhästyy.
Sentään on pakkaamassa! Minun kaverini oli shoppailemassa. En jäänyt odottelemaan että pääsisi kotiin ja pakkaisi.
Tuollaiset urpot ei opi vaikka jättäisit sen kyydistä.
Vierailija kirjoitti:
No todellakin pitää puhua asiasta eikä sanoa ei mikään. Nythän tänä kaverisi on siinä käsityksessä että kaikki on ok, sulla on vaan jostain syystä huono päivä ja olet vähän huonompaa seuraa.
Eikä todellakaan pidä törkeä olla mutta sanot suoraan, että sua harmittaa kun menee monta tuntia hukkaan. Nythän sinä olet tässä se vähän vaikea möksöttäjä eikä kaverilla hyvin mahdollisesti mitään käryä että on käyttäytynyt karusti.
Meinaatko, että joku olis niin torvi, että ei ymmärtäisi käyttäytyneensä karusti (lievästi sanottuna)? Itse en katselis tollasta hetkeäkään. Ap:n sijassa lähtisin yksin.
Täältäkö sinun pitää ohjeet kysyä, minä olisin lähtenyt viisi yli, soittelematta. Kaltaisesi lapanen nuolee myöhästelijän pyllynkin vissiin illalla.
Vierailija kirjoitti:
Ap ei halua lähteä yksin. Tajuatteko?
Sitten voi olla menemättä, mutta en mä ton toisen tyypin varaan laskisi enää yhtään mitään. Ikinä.