Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korona ja anemia

Vierailija
13.07.2022 |

Olen ollut jo yli viikon tosi kovassa koronassa. Nyt sitten tuli verikokeiden tulokset ja selvisi, että minulla on anemia. Voiko korona aiheuttaa anemiaa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oli Hb?

Vierailija
2/8 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä oli Hb?

115 eli ei mikään kovin dramaattinen vielä. Tosin viimeksi 2 kk sitten arvo oli 140 eli romahdus on tapahtunut. Sen huomaan kyllä voinnissakin. Ei tässä ole jaksanut mitään muuta kuin maata sängyssä. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia oireita sulla on ollut? Voisko ne selittää anemiaa?

Vierailija
4/8 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei voi, idiootti!

Vierailija
5/8 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia oireita sulla on ollut? Voisko ne selittää anemiaa?

On ollut rajua oksentelua ja ripulia. Lisäksi mennyt haju- ja makuaisti sekä ruokahalu. En ole saanut syötyä juuri mitään viikkoon. Eli voi tuossa osa totuus olla. 

Mutta kiinnostaisi tietää, onko kellään muulla ollut anemiaa koronan seurauksena. Voiko koronalla ja anemialla olla jokin yhteys?

Ap

Vierailija
6/8 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei voi, idiootti!

Ja sinä olet lääkäri..?

Vierailija
7/8 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko k- piik ke jä otettu?

Niistä voi tulla anemia.

Ja niiden vuoksi voi olla vastustuskyky niin huono, että sairaudet tulevat voimakkaina päälle. : /

Tarkoitatko rokotuksia? On tietenkin, mutta niistä on niin kauan aikaa, etteivät enää tehoa. Sitä paitsi nykyinen Portugalin variantti osaa ovelasti kiertää ne. 2,5 vuotta selvisinkin ilman koronaa, mutta se pirun Omikron BA-5...

Ap

Vierailija
8/8 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla jäi koronasta väsymys ja päänsärky, jatkuneet 6kk. Tällä viilolla diagnogoitiin anemia: hb 136, eli ei kriittinen, mutta ferritiini 15 ja E-MCHC 308 eli alle viitearvon. Punasoluissani on siis normaalia vähemmän hemoglobiinia. Kun googlettaa korona ja anemia, löytyy paljon juttuja long covididista, joissa oireita selittänyt anemia. Itse uskon, että korona aiheutti anemiani. En ole kasvissyöjä ja kuukautisia ei kierukan vuoksi ole. Olen 45v. nainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi