Ainainen myöhästyjä, osa ö: Meidän piti lähteä pihastani klo 18.00 mökilleni
Häntä ei näkynyt, joten soitin hänelle. Hän oli edelleen kotonaan, sanoi, että hänen pitää pakata. Kello on nyt varttia yli kuusi. Saa nähdä, milloin pääsemme lähtemään. Hän käyttäytyi kuin ei olisi tehnyt mitään väärää, ja kun olin vähäsanainen, hän kysyi, mikä minulla on. Ei mikään, sanoin.
Vai pitäisikö minun kerta kaikkiaan panna hänet tilille ainaisesta törkeydestään? Mitä mieltä?
Kommentit (63)
Ihmiset jotka myöhästelevät aina,Eivät kunnioita toisen ihmisen aikaa! Itse jätän pois armotta elämästä henkilöt jotka eivät pidä sovitusta ajasta kinni!Eivät silloin kunnioita minua,eivät minun aikaan ja en heitä tarvitse elämääni!
Naurattaa. Ihme tiukkapipoja, odota 30min ja sitten vaan lähdet ilman selityksiä
En oikein kyllä ymmärrä näin tiukkapipoisuutta. Ollaan ilm. lähdössä vapaa-aikaa viettämään mökille tai lomalle sinne mökille. Miksi aikataulun tässäkin tapauksessa pitää olla näin jumalattoman tiukka, että tasan klo 18. lähtö? Kummankaan ei tarvitse edes odotella missään kadunkunlmassa, ap kotipihallaan kiukkuisena.
Vierailija kirjoitti:
En oikein kyllä ymmärrä näin tiukkapipoisuutta. Ollaan ilm. lähdössä vapaa-aikaa viettämään mökille tai lomalle sinne mökille. Miksi aikataulun tässäkin tapauksessa pitää olla näin jumalattoman tiukka, että tasan klo 18. lähtö? Kummankaan ei tarvitse edes odotella missään kadunkunlmassa, ap kotipihallaan kiukkuisena.
Ihan totta. Lähdön voi siirtää vaikka aamuun, ilmoittaa vaan toiselle sitten myöhään illalla. Tai sitten menee mökille ilman myöhästelijää.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset jotka myöhästelevät aina,Eivät kunnioita toisen ihmisen aikaa! Itse jätän pois armotta elämästä henkilöt jotka eivät pidä sovitusta ajasta kinni!Eivät silloin kunnioita minua,eivät minun aikaan ja en heitä tarvitse elämääni!
lol :p
Vierailija kirjoitti:
No jos ap olisi tiennyt että kaveri ei tule klo. 18 niinkuin oli sovittu, vaan ehkä tunnin tai pari myöhemmin, ap olisi voinut pyöräyttää vaikka koneellisen pyykkiä. Katsoa elokuvan tms. Sen sijaan että aika meni odottaessa. Mutta jatkossa ap tietää että kaverin aikatauluihin ei voi luottaa ja lopulta mitään ei enää tällaisen tyypin kanssa kannata sopia.
En ymmärrä elämäntapamyöhästelijöitä, ärsyttävä tapa.
Sun olisi pitänyt lähteä heti klo 18.01 siitä pihasta pois.
Sillä, että nuo myöhästelijät eivät koskaan joudu seuraamuksiin törkeistä teoistaan, annatte luvan heidän jatkaa kuten ennenkin.
Kyllä heiltä matkalle lähtö laivalla tai lentokoneella onnistuu ihan minuutilleen.
Olisit sanonut, että turhaa pakata tässä vaiheessa, sinä lähdet matkaan nyt. Ja olisit lähtenyt. Etsiköön jonkin toisen kyydin tai reissu jää välistä.
Itse arvostan omaa aikaani niin paljon että en juuri odota myöhästelijöitä. 5 minuuttia on ok, 10 minuutin kohdalla soitan että oletko tulossa. Jos ei vastaa, lähden pois/alan tekemään muuta. Jos vastaa ja on juuri tulossa ja oikeasti saapuu 5-10 minuutin kuluessa paikalle, sen hyväksyn vaikkakin ärsyttää. Mutta tuollaista että aloitetaan pakkaaminen ja vasta ollaan pikkuhiljaa lähdössä ja sovitusta aikataulusta myöhästytään puoli tuntia tai tunti, jopa enemmän niin eihän siitä tule yhtään mitään. En itse ollenkaan hyväksy sellaista.
Jos tiedän, että jollain on tapana myöhästyä aina, en sovi tarkkoja aikoja tai mitään tilannetta, jossa joudun itse vain odottamaan eli tuollaiset yhteiskyydit ei vaan toimi. Voin vaikka sopia että mennään shoppailemaan ja aloitan jo itse kaupoissa kiertelemisen vaikka klo 17 ja kaveri tulee sitten kun tulee, jolloin en joudu erityisemmin odottamaan vaan mulla on jo mukavaa puuhaa ja seuraan voi liittyä kun ehtii.
Vierailija kirjoitti:
Siksi että se on äärimmäisen epäkunnioittavaa toista ihmistä kohtaan ettei arvosta hänen kallisarvoista aikaansa tuon enempää.
Voin odottaa hetken jos mulle soitetaan ja kerrotaan myöhästymisestä. Ja jos ei oo sama tyyppi aina myöhässä
Mun isä on tällanen, aina myöhässä. Ei voi sanoa, että tulkaa viiden jälkeen, koska sille se saattaa tarkottaa klo 19, vaikka mun mielestä meinaa silleen viimeistään 17:30. Myöhästyi muuten oman äitinsä, eli mun mummon hautajaisistakin 20 minuuttia. Että hävetti.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaiset "kaverit" ulkoistetaan. Ne on itsekkäitä hyväksikäyttäjiä, jotka kuvittelevat, että koko maailma pyörii heidän ympärillään.
Aika vähän sinäkään ymmärrät ihmisluonteesta.
Jos olisin ap, niin olisin napannut omat tavarat autosta, mennyt kotiin, katsonut jonkun elokuvan tai lähtenyt kauppaan ja unohtanut koko mökkeilyn. Kun kaveri soittaisi, niin sanoisin, että ei nyt ehdi, leffassa on sen verran tärkeät hetket, mutta oota joku vartti, lähdetään sitten. Enkä vastaisi ainakaan tuntiin puhelimeen.
Tylsä tilanne, varsinkin jos muuta seuraa mökillä ei ole ja yksin ei halua mennä.
Miehellä oli tosi toimiva kimppakyyti vuosia. Yli 10 v.
Jokainen asuu lähes samalla alueella ja heillä on oma wa ryhmä. Eka laittaa viestiä nyt lähden ja jokainen tietää milloin pitää olla tiellä, josta koukataan kyytiin.
Alkuvuodesta työpaikalle tuli uusi työntekijä. Matkaa paikkakunnalta työpaikalle on n 60 km, kimppakyyti on järkevää.
Yhtenä aamuna tämä uusi sankari tuli 2 lapsensa kanssa, jos heitettäis lapset päiväkotiin.
Kimppakyydissä oli ennestään 4, nyt 5. Mihin lapset laitetaan ?
Jos ne 2 jää odottaa tähän, kun viedään lapset ja sitten haetaan.
Aamulla oli palaveri, jonne osallistui ihmisiä etänä muista maista. Kuski oli sanonut ei kerkeä. Tule kyytiin, tai jää pois kyydistä. Äkkiä soitti vaimolöe, perheriita puhelimessa.
Ohi meni naapuruston lapsi ja sai yliouhuttua viemään lapset kotiin. Kerkesivät palaveriin just.
Omalla ajovuorolla ilmoitti pitää vapaapäivän yhtenä päivänä. Tässä porukassa on oma vuoro aina hoidettu ja vapaat sovittu ja vaihdettu.
Mies tietty on kertonut vain pienen osan mitä on tapahtunut.
Nyt on palattu kesälomilta. Tällä uudella ei lomaa ollut. Oli ollut mielenkiintoinen keskustelu, kun nämä 4 heivasi tämän yhden pois. Sanottiin olet hyvin pärjännyt ilman meitä tämänkin ajan.
Loma loppui ma ja tänään tämä uusi halusi esimies ja kaikki kimppakyytiläiset keskustelevat aiheesta.
Esim viime viikolla tämä uusi tyyppi oli sanonut hän on joutunut maksamaan yksin 4 vkoa kulkemiset. Nyt hänen ei tarvi olla kuskina vähään aikaan.
Tyyppi oli ollut 3 viikkoa kotona, etätöissä.
Näin tyhmä ei tarvi olla, etenkään näillä polttoainehinnoilla
Minulla OLI tuollainen kaveri.
Se on rajatonta käytöstä ja sitä että hän ei arvosta sun aikaa. Esim. Aikuinen nelikymppinen entinen kaveri kerta toisensa jälkeen enemmän ja vähemmän käyttäytyi niin että kun oltiin sovittu aika illanviettoon meillä, niin hän vielä puoli tuntia ennen tapaamisaikaa oli lähdössä kauppaan ostamaan ruokatarvikkeita että tekee teineille ruuan, sitten käy suihkussa.... Ja niin edelleen. Tapaaminen saattoi olla esim klo 18 ja viimein tuli vasta klo 23 niin häntä oli vaikea myöskään saada enää ulos. Lopulta sanoin että menen nyt nukkumaan en oikeasti pysy enää hereillä...Kello oli varmaan kolme ja hän ei ymmärtänyt että haluan ihan oikeasti jo nukkua ja että hän lähtee kotiinsa. Hänen mielestään minä olin se joka on epäkohtelias ja ei nähnyt omassa käyttäytymisessään mitään vikaa. Toi oli pahin tapaus, mutta oikeasti ei jaksa aikuista ihmistä kasvattaa kuin lasta ja kuunnella haukkuja siitä kun pitää omista rajoistaan kiinni. Tällaiset ystävyydet on niitä jotka kuormittaa ja joiden jälkeen voi paremmin vaikka yksin!
Mun exä oli tuollainen rajaton myöhästelijä. Muistin taas, miten ihanaa on olla eronnut.
Tuliko se kaveri?