Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10-vuotias eikä mitään tekemistä, mutta mikään tekeminen ei myöskään kelpaa

Vierailija
13.07.2022 |

Ei halua mukaan leikkipuistoon, ei uimaan, ei kaupungille, ei kirjastoon, ei mansikkamaalle. Kesäleireille ei suostu lähtemään. Mutta ei itsekään keksi mitään tekemistä ja kotona olo on sit ihmeellistä toimettomana hillumista, suunsoittoa (tämä uutena tullut kuvioihin), tylsyyden valittamista (joo, valittakoon mutta raskasta sekin). Harvat kaverit mitä on on nyt paljon mökillä yms.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oot selvästi yrittänyt jo kaikkee joten yritä nyt vaan chillata ja anna lapsesi tylsistyä jos hänelle ei mikään kelpaa. 

Vierailija
22/23 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi,, mutta onneks mulla ei oo kovin usein tylsää vaan mä teen kaikkee muuta kuin oon puhelimella esim. Leikin schleicheillä, kirjoitan päiväkirjaa, hypin keppariesteitä, käyn kävelyllä mun perheen koiran kaa ja muuta kivaa,, vaikka mullakaan ei oo kauheesti kavereita enkä nää niitä läheskään joka viikko jos koulua ei lasketa. Mutta jos sun lapsi on tyttö niin uskon että hän innostuisi jostain värityskirjasta jossa ois söpöjä kuvia ja ne ois sopivan kokoisia. Esimerkiks Suomalaisesta kirjakaupasta saa niitä Cozy värityskirja juttuja niin niistä moni ton ikäinen ja vanhempikin innostuu. Sitten vielä hyvät tussit niin vois jopa innostua välittämisestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtekää telttaretkelle tai uimaan.

Pelatkaa lautapelejä tai korttia.

Leipokaa yhdessä herkkuja ja katsotte samalla hyvää elokuvaa kun syötte niitä.

Tehkää pyöräretki isovanhemmille tai jätskikiskalle.

Saisiko hän tuoda jonkun kaverin yökylään?

Rakentakaa maja lähimetsään.

Rakentakaa yhdessä jokin vaikeampi lego.

Käykää leffateatterissa tai kaupungissa ostoksilla.

Menkää kalaan.

Tässä jotain ideoita teille :)

Tässä on hyviä ideoita, mutta keskiverto 10v ei halua rakentaa äidin kanssa majaa lähimetsään vaan kaverin. Se ikätoveriseuran puutehan on lapsenkin ilmaisema. On kurjaa, jos kesälomalla kaverit ovat pitkään poissa tai niitä muutenkin vähän. Kovin rajattu puhelinaika myös rajoittaa yhteydenpitoa heihin. Kannustaisin ideoimaan kaveritekemisiä sitten, kun palaavat. Vaikka lupaus viedä kaverukset uimaan, retkelle jne. voi piristää. Jos jotain osaa suunnitella, valmistella itsekin, aina parempi.

Toki perheen kesken aikaa ja yksin oleilua on hyvä vaalia myös, mutta vuosi vuodelta kavereiden kesken jutuista tulee yhä tärkeämpiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan