Missä menee raja, että teinin suihkussakäyntiin saa puuttua?
Alkaa kyrsimään 40 minuutin päivittäiset suihkut. Muillakin olisi asiaa pesuhuoneeseen. Palstamammojen mukaan pitäisi antaa läträtä rauhassa, mutta pitäähän teinilläkin rajoja olla.
Kommentit (34)
Ei suihkussa tarvi olla 5min pidempään. Ihan sairasta jos joku lotraa puoli tuntia. Lähtis ulkoruokintaan siinä vaiheessa tai alkais itse maksamaan vesilaskut.
Me ainakin miehen kanssa ollaan otettu kylpyhuoneen ovi pois. Teinien suihkut on kummasti lyhentyneet sen jälkeen.
Potkaise oveen ja käske ulos. Kasvatetaan tuollaisia ylimielisiä runk kareita.
Vierailija kirjoitti:
Ehdota kompromissia. Teini saa olla suihkussa esim. 30-25 minuuttia, saa itse laittaa puhelimeen hälytyksen. Te ette tule koputtelemaan, vasta jos hälytykseen ei reagoida. Ennen suihkuun menoa voi huikata muille että ''olen menossa, pitääkö jonkun käydä vessassa'' tmv.
Itse kolmilapsisesta kerrostalokämppäperheestä. Aina huudettiin että vessa menee nyt varaukseen. Välillä vanhemmat huuteli jääkarhujen kuolemasta ja kaakeleiden homehtumisesta. :D
Puoli tuntia suihkussa on valtavan pitkä aika. Tuo tarkoittaa ainakin 50 euron kuukausittaista vesimaksua pelkästään siitä yhden henkilön suihkussakäynnistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se vetää hanskaan siellä. Asutte ilmeisesti liian ahtaasti ja teinillä ei ole omaa tilaa. Olet huono äiti.
Ei aikuisetkaan normaaliperheissä hoida nuita juttuja siten, että haittaa muuta perhettä.
No missä se hoitaa, jos ei ole omaa huonetta? Olet huono äiti, häpeä.
Miksi juuri sillä teinillä pitää saada hoidettua värkkinsä? Eikö pienempien lasten tarvitse käydä suihkussa? Suomessa vieläkin on usein yksi kylpyhuone pönttöineen, eihän siinä muut edes vessaan pääse, kun yksi hinkkaa itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se vetää hanskaan siellä. Asutte ilmeisesti liian ahtaasti ja teinillä ei ole omaa tilaa. Olet huono äiti.
Ei aikuisetkaan normaaliperheissä hoida nuita juttuja siten, että haittaa muuta perhettä.
No missä se hoitaa, jos ei ole omaa huonetta? Olet huono äiti, häpeä.
Mistä tiedät, ettei ole omaa huonetta? Tytöt tykkää maata jalat levällään suihkun alla.
Kakara muutti pois ja vesilaskumme puolittui. Kolme henkilöä kuluttaa nyt saman kuin poismuuttanut yksin. Vesimittari ei valehtele.
Vierailija kirjoitti:
Harmi kun mulla ei ole omia lapsia. Sanoisin suoraan että lopettaa sen läträämisen että jos tarvitsee yksityistä aikaa runkkaamiseen niin sen kun sanoo. Lähden vaikka lenkille :D
Katkaise veden tulo, jos pystyt. Kerro teinille, että hän aiheuttaa maailmanlaajuista aavikoitumista lutraamisellaan. Nuoriin vetoaa dramaattinen ympäristökatastrofi puhe. Voit vielä sanoa, ettei Greta Thurnberg tuolla tavoin puljaa vedellä.
No haloo. Suihkussa voi olla vaikka tunnin, mutta vettä valutetaan 5-10 minuuttia. Hana kiinni saippuoinnin ajaksi. Teinille voi ostaa sarjalipun uimahalliin, jos haluaa vedessä lillua. Joku järki luonnonvarojen, sähkön, veden, rahan tuhlaukseen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa asentaa suihkuun painonappihana. Työkaveri ok-talossa kävi kääntämässä kellarissa lämpimän veden pois tai pienelle, kun suihkuaika alkoi venyä liikaa. Itse muistuttelisin kasvihuoneilmiöstä ja kertoisin, että itseltäänhän ja lapsiltaanhan vie tulevaisuuden tuhlaamalla luonnonvaroja.
Mihinkä se vesi tuhlaantuu?
Pumpataan sinne suihkuun, lämmitetään, jätevesi pumpataan puhdistamolle ja käsitellään. Aattelitko, että se vesi kiertää ihan itsestään ja muuttumattomana pohjavedestä pohjaveteen. Tai Päijänteestä.
Ole tyytyväinen et teinis tykkää peseytyä.