tavaroiden jättäminen yhteismökille
Veljekset omistaa mökin puoliksi. Nyt veljen uusi nainen oli jättänyt jonkun pelin keittiöpöydälle, kumisaappaat eteiseen, siirtänyt siivousaineen takan reunalle ja jättänyt oman nestesaippuansa saunaan. Nuo kumisaappaat vielä ymmärrän, ettei halunnut raahata niitä kotiin, mutta eikö tuo ole muuten selvä yritys "omia" mökki? Itse olen aina ollut tarkka, etten jätä sinne mitään omia tavaroitani (itse käyn siis mökillä välillä toisen veljen naisystävänä). Siirsin sen pelin pois keittiönpöydältä ja siirsin myös nestesaippuaa. Vähän psykologista sodankäyntiä, ettei ala tuoda sinne lisää tavaroita ;D
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Yhteismökillä pitää aina sopia säännöt. Ja aina, kun porukkaan tulee uusi aikuinen, esim. jonkun osakkaan uusi kumppani, pitää istua yhteisen pöydän ääreen, joko ihan konkreettisesti, tai etäyhteyden välityksellä, ja kertoa uudelle tulokkaalle, mitkä ovat mökin säännöt, ja hyväksyttää ne hänellä, joko sellaisenaan tai uuteen tilanteeseen sopivammaksi muokattuina.
Eikä tarvitse. Riittää, että omistajilla on homma hanskassa. Heidän vieraansa voivat kysyä heiltä, miten toimitaan.
Eri asia tietysti, mikäli ollaan naimisissa, ja aviopuolisot sijoittavat yhteistä rahaa mökin ylläpitoon. Mutta tässä ei siitä ollut kyse.
Meillä kyllä pelit ja saippuat jne saa olla
Ja kaikki saa käyttää
Eipä joku saippua ole niin kallista ja ei sinne mitään kalliita henkilökohtaisia voiteita jätetä
No, mun miehen veljen tyttöystäväpä omi anopin. :D Meillä on ollut anopin kanssa ihan asialliset ja hyvät välit, mutta ei mitenkään läheiset. Olen ollut mieheni kanssa melkein 15v. Anoppikin ihmetteli tämän tyttöystävän tultua kuvioihin, miten tämä halua jatkuvasti viettää aikaa heillä ja heidän kanssaan ja kyseli, että mitä me tehdään anopin kanssa yhdessä.
No, eipä mitään muuta kuin käydään katsomassa jotain lapseni kisoja tai esityksiä, jos anoppi sattuu pääsemään paikalle.
Jo kuolleet jättivät vaatteitaan, kenkiään, työvälineitään, pesuaineitaan ja varmasti myös jotain ruokakaapin sisältöä mökille. En koe että olisivat vallanneet tilaa. Tosin en ole vielä käynyt siivoamassa näitä pois.