Onko muita kotirouvia, jotka eivät ole työttömi
Kommentit (15)
tuohon suuntaan. Monta lasta ja lapsilla luontonimet...
Itselläni on kaksi lasta ja ajattelin olla kotona siihen, kun menevät kouluun.
neljä kouluikäistä lasta ja itse kotiäitinä/rouvana=)
Pysyn kotona siihen asti kun kaksoset täyttää sen 3 vuotta
Taustalla kaksi akateemista tutkintoa ja hyvä ura (jota kyllä aion vielä jatkaa), mutta nyt olen muutaman vuoden kotona lapsen kanssa.
Se on eri asia kuin olla kotona lapsia hoitamassa niin, ettei ole työpaikka odottamassa.
Vierailija:
Taustalla kaksi akateemista tutkintoa ja hyvä ura (jota kyllä aion vielä jatkaa), mutta nyt olen muutaman vuoden kotona lapsen kanssa.
Vierailija:
Eli taidat olla hoitovapaalla?
Eikä ole muutenkaan odottamassa työpaikkaa, johon palata. Minulla oli oma firma, josta siirryin sivuun.
mutta en ole vapaasta tahtosta tytöttömänä, yritän saada töitä, mutta tuloksetta:(
Vierailija:
Se on eri asia kuin olla kotona lapsia hoitamassa niin, ettei ole työpaikka odottamassaEikös silloin ole määritelmällisesti TYÖTÖN jos ei ole työpaikka odottamassa???
EIkä myöskään ole kotona pakosta, kun ei ole töitä löytänyt, vaan vapaaehtoinen valinta.
Työtön on yleensä työnhakijana työkkärissä ja nostaa työttömyyskorvausta, etsii työpaikkaa.
Kotirouva ei.
Vierailija:
Eikös silloin ole määritelmällisesti TYÖTÖN jos ei ole työpaikka odottamassa???
joka ei siis ole työtön, eikä hoitovapaalla, eikä muutoinkaan saa mitään tukia kelalta tms? Että siis elää ihan kokonaan miehensä tuloilla?
... on mielestäni, jos ei ole työttömänä työnhakijana, vaan kotona, joko kotihoidontuella tai ihan ilman minkäänlaista tukea. Jos on työtön, niin on työtön, ei kotirouva!
terminä pidän sitä melko huvittavana.
En ole työtön. En etsi töitä. En ole enää yrittäjä. Ei ole mitään työpaikkaa johon voisin niin halutessani palata. Olen kotona omasta vapaasta tahdostani.
En ole myöskään hoitovapaalla, emmekä saa mitään tukia. (Lapsilisää lukuunottamatta.)
siis työttömiä, vaan ihan omasta vapaasta tahdosta kotona. Hoitaen lapsia tai ei. Tai moni tietää lähipiirissään sellaisia?