Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

12-vuotias tyttö kateissa Saarijärvellä

Vierailija
13.07.2022 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e217b7e6-30f0-4eab-b62e-5d2fbed77921

"Saattaa olla liikkeellä pinkillä jopo-pyörällä"

Jos noin karmealla pyörällä ajaa niin toivottavasti se pyörä jää ikuisesti kadoksiin ja pelkkä tyttö löytyy.

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä nämä löytyy.

Useimmiten mutta jotain on aina pielessä silloinkin.

Vierailija
42/92 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kamalia kommentteja! Saarijärvi on pieni paikkakunta ja luulen että noilla tuntomerkeillä löytyy kyllä. Kovasti voimia läheisille!

kertoo jotain läheisistä ja koti oloista jos 12 vuotias karkaa.

Lähes kaikki tapaukset joissa teini karkaa kotoa on taustalla huono kasvatus jne.

-Sosiaaliviranomainen

Höpö höpö. Meillä karkasi vain minä. Kotiolot oli hyvät. Kunhan kapinoin. Pakkasin laukun ja lähdin ovet paukkuen. Tulin kotiin päivän tai parin päästä. En ollut ryyppäämässä tms. Karkasin kun oli yöpaikka tiedossa. Olin meidän perheen tuittupäisin. Isä oli itse rauhallisuus ja äiti ymmärtäväinen kodinhengetär. Hoiti koko asuinalueen lapset ja vanhukset. Minulla oli harrastuksia urheilusta kulttuuriin. Ja olin hyvä koulussa. Lukion jälkeen lähdin maailmalle. Tulin takaisin ja hankin ammatin. Menin naimisiin ja sain lapsia. Olen yhdistys- ja harrastusaktiivi yms. Yhteiskunnan kulmakivi. 😉. Karkailin teininä kotoa.

kapinoiminen on hyvän kasvatuksen tulosta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tietäisi tarkan katoamisajan, voisi tarkistaa millä bussilla olisi voinut lähteä jonnekin. Sellainen tulee mieleen, jos pyörä löytynyt keskustasta.

Vierailija
44/92 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kamalia kommentteja! Saarijärvi on pieni paikkakunta ja luulen että noilla tuntomerkeillä löytyy kyllä. Kovasti voimia läheisille!

Lähes kaikki tapaukset joissa teini karkaa kotoa on taustalla huono kasvatus jne.

-Sosiaaliviranomainen

Höpö höpö. Meillä karkasi vain minä. Kotiolot oli hyvät. Kunhan kapinoin. Pakkasin laukun ja lähdin ovet paukkuen. Tulin kotiin päivän tai parin päästä. En ollut ryyppäämässä tms. Karkasin kun oli yöpaikka tiedossa. Olin meidän perheen tuittupäisin. Isä oli itse rauhallisuus ja äiti ymmärtäväinen kodinhengetär. Hoiti koko asuinalueen lapset ja vanhukset. Minulla oli harrastuksia urheilusta kulttuuriin. Ja olin hyvä koulussa. Lukion jälkeen lähdin maailmalle. Tulin takaisin ja hankin ammatin. Menin naimisiin ja sain lapsia. Olen yhdistys- ja harrastusaktiivi yms. Yhteiskunnan kulmakivi. 😉. Karkailin teininä kotoa.

Ja olet hyvinkin ylpeä itsestäsi? Karkailit kotoa huvin vuoksi koska viva la revolution? Kuinka monta kertaa vanhemmat olivat huolissaan sinun takiasi? Montako kertaa olivat tietämättömiä siitä missä olet ja onko jotain vakavaa sattunut? Oikea yhteiskunnan kulmakivi, salli mun nauraa.

yhteiskunnan kulmakivi työllisti sitten yhteiskuntaa kun alettiin etsimään. herää kysymys miten hän kasvattaa lapsensa? oisko aika tehdä pieni arviointi onko lapset miten tasapainoisia?

Vierailija
45/92 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osalla murrosikä tulee aiemmin. Meillä seiskalle menevä lapsi myös ja kyllä välillä kuohuu vaikka vielä kiltti onkin. Täys teinin kroppa jo, menisi 15-16v:stä myös pituutensa puolesta.

Tää kadonnut voi olla just 5-luokan lopettanut ja menee kutoselle. Oma tyttö 11v ja menee vitoselle.

Tai sitten on siirretty jo aiemmin seuraavalle luokalle. meidän luokalla oli yksi vuotta nuorempi aikoinaan.

Vierailija
46/92 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Sosiaaliviranomainen

Ja olet hyvinkin ylpeä itsestäsi? Karkailit kotoa huvin vuoksi koska viva la revolution? Kuinka monta kertaa vanhemmat olivat huolissaan sinun takiasi? Montako kertaa olivat tietämättömiä siitä missä olet ja onko jotain vakavaa sattunut? Oikea yhteiskunnan kulmakivi, salli mun nauraa.

yhteiskunnan kulmakivi työllisti sitten yhteiskuntaa kun alettiin etsimään. herää kysymys miten hän kasvattaa lapsensa? oisko aika tehdä pieni arviointi onko lapset miten tasapainoisia?

Lakatkaa jankuttamasta tästä, ei liity aiheeseen hevonpaskaakaan.

Vierailija
47/92 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tietäisi tarkan katoamisajan, voisi tarkistaa millä bussilla olisi voinut lähteä jonnekin. Sellainen tulee mieleen, jos pyörä löytynyt keskustasta.

Vähän veikkaan että Saarijärven kokoisessa paikassa ei mitään busseja ainakaan yöllä kulje.

Vierailija
48/92 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Sosiaaliviranomainen

Päteekö logiikkasi myöy silloin kun lapsi karkaa laitoksesta tai antaa laitoksessa kasvattajasossulleen selkään?

- ex asiakas

Vierailija
49/92 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"havaittiin kadonneeksi keskiviikkona aamulla, kun häntä ei löydetty Saarijärven keskusta-alueella sijaitsevasta kodistaan." Keskisuomalainen.

Vierailija
50/92 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

7.15 lähti bussi Jyväskylään. Mutta hänhän on mahdollisesti poistunut kotoa jo illalla tai yöllä.

Vierailija
51/92 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei tarkempia tuntomerkkejä anneta? pituus, onko hoikka vai pulska ja muuta sellaista.

Kovin on nuori, jos on karannut. Kumma kun ei kuvaa ole julkaistu?

Vierailija
52/92 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei tarkempia tuntomerkkejä anneta? pituus, onko hoikka vai pulska ja muuta sellaista.

Olisi kyllä korkea aika julkaista kuva kadonneesta. Siitä tunnistaisi paremmin kuin tuntomerkeistä, jotka sopivat 90 % tuon ikäisistä.

Vierailija
53/92 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo pyörä alkon takana ei ole hyvä merkki. Pelkään, että tyttö on lähtenyt väärien ihmisten matkaan.

Vierailija
54/92 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä, että on todennäköisesti poistunut kotia vapaaehtoisesti, eli eiköhän ole vaan omaehtoisessa karussa. Mutta löytäähän tuo pitää silti.

Vierailija
55/92 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kyllä korkea aika julkaista kuva kadonneesta. Siitä tunnistaisi paremmin kuin tuntomerkeistä, jotka sopivat 90 % tuon ikäisistä.

Saarijärvellä taitaa sitten lyhyet hiukset olla tytöillä muodikkaita jos noin on.

Vierailija
56/92 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyörä ilmeisesti löytynyt.

Todella huolestuttavaa jos pyörä on löytynyt myöhään illalla, mutta tytöstä ei ole jälkeäkään.

Vierailija
57/92 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

7.15 lähti bussi Jyväskylään. Mutta hänhän on mahdollisesti poistunut kotoa jo illalla tai yöllä.

On hyvin voinut odotella jossain piilossa ja lähtenyt aamubussilla.

Vierailija
58/92 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäinen sukulaisperheen tyttö oli kadoksissa parisen viikkoa. Kuvakin oli lehdissä. Sitten löytyi asumasta aikuisen miehen luota. Otettiin sen jälkeen huostaan. Siellä pääsi suht jaloilleen ja elää nykyisin suht normaalia elämää. Suht normaalia. Noin vajaa 30 nyt

Vierailija
59/92 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä nämä löytyy.

Mitkä nämä? Jos, tarkoitat kadonneita lapsia ja nuoria niin kyllä. Joskus löytyy joskus ei. Kuolleena tai elävänä. Joskus ei koskaan.

Vierailija
60/92 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon ikäinen sukulaisperheen tyttö oli kadoksissa parisen viikkoa. Kuvakin oli lehdissä. Sitten löytyi asumasta aikuisen miehen luota. Otettiin sen jälkeen huostaan. Siellä pääsi suht jaloilleen ja elää nykyisin suht normaalia elämää. Suht normaalia. Noin vajaa 30 nyt

Suht sitä ja suht tätä.