Olen ollut monessa työpaikassa, mutta samaa paskaa se työelämä silti on, vaikka paketti olisi eri
Töihin meno v*tuttaa kelillä kuin kelillä ja mihin tahansa vuodenaikaan. Kesällä v*tuttaa, kun joutuu olemaan kauniilla säillä töissä. Syksyllä v*tuttaa mennä töihin vesisateessa. Talvella v*tuttaa mennä töihin kylmässä, pimeässä ja räntäsateessa tai tuiskussa. Ei ole nuo tuntemukset muuttuneet miksikään työpaikkaa vaihtamalla.
Ei tätä kyllä mihinkään viralliseen eläkeikään asti jaksa. Pois aion jäädäkin työelämästä sitten, kun taloustilanne sen sallii.
Kommentit (31)
Pimahda. Anna mielenterveyden pettää oikein kunnolla, älä pyristele vastaan edes näön vuoksi. Se on ainoa tie pois oravanpyörästä. On tervettä sairastua, kun koko yhteiskunta on sekaisin ja sairaudentunnoton.
6h työpäivä olisi vastaus tuohon.
Itse olen ollut jo monta vuotta kotona. Veloissa tietysti, mutta en voisi enäö edes kuvitella että menisin töihin. 8h jossain, missä sua voidaan kiusata ja rääkätä huvin vuoksi mitä mielikuvituksellisimmilla tavoilla, ja jos haluat lähteä pois, 3 kuukauden palkka karenssiin. Kiitos ei.
Niin kauan kun työelämän työpaikkakiusaukseen ei reagoida ja tuomiot ole TUNTUVIA, esim ammatinjarjoituskielto, en ole menossa takaisin. Kaikkien täytyy saada työskennellä fyysisesti, psyykkisesti ja henkisesti turvallisessa ympöristössä. Koska se ei oikeasti edes ole vaikeaa tai mahdotonta!
Vierailija kirjoitti:
6h työpäivä olisi vastaus tuohon.
Itse olen ollut jo monta vuotta kotona. Veloissa tietysti, mutta en voisi enäö edes kuvitella että menisin töihin. 8h jossain, missä sua voidaan kiusata ja rääkätä huvin vuoksi mitä mielikuvituksellisimmilla tavoilla, ja jos haluat lähteä pois, 3 kuukauden palkka karenssiin. Kiitos ei.
Niin kauan kun työelämän työpaikkakiusaukseen ei reagoida ja tuomiot ole TUNTUVIA, esim ammatinjarjoituskielto, en ole menossa takaisin. Kaikkien täytyy saada työskennellä fyysisesti, psyykkisesti ja henkisesti turvallisessa ympöristössä. Koska se ei oikeasti edes ole vaikeaa tai mahdotonta!
Tämä!
Itse kärsin juuri tässä tätä karenssirangaistusta kun suojelin itseäni ja lähdin. Ensin työpaikalla lyödään ja sit vielä yhteiskunta lyö vähän lisää.
Vierailija kirjoitti:
Täällä -97 syntynyt. Arvatkaas mitä näyttää aikaisimmaksi eläkeiäksi? 68 v! Hah-hah. Ei kiitos, no thanks. Täytyy yrittää pelata elämän kortit siten että sais 50-vuotiaana viimeistään haistattaa pitkät työelämälle.
Kuule niin näyttää mullakin.
14v koulun ohessa iltatöissä ja peruskoulun jälkeen suoraan työelämään. Työn ohessa kouluttautunut, nyt amk-tutkinto.
Töissä ollut koko ikä. Tätä vielä 18v kun eläkeikää nostettiin.
N50 / 1972
Pointti on siis se, että jos lähtökohtaisesti jokaisen velvollisuus on elättää itsensä ja työskennellä, lähtökohtaisesti työn pitäisi olla turvallista eikä asettaa työntekijää vaaraan.
Jos tuo ei ole mahdollista, ei myöskään moraalisesti voida tuomita työelämän ulkopuolella olemisesta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä töiden kanssa pärjää kuitenkin, "työkaverit" ovat se todellinen ongelma. Selkäänpuukottavia kiipijämulkkuja.
Ja asiakkaat on useimmiten ihania, pelastavat usein paskan työpäivän paskojen työkaverien vuoksi.
Työt ovat yhtä helwettiä, oli sitten missä tahansa. Joku 1% on saanut lottovoiton ja löytänyt ok paikan, 99% työpaikoista on täysin epäinhimillisiä. Siihen päälle tunnin tai parin työmatkat suuntaansa ja elämässä ei yli puoleen vuosisataan ole yhtään mitään muuta kuin raatamista.
Jäin pois työstä pari kuukautta sitten ja nään edelleen painajaisia, saan paniikkikohtauksia, takaumia, järjettömiä ahdistuskohtauksia. Mietin junan alle hyppäämistä kun ajattelen, että pian täytyy mennä takaisin töihin.
4-6 tunnin työpäivät olisi inhimillisiä. Niitä voisin vielä tehdä. Niitä ei vaan kukaan tarjoo. Päinvastoin, enemmän on painostusta 200% työaikaan tai jopa yli.
Itsellä ihan sama fiilis. Hyvin ahdistunut olen siinä oravanpyörässä, nyt tosin lomalla. Työkavereista osa on mukavia, mutta kokemuksia on myös kiusaamisesta. Se oli niin julmaa, että traumatisoi jollain tasolla minut varmaan loppuelämäksi. Työpaikkakiusaaminen on todellinen ongelma tässä maassa.
Nettotuloissa pudotus ei ole edes tuota luokkaa, koska pienemmistä tuloista maksetaan pienemmällä prosentilla veroja.