Olen ollut monessa työpaikassa, mutta samaa paskaa se työelämä silti on, vaikka paketti olisi eri
Töihin meno v*tuttaa kelillä kuin kelillä ja mihin tahansa vuodenaikaan. Kesällä v*tuttaa, kun joutuu olemaan kauniilla säillä töissä. Syksyllä v*tuttaa mennä töihin vesisateessa. Talvella v*tuttaa mennä töihin kylmässä, pimeässä ja räntäsateessa tai tuiskussa. Ei ole nuo tuntemukset muuttuneet miksikään työpaikkaa vaihtamalla.
Ei tätä kyllä mihinkään viralliseen eläkeikään asti jaksa. Pois aion jäädäkin työelämästä sitten, kun taloustilanne sen sallii.
Kommentit (31)
Olen voinut nyt lomalla todella hyvin. Rentoa eloa ja olen oma itseni. 11 kuukautta vuodesta olen ahdistunut suurimman osan ajasta, koska työ on niin kuluttavaa. Palkkani on ihan hyvä, niin en viitsi jäädä poiskaan, mutta joku ratkaisu tähän pitäisi saada. Haluan olla oma itseni vähintään 10 kuukautta vuodesta.
Työt ottivat minua päähän pahasti, mutta ei ole mukavaa olla myöskään nyt kymmenettä vuotta pois töistä.
Joo, työelämä on hanurista. Ja se on sitä vaikka olisi kuinka kivoja työkavereita ja mukava työkin. Itsesi elättääksesi joudut 8h päivässä antautumaan siihen että joku muu päättää mitä teet. Sitten kun olet kotona klo 17:30 niin sinulla pari kolme tuntia aikaa lastesi ja puolisosi kanssa elää normaalia perhe-elämää. Varhaiskasvattajana joudut hieman katkerasti toteamaan, että vietät päivässä enemmän aikaa jonkun toisen penskan kanssa kuin oman lapsesi.
Vierailija kirjoitti:
Työt ottivat minua päähän pahasti, mutta ei ole mukavaa olla myöskään nyt kymmenettä vuotta pois töistä.
Mulla tuli 8v täyteen. Paloin loppuun, enkä pysty enää työhön.
Vierailija kirjoitti:
Joo, työelämä on hanurista. Ja se on sitä vaikka olisi kuinka kivoja työkavereita ja mukava työkin. Itsesi elättääksesi joudut 8h päivässä antautumaan siihen että joku muu päättää mitä teet. Sitten kun olet kotona klo 17:30 niin sinulla pari kolme tuntia aikaa lastesi ja puolisosi kanssa elää normaalia perhe-elämää. Varhaiskasvattajana joudut hieman katkerasti toteamaan, että vietät päivässä enemmän aikaa jonkun toisen penskan kanssa kuin oman lapsesi.
On toikin kahjoa, kun tarkemmin miettii. Tai että viettää aikaa kenen tahansa työkaverin (kettumaisenkin) kanssa. 8h päivässä yleisesti. Se on pitkä aika.
Vierailija kirjoitti:
Jaahas ministeriainesta
Ai hitsi, olin unohtanut tämän 😂
Kuinkahan moni lopettaisi työt heti, jos saisi tismalleen saman rahasumman tilille joka tapauksessa?
Itsekin koen työn takia inhoa ja ahdistusta. Muutakaan työtä en kuitenkaan lähde etsimään, kun vakipaikasta on edes jonkun verran suojaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On toikin kahjoa, kun tarkemmin miettii. Tai että viettää aikaa kenen tahansa työkaverin (kettumaisenkin) kanssa. 8h päivässä yleisesti. Se on pitkä aika.
Niinpä. Tuon takia olen vaihtanut muutaman kerran työpaikkaa huonon ilmapiirin takia.
Samat kokemukset täällä. Joka viikko on lottokuponki vetämässä ja jos se joskus nasahtaa kohdalle, mun työelämässä olo loppuu siihen hetkeen. Keksisin aivan hyvin virikettä itselleni loppuelämän ajaksi. Jotain vapaaehtoistyötä voisin tehdä silloin kun siltä tuntuu.
8-16 oravanpyörä vuosikymmenten ajan on jo ajatuksenkin tasolla karmeaa.
Kyllä töiden kanssa pärjää kuitenkin, "työkaverit" ovat se todellinen ongelma. Selkäänpuukottavia kiipijämulkkuja.
Täällä -97 syntynyt. Arvatkaas mitä näyttää aikaisimmaksi eläkeiäksi? 68 v! Hah-hah. Ei kiitos, no thanks. Täytyy yrittää pelata elämän kortit siten että sais 50-vuotiaana viimeistään haistattaa pitkät työelämälle.
Vihaan töihin menoa ja siellä olemista. Olen monella eri alalla ollut, monessa eri paikassa ja samaa pskaa kaikkialla. Työkaverit olleet omalla kohdallani onneksi ihan mukavia mikä on ollut pieni lohtu, mutta vihaan sitä ideaa, että joku toinen määrää mihin aikaan herään ja lähden pois kotoa ja kuinka kauan olen pois kotoa, se ajatus, että joku toinen sanelee minulle miten suurimman ajan päivistäni vietän tekee minut melkein hulluksi. Olen introvertti luonne ja jokapäiväinen 9h pakollinen sosiaalinen kanssakäynti on todella kuluttavaa. Joskus menen vessaan töissä ihan sen takia, että saan ju*alauta olla hetken yksin. Saisi se lottopotti osua jo kohdalle ennen kuin menetän järkeni.
Vierailija kirjoitti:
Jaahas ministeriainesta
Jaahas, Alex se siellä taas satuilee :)
Mikään työ ei ole paskaduunia, vaan kaikki työ on arvokasta, sillä kaikkien töiden palkoista maksetaan veroja. Jos töihin meno pännii, kannattaa ajatella sitä, että näin voi osallistua meille kaikille yhteisiin ilmastotalkoisiin ja esimerkiksi muiden EU-maiden avustamiseen sekä moniin muihin ihaniin asioihin, joista kaikille tulee hyvä mieli.
Vierailija kirjoitti:
Olen voinut nyt lomalla todella hyvin. Rentoa eloa ja olen oma itseni. 11 kuukautta vuodesta olen ahdistunut suurimman osan ajasta, koska työ on niin kuluttavaa. Palkkani on ihan hyvä, niin en viitsi jäädä poiskaan, mutta joku ratkaisu tähän pitäisi saada. Haluan olla oma itseni vähintään 10 kuukautta vuodesta.
Älä muuta sano. Ihan kahelia tämä työläisen elämänkierto.
Aikatauluton elämä, mutta jotain hyödyllistä tehden olisi tavoite. Jossain lähempänä luontoa
Tulisi nyt edes se 6 tunnin työpäivä tai 4 päivän työviikko. Jos se edes jonkin verran v*tutusta vähentäisi. Olisin valmis siihen, jos se pudottaa palkkaani 25% tai 20%. Se on kuitenkin selvästi enemmän, mitä aikoinaan työttömänä sain ja silloinkin pärjäsin. Siitä puhumattakaan, mitä aikoinaan opiskelijana sain, ja silloinkin pärjäsin!
Työpäivän pituus ei ole muuttunut yli 100 vuoteen.
Mua ei vituta yhtään kun on mukavia ja kauniita naisia työkavereina ;).