Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehelläni on vain velkaa

Rahsnkäyttö haloo
12.07.2022 |

Minua pelottaa tämä tilanne. Minulla on kaksi omistusasuntoa, jotka perin äidiltäni hänen kuoltuaan äskettäin. Lisäksi minulla on jotain omia säästöjä. Miehelläni on vain velkaa, eikä sillä koska en ole kumppania rahan vuoksi valinnut. Nyt alkaa kuitenkin tuntua ettei hän käsitä tilannetta lainkaan! Nyt kesälomalla olen maksellut miltei kaiken vaikka olen ihan tavallinen palkansaaja, myös hän on keskituloinen. Kun mainitsin asiasta että olisiko sun vuorosi niin mies tuumasi että ehkä mä voin maksaa koska olen perinyt omaisuuden! Joo. Varmaan realisoinkin äitini vaivalla säästämät asunnot ja lomaillaan niillä Ibizalla! Not. Yritin selittää että ajattelin ihan jatkaa asuntosijoittamista koska meidän yhteinen lapsi ne aikanaan perii mutta ei mene herralle perille. Jessus että hiertää. Mihin yli 50-v ihminen on saanut rahansa leviämään, alkoholiongelmaa tms ei ole. En käsitä mutten myöskään rahoita hänen elämäänsä kohta ollaan molemmat veloissa ja vuokralla!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaimo ei juo eikä polta. On ikänsä tehnyt töitä ja nyt viimein saa jopa ylityö ja vkl lisät. Teki vuosia orjatöinä kiinteällä 400€ lisillä ennen kaikki. Silti ei ole jäänyt sukanvarteen mitään. Ei ole loman alussa ikinä yhtään rahaa. Samoin meillä ei ole kyllä juhlapyhiäkään vietetty kun aina töissä. Akka on yli 50v ja surkeaa katsoa kun elämänsä kuluttaa duuniin mistä ei hyödy muuta kuin väsymyksen. Nytkin alkaa lomat vasta kun sateet alkaa + opintolainan maksu alkaa joten ei pärjää sitten enää

Vierailija
2/3 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta mutta mun avomiehellä reilu 3000e palkka. Vuokramme on todella maltillinen lisäksi...hän elää vielä nuukastikin. Ostan lähinnä ruuat yms. Voiko olla peliongelma tms, olen säästänyt paljon vähemmästä :(

Tsemppiä sulle kovasti ja hyvää kesää,

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset eivät osaa käyttää rahaa. Joillekin raha on vain numeroita pankkitilillä, joiden lukema vaihtelee. Kaikki on ok jos se on positiivinen.

Olisi tärkeää omaksua ajatus, että rahamäärä on se mitta jolla määritetään työnantajalle annetun oman ajan arvo ja ajatella esim. kaupassa, että "joudun tuohon televisioon tekemään 7 päivää töitä" jne.

Tosin osa ihmisistä on sellaisia, että vaikuttaa kuin he eivät ymmärtäisi rahankäyttöään edes matemaattisesti kunnolla? Joskus palaa käämi kun vaimo kysyy kaupassa paljonko jokin tuote maksaa, kun siinä on - 30% alelappu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi