Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko hikoilun määrää mitenkää mahdollista vähentää? Muuten kuin olla paremmassa kunnossa.

Vierailija
12.07.2022 |

Pystyykö lääkärikään siihen auttamaan?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hikoilen suht voimakkaasti, mutta kannabís saa hikoiluni lakkaamaan täysin.

Vierailija
2/25 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei parempi kuntokaan välttämättä auta kaikilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

botox toimii hikoiluun

Vierailija
4/25 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomattavasti lisääntynyt hikoilu voi olla esimerkiksi kilpirauhasen liikatoiminnan oire.

Vierailija
5/25 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

botox toimii hikoiluun

Kerro lisää.

Vierailija
6/25 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuosi hikoilut 🥵

Vierailija
7/25 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se hikoilu ole välttämättä merkki huonosta kunnosta. Painan 54kg ja urheilen 5-6 kertaa viikossa ja hikoilen aina enemmän kuin kukaan muu, iso tai pieni, nuori tai vanha.

8/25 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sitten meni lannerangan välilevy ja suoritetun korjausleikkauksen jälkeen on termostaatti ollut kanttuvei. Useimmiten juuri niin, että hiki tulee ja kanavat auki.

Kaikkeen tottuu. Hyvä hygienia ja minimaalinen deodoranttien käyttö, partavettä en käytä juuri enää koskaan. Ja toki puhtaat vaatteet.

Vierailija
9/25 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että se ei välttämättä johdu huonosta kunnosta, ei tarkoita että se ei voi johtua huonosta kunnosta.

Vierailija
10/25 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyväkuntoinen ja normaalipainoinen, mutta hiki virtaa heti kun alan tekemään mitään treeniä vaikkei ottaisi kunnon päälle edes. Onneksi hajutonta kuitenkin kun hygienia kohdallaan ja puhtaat kamppeet.

En tiedä olisiko esim esivaihdevuodet, mulle tulee kyllä kylmäkin tosi herkästi eli ns sisäinen lämmönhallinta on muutenkin perseestä.

Vierailija
11/25 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihku päivittäin ja antipersperantti auttaa vähän, itsellä ongelma hikoilu päästä. Ei oikein mikään auta. Jollekin voi tuo Botox voi tuoda hetkellisen avun, vaikka onkin hintavaa.

Vierailija
12/25 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kilpparin liikatoimintaa, hormonihyrskyjä tms. niin kyseessä on usein perinnöllinen hermostollinen ominaisuus/vika. "Termostaatti" reagoi liian herkästi, hikoilun tärkein tarkoitushan on viilentää kehoa.

Vierailija
13/25 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengitysharjoituksilla ja joogalla olen saanut hermoston rauhoittumaan niin, että liikahikoilukin loppui.

Vierailija
14/25 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa erittäin hyvässä fyysisessä kunnossa olevat hikoilevat enemmän kuin sohvaperunat.

Vierailija
15/25 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen todella hyvässä kunnossa ja hikoilen tehokkaasti (kuin sika). Mun keho osaa laittaa jäähdytysjärjestelmän päälle heti, Kun syke vähänkin nousee. Hikoilemattomuus on sohvaperunoiden hommia.

Vierailija
16/25 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se hikoilu ole välttämättä merkki huonosta kunnosta. Painan 54kg ja urheilen 5-6 kertaa viikossa ja hikoilen aina enemmän kuin kukaan muu, iso tai pieni, nuori tai vanha.

Täsmälleen sama paitsi, että painan 20 kg enemmän.

Vierailija
17/25 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäisen kysymyksen kanssa analoginen on seuraava:

Onko lihomisen määrä mitenkään hallittavissa, muuten kuin syömällä vähemmän.

Vierailija
18/25 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeastaan, jos hikoilu ei johdu sairaudesta. On lääkkeitä ja botoxia ja joitakin muita konsteja, mutta ne ovat vain hikoilua lieventäviä keinoja ja jos olet kovasta liikahikoilusta kärsivä ihminen niin ei niiden vaikutus ole kuin parhaimmillaan 10-15%. 

Vierailija
19/25 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä. Minulle on ehdotettu Botoxia apuun, mutta arkailen siihen ryhtymistä. 11-vuotiaana suunnilleen kuukautisten kanssa samaan aikaan alkoi hillitön hikoilu, jolle ei näy loppua. Olen hyvässä kunnossa, paino normaalipainon alarajoilla, urheilen paljon. Hikoilen ihan normaalissa toimistotyössä niin, että kainaloissa on hienkerääjät ja pöksyissä ohut side estämässä persauksen ja pilden kuvan jäämisen tuoliin. Kun urheilen, vaatteeni kastuvat hiestä päästä varpaisiin. Et halua edes kuvitella, miltä mun juoksukengät haisevat.

Vierailija
20/25 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa erittäin hyvässä fyysisessä kunnossa olevat hikoilevat enemmän kuin sohvaperunat.

En sitten alakaan harrastamaan liikuntaa jos se vielä pahentaa hikoilua :D