Mitä tehdä kun kaveri ei maksa velkoja?
Erehdyin lainaamaan kaverille hiukan vuoden alussa ja aina luvannut maksavansa ne takas parin viikon päästä muttei oo vieläkään maksanut muuten on kiva tyyppi niin en haluisi painostaa häntä mut alkaa olla keinot vähissä
Kommentit (99)
Aloita sillä että ekaks lopetat kutsumasta kaveriksi.
Oikea kaveri ei tuota tee.
No et voi muuyakun sanoa hänelle adiasta.
Sano että oot pa ja tarviit rahat NYT!
Siinähän opit ettei tuo ole kiva. Välit poikki moiseen paskaan lopullisesti.
Rahan lisäksi petti lupauksen eli luottamuksesi.
Kenellekään ei lainata suuria summia rahaa, sillä niitä ei aina välttämättä saa takaisin. Saattaa pahimmassa tapauksessa mennä kaverisuhteet.
Minä en voisi kunnioittaa ihmistä, joka ei kunnioittaisi minua sen vertaa, että maksaisi lainansa takaisin.
Koitettu on mut ei auttanut.. Sanoi ettei nyt pysty kun oli just miehensä kanssa reissussa.. -AP
Ei kannata enää lainata. Vaikea sanoa kun tiedä. Onko kyseessä ihminen, jolla on hyvin tiukkaa ja ei olisi varaa maksaa takaisin. Tai onko ihminen jolla olisi varaa maksaa, mutta ei maksa. Voisiko pyytää maksamaan erissä.
Pyydät jotain kivaa moposetää, että hän kävisi ystävällisesti kysymässä velkaasi takaisin.
Koskaan EI saa lainata kenellekään yhtään mitään!!!
Ja ihan keskituloinen on. Oon kyllä ehdottanut että jos maksaisi erissä mut kieltäytynyt aina kun kuulemma haluaa maksaa kaiken kerralla.. Ehkä sitten oma vika vaan kun luotin liikaa toiseen -AP
500 on melko paljon, riippuu toki lainaajan varallisuudesta. Kokeile pyytää maksamaan erissä. Vaikka 50 kerralla. Ei saisi pyytää lainaksi noin isoa summaa jos ei pysty maksamaan takaisin. Ei toki pienempääkään.
Naapurin "mopomies" voisi käydä permässä velat.
Jos haluaa maksaa kaiken kerralla niin miksi ei sitten maksa. Kannattaa kysyä että Milloin maksat takaisin? Ja vaatia selkeää vastausta.
Tilaa Sergein perintätoimistosta joku kutittelemaan pesäpallomailalla polvilumpioita.
Everybody knows someone like that
Who borrows money and won't pay you back
They'll talk about at the drop of a hat
Lie about it to your face, when they're caught
Tuo muistuttaa vähän siitä kun aina koronastakin sanottu "odottakaa vielä pari viikkoa niin kyllä sitten hellittää", muttei ikinä pitänyt paikkaansa. Kaverillasi selvästi sama agenda, mutta velanmaksun suhteen.
Uhkaapa laittaa haaste vireille käräjäoikeuteen. Tulee maksuhäiriömerkintä, jos käräjäoikeudesta tulee tuomio (ei reagoi haasteeseenkaan) ja voit siirtää velan käräjäoikeuden tuomiolla ulosottoon. Paras tietenkin olisi, että olisi jonkinlainen velkakirja asiasta tehty, mutta luulisi, että jo uhkailu käräjäoikeudesta tepsisi. Ellei sitten ole jo mennyt luottotiedot.
Miksi ette ota panttia vaikka mobiilia tai tietokonetta. Kysyy myös yksi petetty.
Itse lainasin myös ja ei niitä rahoja enää takas saa.