Mitä tehdä kun kaveri ei maksa velkoja?
Erehdyin lainaamaan kaverille hiukan vuoden alussa ja aina luvannut maksavansa ne takas parin viikon päästä muttei oo vieläkään maksanut muuten on kiva tyyppi niin en haluisi painostaa häntä mut alkaa olla keinot vähissä
Kommentit (99)
Myy se velka liivijengille. Vaikka et itse saisi senttiäkään takaisin, kaverisi maksaa velan varmasti ja hyvällä korolla...
Olisit sanonut että ota pikavippiä
Vierailija kirjoitti:
Itse lainasin myös ja ei niitä rahoja enää takas saa.
Miksi ylipäätään lainaatte kellekään???
Vanha viisaus: älä ikinä enää lainaa enempää kuin on varaa menettää.
Oppirahoina meni ja se on sitten entinen ystävä.
Hakkaa se noin aluksi. Jos ei sittenkään maksa niin käy hakemassa tavaraa sen kotoa kun ei ole paikalla. Myy lainaamasi tavara Tori.fissä.
Yleensä näitä kai mätkitään pesäpallomailalla ainakin rikolliset tekevät niin.
Vierailija kirjoitti:
Vanha viisaus: älä ikinä enää lainaa enempää kuin on varaa menettää.
Oppirahoina meni ja se on sitten entinen ystävä.
näin määki ajattelen. tarjoo mielummin äläkä edes odota mitään takas
Ne jotka ei maksa on lähtökohtaisesti huonompia. Heillä on kosto itsessään. Älä koskaan enää ole tuon kanssa tekemisissä. Ja kerro tutuillenne että henkilö on loinen.
Mä oon todennut, että näillä, jotka ei hoida velkojaan kavereille on kyseessä tietonen johdonmukanen kusetus, eikä ees mitään talousvaikeuksia. Toki voi olla rahat loppu, jota paikataan lainaamalla, mutta todellisuudessa ei oo mitään aikomustakaan koskaan maksaa takas. Itellä on tässä tilanne erään suht uuden tuttavan kanssa, että ostettiin konserttiliput porukassa köntässä ja mä maksoin kaikki. Muut hoiti tonttinsa paitsi tää yks, joka pitänyt aiheesta radiohiljasuutta. En oo aikasemmin tälle lippuja mihinkään ostanut, joten en voinut tietää miten tunnollisesti maksaa takas päin. Keikka on tänään, eikä rahasta oo muijalla pulaa. Ollut baareissa somen mukaan ja löytänyt vasta uuden varakkaan miehenki itelleen. Todella veemäistä käytöstä. Oli eka ja vika lippu minkä hänelle maksan tai ostan etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Koitettu on mut ei auttanut.. Sanoi ettei nyt pysty kun oli just miehensä kanssa reissussa.. -AP
Ulkoista perintä.
Keikka on siis tänään. Liput hommattu ajat sitten ja tilinumero sekä Mobilepay ollut esillä heti lippujen oston yhteydessä, jotta mahdollisimman pian olis voinut maksaa takas. Nyt oon kysellyt taas vaihteeks maksua ja saa nähdä mikä vastaus tulee..vai tuleeks mitään
Näitä privavelkoja on vähän mahdoton lähteä laillisesti perimäänkään. Mutta siis varmaan ymmärrät ettei se ole sun kaveri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nostelen vanhaa aihetta. Entisaikaan pystyi "myymään" yksityisvelan velanperijöille, jotka antoi "hakijalle" rahat tassuun ja sitten hankkivat rahat itselleen omilla keinoillaan. Vieläkö tälläisia miekkosia/naikkosia on olemassa?
onhan noita inkassoja vielä viro latvia liettua akselilla mut voi olla et se kaverisuhde loppuu karusti siihen ensimmäiseen heidän yhteydenottoon
Eikös se kaverisuhde lopu siihen kun kaveri ei maksa velkojaan?
Vierailija kirjoitti:
Myy se velka liivijengille. Vaikka et itse saisi senttiäkään takaisin, kaverisi maksaa velan varmasti ja hyvällä korolla...
Varmaan ostaa liivijengi jotain keskiluokkaisten tavanormojen 500 euron velkoja :D
Ärsyttää jo valmiiks mennä viettää kivaa "keikkailtaa" ja syömään ulos tän naisen kanssa, kun ei oo maksanu lippuaan, mut silti varaa ottaa pöytävaraus ja ostaa ruokaa kalliista ravintolasta. Petetty olo.
Kysyt sen mieheltä huolestuneena ystävänä onko sillä talousvaikeuksia kun on lainaillut sulta rahaa eikä maksa takasin...
Vinkkinä jatkoon. Lainaa vain sen verran kuin olet valmis menettämään. Irtaannu lokeista.
onhan noita inkassoja vielä viro latvia liettua akselilla mut voi olla et se kaverisuhde loppuu karusti siihen ensimmäiseen heidän yhteydenottoon