Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä kun kaveri ei maksa velkoja?

Vierailija
12.07.2022 |

Erehdyin lainaamaan kaverille hiukan vuoden alussa ja aina luvannut maksavansa ne takas parin viikon päästä muttei oo vieläkään maksanut muuten on kiva tyyppi niin en haluisi painostaa häntä mut alkaa olla keinot vähissä

Kommentit (99)

Vierailija
21/99 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas nähdään miten hyödyllisiä pikavippifirmat ovat. Vipin pyytäjät kannattaa aina ohjata heille. Näillä firmoilla on paremmat mahdollisuudet saada perittyä omansa takaisin.

Vierailija
22/99 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/99 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kannattaisi laatia velkakirjat, jos lainaa jollekin rahaa? On aika heikot mahdollisuudet saada oikeusteitse rahansa takaisin, jos on pelkästään sana sanaa vastaan.

Vierailija
24/99 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävyys on joka tapauksessa menetetty, joten lähetät hänelle seuraavan viestin:

Moi! Olen nyt odotellut kuukausia sitä, että maksat 500, jonka olet minulle velkaa. Annan sulle nyt vielä viikon aikaa ja sitten laitan velan perintään. Laitan tän saman viestin myös sun miehelle, jos hän vaikka haluaisi auttaa sua tässä asiassa ja muutenkin on reilua, että hän tietää tilanteen.

Harmittaa joutua kerta toisensa jälkeen toteamaan, ettet edes yritä maksaa tuota velkaa takaisin. Tarvitsen ne rahat kuitenkin itse, eikä tarkoitukseni ollut lahjoittaa niitä sinulle, joten mun on pakko viedä asia eteenpäin, ellet muuten hoida sitä.

Vierailija
25/99 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uhkaapa laittaa haaste vireille käräjäoikeuteen. Tulee maksuhäiriömerkintä, jos käräjäoikeudesta tulee tuomio (ei reagoi haasteeseenkaan) ja voit siirtää velan käräjäoikeuden tuomiolla ulosottoon. Paras tietenkin olisi, että olisi jonkinlainen velkakirja asiasta tehty, mutta luulisi, että jo uhkailu käräjäoikeudesta tepsisi. Ellei sitten ole jo mennyt luottotiedot.

Ei voi saada ulosottoon. Mä lainasin kerran yhelle tuttavalle pari sataa ja tein ihan velkakirjan mutta tyyppi jätti maksamatta ja en kuullut hänestä sen koommin. Jostain selvittelin että yksityishenkilö ei voi oikeen mitään tehdä tässä tilanteessa, ei voi ainakaan ulosottoon laittaa, ja velkakirjalla voi suunnilleen pyyhkiä p*rsettä. En muista oisko pitäny oikeuteen haastaa vai mitä mutta se ois maksanu eikä noin pienestä summasta ollessa kyse kannata eikä varmaan kukaan ota edes käsittelyyn. Tarkempaa en muista kun tästä on jo aikaa (opin läksyni enkä oo sen jälkeen lainaillut), mutta sen muistan että tosiaan niitä rahoja ei voinu mitenkään saada takaisin.

Vierailija
26/99 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ne rahat ovat menneet.

Seuraavan kerran kun joku pyytää, älä lainaa.

Vierailija
27/99 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskaan EI saa lainata kenellekään yhtään mitään!!!

Lainatessa ystävyys-/sukulaisuussuhteen taso punnitaan. On hämmästyttävää kuinka läheisempikin ystävä/sukulainen voi kääntää selkänsä kun velka pitäisi maksaa takaisin. Itse en ymmärrä moista venkoilua ihan yhtään. Olen antanut lainaan pari kertaa hädänalaisiin tilanteisiin joutuneille ja molemmat jättivät velkansa maksamatta, vaikka olivat kumpikin niin syvällä kusessa ongelminensa.

Vierailija
28/99 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uhkaapa laittaa haaste vireille käräjäoikeuteen. Tulee maksuhäiriömerkintä, jos käräjäoikeudesta tulee tuomio (ei reagoi haasteeseenkaan) ja voit siirtää velan käräjäoikeuden tuomiolla ulosottoon. Paras tietenkin olisi, että olisi jonkinlainen velkakirja asiasta tehty, mutta luulisi, että jo uhkailu käräjäoikeudesta tepsisi. Ellei sitten ole jo mennyt luottotiedot.

Ei voi saada ulosottoon. Mä lainasin kerran yhelle tuttavalle pari sataa ja tein ihan velkakirjan mutta tyyppi jätti maksamatta ja en kuullut hänestä sen koommin. Jostain selvittelin että yksityishenkilö ei voi oikeen mitään tehdä tässä tilanteessa, ei voi ainakaan ulosottoon laittaa, ja velkakirjalla voi suunnilleen pyyhkiä p*rsettä. En muista oisko pitäny oikeuteen haastaa vai mitä mutta se ois maksanu eikä noin pienestä summasta ollessa kyse kannata eikä varmaan kukaan ota edes käsittelyyn. Tarkempaa en muista kun tästä on jo aikaa (opin läksyni enkä oo sen jälkeen lainaillut), mutta sen muistan että tosiaan niitä rahoja ei voinu mitenkään saada takaisin.

Höh, no tietenkin voi tehdä velkomuskanteen oikeuteen. Ja kun on saanut tuomion, niin lainvoimainen tuomio ulosottoon. Sillä ole mitään väliä onko yksityishlö vai ei. 

Vaikka kuinka monta yksityishlön velkomusta olen oikeuteen vienyt ja siitä ulosottoon. 

Velkakirja on selvin, jos löytyy. Jos ei löydy, niin saattaa löytyä tekstiviestejä/sposteja, joissa lainan antamisesta tai velasta tai velan takaisin maksamisesta puhuttu. Tilisiirroissa saattaa lukea laina. Ilman mitään todisteita ei kannata lähteä oikeuteen, mutta muutoin kyllä.

asianajaja

Vierailija
29/99 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa voi laittaa ulosottoon kun on oikeuden päätös. Tietysti vaaditaan velalliselta myös oikeudenkäyntikulut.

Vierailija
30/99 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

500 € -AP

Oppirahat. Menetetty summa ei oöe onneksi kovin suuri.

Vierailija
31/99 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostelen vanhaa aihetta. Entisaikaan pystyi "myymään" yksityisvelan velanperijöille, jotka antoi "hakijalle" rahat tassuun ja sitten hankkivat rahat itselleen omilla keinoillaan. Vieläkö tälläisia miekkosia/naikkosia on olemassa?

Vierailija
32/99 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

500 € -AP

Et sitte paperia tehnyt!

Nyt menet kylään velkomispaperi mukana!

Muista että sen siippa on paikalla!

"Tein tämmösen paperin, maksat satasen nyt ja...Jos et maksa, laitan ulosottoon!"

Vierailija
33/99 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa maksaa kaiken kerralla niin miksi ei sitten maksa. Kannattaa kysyä että Milloin maksat takaisin? Ja vaatia selkeää vastausta.

Laita faceen, instaan jne "millos maksat takas"

Vierailija
34/99 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Milläs laitat jos olet estetty?

Vierailija
35/99 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostelen vanhaa aihetta. Entisaikaan pystyi "myymään" yksityisvelan velanperijöille, jotka antoi "hakijalle" rahat tassuun ja sitten hankkivat rahat itselleen omilla keinoillaan. Vieläkö tälläisia miekkosia/naikkosia on olemassa?

Se olisi ehkä varmin keino saada rahat ellei ole joku pa kenellä menee ja tulee rahat samantien. 

Vierailija
36/99 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mistäs tuollaisen velanperijän löytää? Mielelläni myyn velan pois ja jatkan elämääni ja unohdan moisen loisen elämästäni.

Vierailija
37/99 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se oo painostamista, jos vaan pyydät sitä maksamaan.

Vierailija
38/99 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin omalla kohdallani olen pyytänyt kymmeniä kertoja ja saanut aina vastauksen: nyt ei pysty. Kyse on vieläpä nelinumeroisesta summasta. Yritin viimeksi tänään soittaa, vastasi, löi luurin korvaan ja numeron estoon...

Jos jollekin velanperijälle saan tuon velan myytyä, olen onnellinen. Saan lopultakin katkaista viimeisen napanuoran siihen p*skaläjään. 

Vierailija
39/99 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välit menee joka tapauksessa, joten kerro kaikille yhteisille tutuille ja "kaverin" perheelle.

Vierailija
40/99 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mistäs tuollaisen velanperijän löytää? Mielelläni myyn velan pois ja jatkan elämääni ja unohdan moisen loisen elämästäni.

Helposti mutta 500en velasta maksetaan 100-150e että kannattaa miettiä. Lisäksi jos perintä käy liian raisuksi voit olla syytetyn penkillä.