Ruokia, joiden teossa tarvitsee vain vähän sähköä tai ei ollenkaan
Keksitään talvea varten otsikon mukaisia ruokia/reseptejä.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Heinälaatikkoon kuumennettu ruoka kypsymään.
Ja heinälaatikko on siis aromipesän 50-luvun versio.
Säilykepavut. Mustapavut, kidneypavut. Niitä salaatin joukkoon. Säilöttyjä herkkusieniä ja paprikaa myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostaa vihanneskuivurin ja kuivaa lihaa ja kasviksia ja hedelmiä talven varalle. Käyttää välillä kaasugrilliä talvella. En tiedä kyllä onko se mahdollista.
Kuivurikin tarvitsee sähköä, eli unohdapa tämäkin konsti.
Kyllä, mutta tarkoitus olikin että kuivataan nyt ennen talvea, koska talvella on sähkö vieläkin kalliimpaa ja/tai tulee niitä katkoja. Kuivalihat ym. säilyy pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Tälle pitää tehdä jotain muuta kuin ehdottaa typeriä esimerkkejä esim vauvaperheille. Vtttuttaa suomalaisten tyhmyys. Minä minä ja minä. Kunhan minä pärjään, muista ei väliä.
MINÄ olen parempi ihminen minäminäminä
Haudutuspata 2L Teho 110 Wattia.
Russell Hobbs, Compact Home 2 Litre Small Slow Cooker, 110 Watts
1-2 henkilölle sopivankokoinen. Säkönkulutus todella minmaallinen.
Grillata voi talvellakin. Kertakäyttögrillejä kannattaa hankkia ainakin varastoon. Lisäksi askarrella saviruukuista asunnon lämmittimiä, sisään lämpökynttilä. Googlatkaa vielä, kun voitte.
Mekaaaninen vispain mikä toimii jalkavoimin poljennollla.
Tuorepuurohaaveilijat: hiutaleiden tulo kaappinne vie sähköä jo sekin, kauranjyvän kylvöstä lähtien.
Jyvät kuivataan viljakuivurissa.
Mutta joo, aloitus olikin loppukuluttajille. Halusin vaan muistuttaa, että ruoan tuottaminen muuttuu sekin HUOMATTAVASTI kalliimmaksi tästä sähkön hinnannoususta johtuen.
En keksi, mikä ruoka vaatisi sähköä.
Mikä tahansa ei-kypsennettävä ruoka.
Pokasaha talvella heilumaan, niin saa järvestä jäätä, joka säilötään sahanpuruun.
Riittää jäätelöä ensi kesänäkin.
Vierailija kirjoitti:
Nii-in, onko ap akku vai virtasyöppö...?
Vierailija kirjoitti:
Tuorepuurohaaveilijat: hiutaleiden tulo kaappinne vie sähköä jo sekin, kauranjyvän kylvöstä lähtien.
Jyvät kuivataan viljakuivurissa.
Mutta joo, aloitus olikin loppukuluttajille. Halusin vaan muistuttaa, että ruoan tuottaminen muuttuu sekin HUOMATTAVASTI kalliimmaksi tästä sähkön hinnannoususta johtuen.
Ei tuorepuuroon ole mikään pakko laittaa hiutaleita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nii-in, onko ap akku vai virtasyöppö...?
Todennäköisesti ap ei ole akku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekeekö energiaa säästävä tv-shopin hittituote Aromipesä paluun? Mahdollisesti tämän joulun ykköslahja?
Mä olen pitkään halunnut tommosen, mutta niitä ei ilmeisesti myydä enää.
Hommaa ihan tavallinen styroksinen kylmälaukku ja laita se pata sinne.
Huvittavaa, että suuri yleisö alkoi kouhkaamaam sähkön hinnasta vasta nyt. Itse kyselin palstalta vinkkejä sähkön säästöön jo viime huhtikuussa ja silloin mulle naureskeltiin..
Heinälaatikkoon kuumennettu ruoka kypsymään.