Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saisiko teidän 17-vuotias mennä viikonloppufestareille, jos täyttää maanantaina 18? Kielsin ja nyt on teinikiukku ylimmillään

Vierailija
12.07.2022 |

Kaverit ovat jo 18, mutta tytär täyttää siis maanantaina festareiden jälkeen 18. En siis halunnut päästää häntä 17-vuotiaana sinne. Ja nyt kiukutellaan ja paiskitaan ovia. Miten teillä olisi tehty?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietenkin olisin päästänyt.

Vierailija
2/32 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sä aika paska. Pari päivää ja sä pilaat toisen kesän, mutta ei lapsella ole varmaan ollut helppoa muutenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tosissasi?

Vierailija
4/32 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko festareille ikäraja? Jos on K18 ja paperit katsotaan, niin ei välttämättä pääse alueelle. Muuten päästäisin.

Vierailija
5/32 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo olisin päästänyt jos se edes olisi päässyt sisään

Vierailija
6/32 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin tietenkin päästänyt. Arvaa kapinoiko se maanantaista lähtien ja sitten voi syyttää vain itseään.

Vierailija
7/32 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa silkalta ilkeilyltä.

Vierailija
8/32 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastaahan nyt, oliko ikärajaa, niin ei jauheta tätä turhaan.

Vierailija
9/32 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti olisin päästänyt! Itse olin eka festareilla 16 vuotiaana!

Vierailija
10/32 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet sä aika paska. Pari päivää ja sä pilaat toisen kesän, mutta ei lapsella ole varmaan ollut helppoa muutenkaan.

No jos jotain sattuu vaikka vahingossakin niin minä olen vastuussa alaikäisestä. Kesä tulee ensi vuonnakin.

Vierailija
11/32 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ovat käyneet alle 18-vuotiaina, varsinkin jos kaverit on vanhempia. Koronan aikana olen kyllä ollut normaalia tiukempi.

Vierailija
12/32 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teltta-alueelle tietääkseni K16, mutta festarialueelle (puolet?) K18. En tiedä ihan tarkkaan. Mutta vastuu on silti minun. Olettepa ilkeitä.

Vierailija
13/32 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka näitä jaksaa keksiä, ja kuka näitä jaksaa uskoa?

Vierailija
14/32 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai olisin päästänyt! Mikäli festareille ei siis olisi ollut ikärajaa, jos on K-18 festarit niin eihän sinne välttämättä olisi järjestäjien puoleltakaan. Ovat aika tarkkoja näissä.

Vierailija
15/32 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos jotain sattuu vaikka vahingossakin niin minä olen vastuussa alaikäisestä. Kesä tulee ensi vuonnakin.

Voi sitä sattua vahingossa mitä tahansa milloin tahansa.

Harvoin tapaa yhtä pahoja kontrollifriikkejä kuin sinä.

Vierailija
16/32 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottaksi saa mennä

Ei tuon ikäisiä kotiin kahlita

Vierailija
17/32 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teltta-alueelle tietääkseni K16, mutta festarialueelle (puolet?) K18. En tiedä ihan tarkkaan. Mutta vastuu on silti minun. Olettepa ilkeitä.

Tuo on tietty ongelma, jos kaverit menee k18-alueelle ja 17-v ei pääse mukaan ja jää yksin haahuilemaan. Ei hyvä.

Vierailija
18/32 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa, että teltta-alueelle on nuorempi ikäraja, koska meno on siellä monesti räväkämpää kuin festarialueella. Monet festarit edellyttävät teltta-alueelle pääsystä myös festarilipun ostoa, rauhoittaakseen teltta-alueen meininkiä.

Vierailija
19/32 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihenpä se vastuu ja toisaalta oikeudet puuttua toisen elämään päättyy kuin seinään maanantaina. Minusta 17-v:n kanssa kannattaisi harjoitella sitä itsestä huolehtimista ja vastuunottamista jo ennen kuin on täysi-ikäinen. Saa vähän esimakua siitä, mitä kaikkea voi tehdä ja opettaa arvioimaan että mitä ei kannata tehdä. Ei lähde sitten mopo käsistä, jos ekaa kertaa täysi-ikäisenä pääsee kokeilemaan jotain normaalien nuorten elämään kuuluvia asioita (esim. festareilla käyntiä tai alkoholiakin).

Vierailija
20/32 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein tiukkojen vanhempien lapset lähtevät kodeistaan tavallista aikaisemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan