Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia neuvolan perhetyöntekijästä?

Vierailija
12.07.2022 |

Millaista apua olette saaneet? Oliko hyödyllinen?

Mulla on se tilanne että alan olla todella väsynyt, mutta mun on aina ollut hirveän vaikea pyytää apua. Tukiverkkoja ei lupauksista huolimatta ole ollenkaan. Kotihommia paljon rästissä, mies tekee pitkää päivää ja itse yritän myös tehdä osapäiväisesti töitä vauvan hoidon lomassa, olemme siis molemmat yrittäjiä. Olisi niin ihanaa jos joku tulisi katsomaan vilkasta liikkumaan opettelevaa vauvaamme, ja saisin vaikka pari tuntia siivota ja tehdä ruokia pakkaseen ilman keskeytyksiä. Voiko perhetyöstä saada tällaista apua? Olen kuullut niitäkin tarinoita, että työntekijä tulee kahvipöytään tai sohvalle istumaan. Sellaista en halua.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne tee kotitöitä. Keskustelee, tarkkailee ja kirjaa.

Kuormittaa.

Vierailija
2/37 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaa hoitoapua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuormittaa.

Juuri näin.

Vierailija
4/37 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyviä kokemuksia! Keskoskaksosten kanssa oli hienoa saada apua. Meillä kävi kolme eri työntekijää, kaikki erilaisia mutta kaikki hyviä. Yhdessä päätimme miten tehdään. Ensimmäinen kävi vaunulenkillä niin että sain nukuttua. Toinen siivosi kun itse hoidin vauvoja. Kolmas sekä siivosi että hoiti vauvoja kun nukuin. Kaikki kävit 2-3 kertaa, sen jälkeen en kokenut tarvitsevani enää tukea ja mieskin jäi kesälomalle.

Meillä meni ainakin niin Espoossa, eträ ensin juteltiin toiveista neuvolassa, heidän perhetukikeskus tms soitti seuraavana päivänä ja kartoitti tarvetta tarkemmin. Lisäksi vielä käytiin jokaisen hoitajan kanssa erikseen suunnitelma läpi heidän tullessa.

Suosittelen!

Vierailija
5/37 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa ap joltain yksityiseltä firmalta lastenhoito tai siivousapua. Neuvolan perhetyöntekijä tulee vain kahvittelemaan ja pääset sossun hampaisiin.

Vierailija
6/37 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuormittaa.

Mitäköhän tarkkailtavaa ja kirjailtavaa teillä on? Ei kyllä ole yhtään samanlaisia kokemuksia täällä tai myöskään ystävilläni.

Vierailija
7/37 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hommaa ap joltain yksityiseltä firmalta lastenhoito tai siivousapua. Neuvolan perhetyöntekijä tulee vain kahvittelemaan ja pääset sossun hampaisiin.

Sossu ja neuvolan perhetyöntekijä on ihan eri instanssit. Turha pelotella jo väsynyttä äitiä tällaisilla tarinoilla. Perhetyöntekijö sotkee sossun mukaan vain jos on oikeasti tarvetta.

Vierailija
8/37 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuormittaa.

Mitäköhän tarkkailtavaa ja kirjailtavaa teillä on? Ei kyllä ole yhtään samanlaisia kokemuksia täällä tai myöskään ystävilläni.

Mitä ihmettä nyt taas?

Vierailija
9/37 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkkaa hoitoapua.

Miksi kukaan palkkaisi hoitoapua jos sitä on ilmaiseksi tarjolla?

Vierailija
10/37 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuormittaa.

No eihän tuosta ole sitten mitään hyötyä. Mä tekisin kotityöt kyllä mielellään yksin, jos saisin tehdä ilman keskeytyksiä niin että työntekijä ottaisi vastuun vauvasta siksi aikaa. Ap

Vierailija
11/37 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisinta on palkata itse apua. Sen saa kotitalousvähennykseenkin. Yhdelle lapselle löytyy aivan varmasti hyvä lastenvahti ilman mitään lisänyansseja.

Mll jos toimii sielläpäin niin sieltä voi kysellä tai sitten naapuruston äideiltä suosituksia.

Vierailija
12/37 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi 2 kertaa viikossa ekat 3kk kun mies oli reissutöissä. Tosi mukava nuori lähihoitaja, välillä hoiti kotihommia, välillä hoiti vauvaa, välillä vaan juteltiin ja piti seuraa. Aina kuitenkin sen mukaan mitä itse toivoin😊

Vierailija
13/37 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö neuvolan ptt ole ihan eri asia kuin sossun työntekijät?

Vierailija
14/37 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuormittaa.

No eihän tuosta ole sitten mitään hyötyä. Mä tekisin kotityöt kyllä mielellään yksin, jos saisin tehdä ilman keskeytyksiä niin että työntekijä ottaisi vastuun vauvasta siksi aikaa. Ap

Ei olekaan. Siksi on ihan turha siellä neuvolassa selittääkään mitään.

Vierailija
15/37 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän ei se hoitoavun tarve sitten vähällä lopu.

Vierailija
16/37 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä häiritsevä tenava liinaan.

Mitä jos tulee lisää lapsia?

Vierailija
17/37 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolan perhehoitaja oli ihana ukrainalaisrouva, asunut suomessa jo 20 vuotta. Nauratti kun yritin nukkua yläkerrassa ja alakerrassa hoitaja lauleli ukrainalaisia lastenlauluja kovaan ääneen ja vauva räkätti vieressä. Tuli heti turvallinen olo ja tosiaan sai sekä ruoanlaitto-, siivous että hoitoapua. Välillä jäi myös kahville juttelemaan jälkeenpäin.

Vierailija
18/37 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaa siivouksessa jos pyytää, kuuluu työnkuvaan.

Vierailija
19/37 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihanaa nukkua tai vaikka katsella C-morea, kun neuvolan täti hoitaa lasta ja hoitaa tiskit ja siivoamiset. Jaksan taas illalla viedä Enniliinan äidille hoitoon ja itse kuntosalille.

Vierailija
20/37 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuormittaa.

Siis ettekö vaan osaa kertoa mitä haluatte? Vai ovatko työntekijät kieltäytyneet tekemäatä kotitöitä (joka on heidän toimenkuvansa vastaista)?